Heren,
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een Microsoft Exchange 2010 SP3 setup op basis van Windows Server 2012.
Het idee is om zoveel mogelijk uptime te kunnen garanderen (ik draai dit overigens allemaal thuis op een esxi server met 32GB ram)
Nu heb ik
1 x AD-DNS
2 x CAS (servers heten CAS01 & CAS02)
en 2 x DAG (servers heten DAG01 & DAG02)
Een virtuele loadbalancer van KEMP Technologies
Ik heb dus 4 maal exchange geinstalleerd.
De DAG group is al aangemaakt, ik zit alleen te bedenken of ik de CAS array wel goed doe.
Mijn vraag is hoe koppel je dat nou precies?
Want op internet vind ik vrij weinig terug over CAS en DAG gescheiden (het is allemaal op Mailbox rol + Client Access rol op een en dezelfde server... - wat ik dus niet heb)
Ik heb al gevonden dit command:
Get-MailboxDatabase | Set-MailboxDatabase -RPCClientAccessServer "mail.domeinnaam.local"
Maar als ik bijvoorbeeld dat probeer te doen op de DAG Group lukt dat niet:
(ik probeerde dus: Get-DatabaseAvailabilityGroup | Set-DatabaseAvailaibilityGroup -RPCClientAccessServer "mail.domeinnaam.local"
Wat ik al gedaan heb voor het aanmaken van de CAS array:
Exchange Poweshell Console ding:
New-ClientAccessArray -FQDN "mail.mijndomeinnaam.delokaleversie" -Site "Default-First-Site-Name
De CAS array is ook al aangemaakt in het lokale domein (dus niet de .nl)
Moet ik bijvoorbeeld handmatig CAS01 koppelen aan DAG01, CAS02 aan DAG02 ?
Of iets anders
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een Microsoft Exchange 2010 SP3 setup op basis van Windows Server 2012.
Het idee is om zoveel mogelijk uptime te kunnen garanderen (ik draai dit overigens allemaal thuis op een esxi server met 32GB ram)
Nu heb ik
1 x AD-DNS
2 x CAS (servers heten CAS01 & CAS02)
en 2 x DAG (servers heten DAG01 & DAG02)
Een virtuele loadbalancer van KEMP Technologies
Ik heb dus 4 maal exchange geinstalleerd.
De DAG group is al aangemaakt, ik zit alleen te bedenken of ik de CAS array wel goed doe.
Mijn vraag is hoe koppel je dat nou precies?
Want op internet vind ik vrij weinig terug over CAS en DAG gescheiden (het is allemaal op Mailbox rol + Client Access rol op een en dezelfde server... - wat ik dus niet heb)
Ik heb al gevonden dit command:
Get-MailboxDatabase | Set-MailboxDatabase -RPCClientAccessServer "mail.domeinnaam.local"
Maar als ik bijvoorbeeld dat probeer te doen op de DAG Group lukt dat niet:
(ik probeerde dus: Get-DatabaseAvailabilityGroup | Set-DatabaseAvailaibilityGroup -RPCClientAccessServer "mail.domeinnaam.local"
Wat ik al gedaan heb voor het aanmaken van de CAS array:
Exchange Poweshell Console ding:
New-ClientAccessArray -FQDN "mail.mijndomeinnaam.delokaleversie" -Site "Default-First-Site-Name
De CAS array is ook al aangemaakt in het lokale domein (dus niet de .nl)
Moet ik bijvoorbeeld handmatig CAS01 koppelen aan DAG01, CAS02 aan DAG02 ?
Of iets anders
Be nice, You Assholes :)