Toon posts:

Is de upgrade met de volgende onderdelen technisch mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik ga binnenkort een upgrade uitvoeren op mijn PC.
Ik wil de volgende onderdelen bij elkaar zetten in mijn ATX kast.
Mijn vraag aan jullie is: Is dit een werkende configuratie?
De selectie van de onderdelen is als volgt:

Moederbord MSI Z77A-G45
Processor Intel I7 2600k
Koeling Scythe Mugen
Geheugen Corsair CMV8GX3M2A1333C9 4 gb
Voeding Coolermaster RS-700-ASAA-1
SSD Schijf Samsung 840 Series 120 GB

Bij elkaar ongeveer 440 eurootjes.
Videokaart = Palit Geforce GTX 570 Twin Frozer

Laat maar even weten wat jullie ervan vinden?
groetjes,
mitch

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Wat ga je met de PC doen?

De CM voeding zou ik verruilen met een beter 450-550W model.
De i7 2600k zou ik verruilen met de 2700k, sneller en goedkoper (en misschien ben je wel beter af met een i5?)
Is 4GB wel genoeg voor je?

Puur technisch gezien zou alles compatible moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 20-06-2013 16:22 ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Bij gaming ben je met een i5 bijna altijd beter uit ivm hyper threading op een i7. Maar als je bijvoorbeeld programeert ofzo is een i7 altijd goed

4 gb is denk ik niet voldoende,behalven als je alleen maar op internet zit.

Een GTX 570 is antiek. En ik denk dat je bij games een hoop problemen gaat krijgen. plus het feit dat die dingen een bak stroom lusten, 200 Watt dacht ik, ik zou absoluut voor een andere videokaart gaan. Jouw voeding is ook wel erg overskill 500 watt is ruim voldoende. En de Scythe Mugen is al een paar jaar oud. Bedoel je soms de Scythe Mugen 4 ? Als je hem nieuw koopt zou ik voor een goedkopere gaan. maar opzich is zij goed zat.

Maar even voor de duidelijkheid. Koop je deze onderdelen nieuw of 2e hands/je hebt ze al. Ik vind 440 euro erg weinig voor een i7 systeem. + sommige dingen zijn al behoorlijk outdated.

TIME TO UPGRADE !!!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
@rickboy... een GTX570 is niet 'antiek'... ik zou juist zeggen dat het een uitstekende kaart is als je die voor weinig kan krijgen. Idd de kaart lust wel een slokje, maar gezien de prijs van het totaal pakket hoeft de TS er niet veel voor te betalen... dat compenseert alweer een hoop en alle games zullen prima draaien met deze kaart zolang de settings maar niet overdreven hoog staan ingesteld.

Hoezo is 4GB alleen maar genoeg voor internet? Ik moet de eerste game nog tegenkomen die meer dan 4GB gebruikt... de meeste games op pc zijn namelijk 32bit applicaties en kunnen dus nooit meer dan 3,2GB geheugen aanspreken. Tuurlijk is extra geheugen leuk voor wat overhead en als je ook wat aan photoshop oid doet heb je er idd voordelen van... maar puur voor gaming is het genoeg zolang je niet van alles op de achtergrond hebt draaien. Overigens word/werd 2013 als het jaar gezien waarin de switch naar 64bit zou gaan gebeuren... maar het lijkt toch uit te blijven.

@ mitch... als jij dat setje voor dat geld kan krijgen dan heb je een leuke upgrade voor weinig. Tuurlijk kan je zeggen dat de i7 overkill is, de videokaart niet van de nieuwste generatie en de voeding niet van een het beste merk. Maar het is absoluut niet slecht, het is goedkoop en krachtig dus waarom niet? Ik zou het doen, tis geen slechte deal als je niet het geld over hebt voor allemaal nieuw spul.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 20-06-2013 19:34 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

bovendien is 't gewoon CMV8xxxxxxxx dus 8gb, 2x4 reepjes
verder is 't een Ivy bridge moederbord en Sandy bridge CPU, dat kan beter

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je kunt beter een derde generatie intel i5 (3350p t/m 3570) combineren met een h77 of b75 mobo of als je wilt overklokken een 3570k inc z77. Ook kun je beter bijv. een 520w seasonic voeding nemen, ruim genoeg als je niet wilt overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Bedankt voor jullie reacties zeg, top!
Ik heb de voeding reeds in mijn pc zitten, dus die hoef ik niet meer aan te schaffen, mijn fout, sorry.
Ik wil de configuratie gaan gebruiken voor gamen (voornamelijk strategy: starcraft 2) en wat schooters etc.
Vraag me inderdaad af of het niet verstandiger is een I5 processor te kopen ja, wellicht goedkoper en beter voor games? Welke I5-processor zouden jullie dan adviseren, een I3350 of een I3570. En welk moederbord zouden jullie hieraan koppelen? Ben benieuwd.
groet,
Mitch

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:14:
Hallo allen,
Bedankt voor jullie reacties zeg, top!
Ik heb de voeding reeds in mijn pc zitten, dus die hoef ik niet meer aan te schaffen, mijn fout, sorry.
Ik wil de configuratie gaan gebruiken voor gamen (voornamelijk strategy: starcraft 2) en wat schooters etc.
Vraag me inderdaad af of het niet verstandiger is een I5 processor te kopen ja, wellicht goedkoper en beter voor games? Welke I5-processor zouden jullie dan adviseren, een I3350 of een I3570. En welk moederbord zouden jullie hieraan koppelen? Ben benieuwd.
groet,
Mitch
Hangt er vanaf! als je niet bent van plan te overklokken, kun je natuurlijk ook voor een haswell setup gaan.
(wel een budget chipset, dus minder features, en 'zwakste' intel i5 haswell processor)
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
pricewatch: MSI B85-G43
= € 245

of een krachtige ivy bridge setup. (beste ivy bridge als je niet hoeft te overklokken, met een h77 bord met veel features)
pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed
pricewatch: MSI H77MA-G43
= € 245

als je wilt overklokken. (krachtigste ivy bridge processor en chipset)
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
pricewatch: MSI Z77A-G43
= € 280

Als je €10-20 wilt besparen kun je de G41 versie nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Teun. op 21-06-2013 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Teun!
Super bedankt.
Ik heb effe gekeken en research gedaan.
Ik ga voor de krachtigste set up: I5 3570k met MSI-Z77AG43.
Kan ik hem altijd nog overklokken :*)
Die I5 is echt veel goedkoper zeg. Ben benieuwd of die sneller is dan de I7.
Mijn vader heeft de I7 2600K.
groetjes,
Mitch
Pagina: 1