Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 16:28
Aangezien iedere guide op internet maar de helft, en vaak de verkeerde helft, van het verhaal verteld doe ik hier even een oproepje.

Wat ik heb
My Book Live laatste firmware
Macbook Air 2012, OS X Mavericks
UPC Router exacte type kan ik even opzoeken indien nodig

Wat ik wil
Middels Filezilla op de Macbook vanaf waar dan ook mijn MBL kunnen benaderen via (S)FTP

Hoever ik zelf ben
1. MBL heeft een static IP, FTP is ingeschakeld
2. In de router ingesteld dat port 8080 -> forward -> 80
3. En ook port 8443 -> forward -> 443

Oké en nu? Ik lees vanalles over passive en active, port 21, port range 5000-6000, sftp port 22 en ik snap zelf niet meer waar ik verder moet.

Any help? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als je dit wilt testen, moet je dat vanaf een EXTERNE IP doen. Met andere woorden:

Ga met je laptop bij de buurman op zijn WiFi (of LAN), 3G modem (dongle) of vanuit McDonalds, maar doe dat NIET vanuit huis. Ook al denk je dat je "naar buiten" gaat, blijf je werkelijk intern. En zet je WiFi uit, als je testen doet.

Als jij intikt: http://82.54.25.xxx (of wat voor IP je hebt thuis), ga je in werkelijkheid niet eerst "naar buiten". De router ziet dat, en routeert jou meteen terug, En dat kan anders uitpakken dan als je echt van buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnboom
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-07-2019
Anoniem: 203842 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:14:
Als je dit wilt testen, moet je dat vanaf een EXTERNE IP doen. Met andere woorden:

Ga met je laptop bij de buurman op zijn WiFi (of LAN), 3G modem (dongle) of vanuit McDonalds, maar doe dat NIET vanuit huis. Ook al denk je dat je "naar buiten" gaat, blijf je werkelijk intern. En zet je WiFi uit, als je testen doet.

Als jij intikt: http://82.54.25.xxx (of wat voor IP je hebt thuis), ga je in werkelijkheid niet eerst "naar buiten". De router ziet dat, en routeert jou meteen terug, En dat kan anders uitpakken dan als je echt van buiten komt.
En, als je gebruikt maakt van 'Hotspot Shield', is het dan niet zo dat je wordt gekoppeld aan een aderen IP? Of is dat geen alternatief voor het gebruik van een externe ip? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 16:28
Ik ben van plan het te testen op de hotspot van mijn telefoon. Maar dan moet ik eerst weten hoe ik verder moet voordat ik aan testen toekom.

Wat moet ik invoeren bij 'host' in Filezilla?
Extern ip wat ik lees bij http://www.whatismyip.com?
Extern ip wat ik op de 192.168.0.1 in de router vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29

lier

MikroTik nerd

Muldert schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:09:
Oké en nu? Ik lees vanalles over passive en active, port 21, port range 5000-6000, sftp port 22 en ik snap zelf niet meer waar ik verder moet.
Als je gebruik maakt van FTP (dat niet heel veilig is) dan moet je en poort 21 en de portrange van je passieve poorten forwarden naar je MBL. De passieve portrange moet je even zelf opzoeken, vaak is deze te configureren. Zodra deze forwards aangemaakt zijn kan je verder.
Muldert schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:20:
Ik ben van plan het te testen op de hotspot van mijn telefoon. Maar dan moet ik eerst weten hoe ik verder moet voordat ik aan testen toekom.

Wat moet ik invoeren bij 'host' in Filezilla?
Extern ip wat ik lees bij http://www.whatismyip.com?
Extern ip wat ik op de 192.168.0.1 in de router vind?
Een publiek IP adres is wat je van je provider krijgt en die voor iedereen bereikbaar is. Dat is het IP waarmee je van buitenaf moet verbinden (en deze is inderdaad met whatismyip op te zoeken).

Heb je een (goede) reden om niet poort 80 maar poort 8080 te gebruiken (en hetzelfde voor 443)?

Controleer tot slot ook nog even of UPnP uit staat, dat is })

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als je thuis bent, en blijft, dan zal de router / modem het "externe" IP wat hij van je ISP heeft gekregen als intern zien, indien de aanvraag vanuit het LAN komt. Onafhankelijk van of je als HotSpot werkt of iets dergelijks. Het laatste stukje hardware (modem) is de "boosdoener".

Dus ga via de WiFi van de buren (tijdelijk), of ga helemaal naar buiten. Een vriend bellen om te vragen te proberen op jouw IP binnen te komen kan ook. Dat gaat vaak sneller.
Pagina: 1