Ik lees een mysql-database uit en genereer hiervan een tabel. Nu probeer ik een edit-button te maken om een enkele rij te updaten. Alleen update hij steeds alles naar de nieuwe waarde. Ik heb al geprobeerd te werken met een WHERE-clause, en dit werkt (uiteraard). Alleen kan ik deze niet dynamisch maken, want WHERE id=$_POST['Nummer'] klopt natuurlijk voor alle rijen.
Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen met php/mysql
Is dit uberhaupt mogelijk om dit zo te doen?
Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen met php/mysql
PHP:
1
2
| $sql="UPDATE inkomsten SET fStatus='$_POST[status]'"; $res=mysql_query($sql) or die(mysql_error()); |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <td>'.$aFactuur['fStatus'].'<br /> <form action="../../update_inkomsten.php" method="post"> <select name="status"> <option value="Open" id="'.$aFactuur['Factuurnummer'].'">Open</option> <option value="H1" id="'.$aFactuur['Factuurnummer'].'">Herinnering1</option> <option value="H2" id="'.$aFactuur['Factuurnummer'].'">Herinnering2</option> <option value="I" id="'.$aFactuur['Factuurnummer'].'">Incasso</option> <option value="Betaald" id="'.$aFactuur['Factuurnummer'].'">Betaald</option> </select> <input type="submit" value="" class="button_edit" /> </form></td> |
Is dit uberhaupt mogelijk om dit zo te doen?