Huis-tuin-keuken PC +/-500

Pagina: 1
Acties:

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 16:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een huis-tuin-keuken pc voor mijn ouders.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de +/- 500 kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Begin vanaf nul.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De Fractal Design Define Mini is gekozen wegens zijn stof filters

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De plek waar de pc komt is een redelijke stof vanger, helaas kan de pc niet ergens anders geplaatst worden dus een goedkope kast zonder stoffilters zit er niet in.

Wat ik graag van iemand zou weten of de onderstaande setup goed genoeg is om de komende 4/5 jaar door te gaan zonder er iets aan te doen.

Verder ben ik op zoek naar een geschikte draadloze oplossing, momenteel wordt er gebruik gemaakt van een usb-stick met een draadloze ontvanger er in maar dit werkt niet echt goed. (Heeft er iemand ervaring met goede PCi kaarten voor of zijn er ook geschikte usb oplossingen)

Als laatst is mijn vraag of de GPU in de processor goed genoeg is om YouTube te bekijken en Facebook spelletjes op te spelen?

Bij voorbaat dank! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3220 Boxed€ 100,45€ 100,45
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,-€ 56,-
1Fractal Design Define Mini€ 71,99€ 71,99
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 30,01€ 30,01
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,80€ 15,80
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,99€ 58,99
1Samsung 840 series 120GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 417,19

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
zou nog even dat geheugen vervangen voor deze: pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ goedkoper en nog sneller ook :)

en dat zou het toch allemaal makkelijk aan moeten kunnen hoor. zo zwaar is dat namelijk niet.

• Renzzs
Dan wordt het geheugen vervangen ;)

Ja ben te lang niet meer in het hardware wereldje gezetten dus twijfelde er aan haha

Hebben mensen ervaring met z'n kaartje pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 ?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 08:38

P_Tingen

omdat het KAN

Waarom zou je er niet een Celeron in drukken? Stuk goedkoper en houdt het ook wel een paar jaar vol....

... en gaat over tot de orde van de dag

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een celeron of een AMD A-4 of A-6 moet ook zeker goed genoeg zijn.

Persoonlijk zou ik AMD kiezen, toch een wat betere gpu dan een celeron.

People as things, that’s where it starts.

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-03 18:39
mensen gaan in mijn ervaring altijd meer doen dan ze denken, daarom geen celeron...misschien moeten mensen daar zelf eerst eens op werken voordat ze 'celeron' roepen. Je kan wel voor de pentium g860 gaan bijvoorbeeld, dat scheelt je nog wat eu's en doordat je een SSD gebruikt voelt alles al lekker snel aan. Kan je de rest van de centen gebruiken een legale windows, een fatsoenlijk merk moederbord (mijn menign ,dus suck it) en een hdd, misschien nog wat randapparatuur.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 08:38

P_Tingen

omdat het KAN

Mwoa, als ik berichten zie van mensen die een pc voor hun ouders zoeken dan denk ik dat die ouders niet ineens diehard gaan gamen of zo. En met een SSD erin voelt elke pc snel, dus met een Celeron of G860 (doe dan een Intel Pentium G2020 Boxed of zo, scheelt nog de helft) kun je volgens mij ook prima werken.

Vwb wifi: ik heb een mobo met wifi onboard, maar ik heb toch maar een kabel onder de vloer doorgetrokken. Beter voor mijn bloeddruk als je begrijpt wat ik bedoel.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Morress
idd, en scheelt je wss aardig wat 'jongen, he internet werkt niet'-belletjes

Ik zou er btw nog wel ee ncardreader inbouwen, wordt veel meer gebruikt dan mensen doorhebben

[ Voor 39% gewijzigd door Morress op 21-06-2013 00:20 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:21
Lednov schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:11:
zou nog even dat geheugen vervangen voor deze: pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ goedkoper en nog sneller ook :)
1 latje werkt in single channel, dus ik denk niet dat het sneller zal werken.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
das waar, denk alleen niet dat je dat theoretische verschil merkt, ging er mij om dat het ding goedkoper is :)

celeron is overigens een prima CPU waar je nog veel mee kunt, ze staan hier ook en met de leerlingen is soms leuk een of ander schietspel doen :)

• Renzzs
Idd de i3 is misschien een beetje over-kill...

Betreft het draadloos internet, het is helaas niet mogelijk om een kabel aan te leggen anders had ik het inderdaad al gelijk gedaan, dus wordt wss de TP-Link TL-WDN4800.

Iedereen bedankt voor de reacties d:)b ! Als ik nog ergens over twijfel zal ik het nog laten weten ;)

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 17:26
pricewatch: AMD A10-6800K Boxed
pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M

Veel sterker interne GPU en de processors zijn erg aan elkaar gewaagd. Kortom voor 20 euro heb je echt veel meer.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Waarom zou een sterkere GPU nodig zijn? Zo'n A10 heeft veel te veel power om van nut te zijn voor youtube en Facebook-spelletjes. Echter alternatieven zou een A4 of A6 zijn, omdat dat nog wat geld uitspaart. Echter denk ik dat een Celeron ook wel zal voldoen. Voor iets meer ademruimte is een i3 geen verkeerde keuze.

Dit wifikaartje icm met een fatsoenlijke router zal waarschijnlijk prima werken. Wel even opletten dat je de drivers installeert, want het zal out-of-the-box waarschijnlijk wel werken, maar het wordt toch echt wel stabieler als je ze installeert.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens bij de Aldi volgende week.
Staat er één in de aanbieding voor € 499,-

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik quote:
De plek waar de pc komt is een redelijke stof vanger, helaas kan de pc niet ergens anders geplaatst worden dus een goedkope kast zonder stoffilters zit er niet in.
Succes met je Aldi PC.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Misschien een rare vraag, maar waarom wordt er voor een desktop gekozen?

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik bedoel meer dat je voor 500 euro een prima laptop kan aanschaffen en ook in meerdere ruimten te gebruiken is

• Morress
toshiba c850-1lj

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sebastiaanrh schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:49:
Ik bedoel meer dat je voor 500 euro een prima laptop kan aanschaffen en ook in meerdere ruimten te gebruiken is
Is het nou zo moeilijk om je bericht in 1x te posten?

Ik zou geen laptop nemen, als men een desktop wilt, wilt men een desktop. Een laptop werkt toch echt anders.

Waarom is een A10 wel overkill en een i3 niet? Die twee zijn elkaars concurenten.

Ik zou een A6 nemen van de nieuwe generatie, zuiniger dan een i3, en prima prestaties voor een leuk prijsje.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1