Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 17:42
Beste tweakers,
ik heb al een tijdje zitten kijken naar een aantal headsets maar ik kom er maar niet uit.
Welke gamingheadset en geluidskaart voor samen ~200 euro (iets meer of iets minder maakt niet uit) geven nou eigenlijk de beste geluidskwaliteit?
Een microfoon en VIRTUAL 7.1 dolby surround zijn een must. En het liefst geen Razer produkten (slechte ervaringen met het bedrijf).
Is het Asus Xonar Xense pakket iets?

Alvast bedankt :*)!
Hidde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt maar twee oren, waarom wil je 7 speakers (subwoofer laat je wáár?) op je kop monteren? Vanaf afstand kan het nog enigszins nuttig zijn omdat je nou eenmaal niet voor de akoestische layout van een kamer kunt compenseren... maar voor OP je kop?

Goedkoop geluidskaartje met eigen APU en deugdelijke DAC, en een redelijke over-ear headset van €70 (geen gamer troep, geen beats dingen, je wil er een zonder enige ingebouwde processing), en je bent het baasje.

[ Voor 20% gewijzigd door Umbrah op 20-06-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Misschien een USB headset? Hoef je ook geen geluidskaart aan te schaffen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
@Umbrah , zoals ik al zei geef ik een voorkeur aan VIRTUAL 7.1 en niet aan true 7.1 surround. 7.1 wordt dus gesimuleerd. Je hebt dus eigenlijk maar 2 speakers, maar het lijken er 8. Heb je misschien een voorbeeld van een (naar jou mening) goede headset?

@R0y , dat zou een optie kunnen zijn ja. Maar zou dat beter geluid geven dan een niet-USB headset met geluidskaart? Heb je misschien een voorbeeld van een USB headset die beter geluid zal geven dan de ASUS Xonar xense bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
hidjedewitje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:11:
@Umbrah , zoals ik al zei geef ik een voorkeur aan VIRTUAL 7.1 en niet aan true 7.1 surround. 7.1 wordt dus gesimuleerd. Je hebt dus eigenlijk maar 2 speakers, maar het lijken er 8. Heb je misschien een voorbeeld van een (naar jou mening) goede headset?

@R0y , dat zou een optie kunnen zijn ja. Maar zou dat beter geluid geven dan een niet-USB headset met geluidskaart? Heb je misschien een voorbeeld van een USB headset die beter geluid zal geven dan de ASUS Xonar xense bundel?
Ik zou niet weten hoe dat ding van asus presteerd.

Ik had hiervoor een Tactic 3d Alpha, spot goedkoop ding. Heel goed geluid. Nu een corsair vengeance 1500, niks over te klagen. Maar misschien ben ik niet beter gewend? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
@R0y
Het is een bundel met een Sennheiser pc 350 (los 130-150 euro) en een Asus Xonar STX (los ~150 euro), samen 200 euro mooie deal zou je zeggen.

http://versusio.com/en/se...vs-corsair-vengeance-1500
Volgens die bron, lijkt het mij verstandiger om de PC 350 te nemen. Het inpendantie probleem is niet echt een probleem lijkt me, aangezien de geluidskaart dat makkelijk aan kan. En dolby digital kan je ook instellen met de drivers van een geluidskaart. Eigenlijk zijn alleen de drivers groter dan die van de PC350.
Bovendien is deze best ver buiten mijn budget (120 euro om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
hidjedewitje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:15:
@R0y
Het is een bundel met een Sennheiser pc 350 (los 130-150 euro) en een Asus Xonar STX (los ~150 euro), samen 200 euro mooie deal zou je zeggen.

http://versusio.com/en/se...vs-corsair-vengeance-1500
Volgens die bron, lijkt het mij verstandiger om de PC 350 te nemen. Het inpendantie probleem is niet echt een probleem lijkt me, aangezien de geluidskaart dat makkelijk aan kan. En dolby digital kan je ook instellen met de drivers van een geluidskaart. Eigenlijk zijn alleen de drivers groter dan die van de PC350.
Bovendien is deze best ver buiten mijn budget (120 euro om precies te zijn).
Maar is €200 het waard tegenover de €75 van de corsair ?:p

Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden denk ik! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Kan over de PC350 niet veel zeggen, maar de PC360 geeft geweldig geluid. Persoonlijk vind ik langdurig gebruik van een afgesloten constructie zoals de 350 hinderlijk aan mijn oren. 360 kan echter op flink volume de halve wijk meegenieten.

Over geluidskwaliteit geen zorgen, rij alleen niet te veel over je kabels heen, die dunne onbeschermde kabeltjes van die sennheiser zijn vlug beschadigd helaas. Of je echt een dure kaart erbij nodig hebt weet ik niet, ik blijf gewoon bij onboards (wel degelijke mobo's) en echt nul klagen. Sinds de oude Sound Blaster -> Audigy dagen eigenlijk nooit meer dure geluidskaarten gekocht, en ben toch best wel alert of hinderlijke geluiden/geluidskwaliteit. Wel een paar keer naar verschillende types geluisterd, maar persoonlijk de meerwaarde van die dingen(bij normaal gebruik) niet zo relevant geacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Foritain op 21-06-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
De Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E had voor zijn prijs echt een hele goede review. De drivers zijn misschien minder maar de kaart zelf heeft een top effect. En het is ook nog eens PCI-E (PCI kan over een paar jaar bye bye zijn dus in theorie heb je met deze geluidskaart langer plezier) De Asus Orion PRO is een niet USB koptelefoon met 7,1 surround. Dus dat past goed met de geluidskaart. Helaas weet ik niet of er een mic bij zit. Maar hé voor 7 euro heb je een goedkoop trust dingetje.

[ Voor 5% gewijzigd door rickboy333 op 21-06-2013 18:18 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1