Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2010 default "From:" adres instellen

Pagina: 1
Acties:

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:03
Hoi medetweakers, :)

Ik zit met het volgende, ik ben bezig met een Windows omgeving waarbij de users gebruik maken van Outlook. De users zijn redelijk algemeen (user01, user02 etc.) en het is dus niet wenselijk dat deze via hun eigen mail adres mailen (user01@domeinX.nl).

Er zijn groeps-mailboxxen ingeregeld en de users hebben Send As rechten gekregen. Als ik zo'n email adres specificeer in Outlook is het mogelijk om namens dat adres te mailen. Ik moet dit echter nu telkens specificeren.

Nu zoek ik dus een manier om per gebruiker een default From adres in te stellen. Momenteel kom ik niet verder dan Outlook te forceren een prompt te tonen waarin ik een adres moet opgeven (of selecteren). (http://www.msoutlook.info/question/477)

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit niet kan op e.o.a. manier maar toch ben ik nu alweer 3uur aan het zoeken en proberen en ben niet of nauwelijks verder gekomen. Het mag wat mij betreft via registry aanpassingen, als het maar mogelijk is.

Heb je nou niet direct een oplossing maar wel een goed idee, dan hoor ik dat ook graag! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-11 14:47

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan toch ipv vanuit de persoon een profiel aanmaken vanuit de groepsmailbox een profiel aanmaken

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Idee: outlook profiel standaard instellen met groupmailbox en eigen account eraan koppelen.
Moet je wel de rechten weer wijzigen op de mailbox van de group.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:03
Ik denk dat jullie beide een beetje op hetzelfde doelen. Helemaal niet bij stilgestaan dat ik natuurlijk niet perse die user account hoef te koppelen als default Exchange account.

Ik ga even proberen. :)

EDIT: Dit is inderdaad precies wat ik zocht! Dankjewel, nu hebben we users niet eens toegang tot hun eigen mailbox, mooi!

Dankjewel! :)

[ Voor 25% gewijzigd door chaoscontrol op 20-06-2013 15:19 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!