iPhone 4 valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:42
Sinds enkele weken valt mijn iphone 4 spontaan uit zonder de dat batterij (bijna) leeg is. Ik draaide iOS 4.3.3 met Jailbrake en ik installeer praktisch nooit nieuwe apps of apps buiten de app store. Ik heb ook nooit de moeite genomen om iOS te updaten omdat ik tevreden was met hoe de telefoon functioneerde.

Aangezien ik de telefoon nu 3 jaar heb dacht ik dat het misschien de accu was en heb deze zelf vervangen. Hetzelfde probleem bleef zich helaas voordoen. Hij valt niet uit op een moment dat ik hem gebruik, maar wanneer ik hem ergens heb liggen of wanneer hij in mn zak zit. Hij is dan ook niet meer aan te krijgen met de Power button, maar alleen door hem aan het stroom te leggen.

Uit wanhoop heb ik zelfs mijn telefoon geupdate naar iOS 6.1.3 en draai hem dan nu zonder Jailbrake. Nog steeds blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Als ik hem in het stopcontact steek gaat hij aan, als ik hem eruit haal dan valt hij uit. Alsof hij in de achtergrond ergens mee bezig is dat zoveel energie trekt, dat de accu het niet aankan.

Komen deze symptomen bekend voor en is hij nog te redden of is het een gevalletje pech gehad? :'(

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Heb je hem ook al eens volledige factory reset gedaan?
Is ie ook extreem warm als ie uitvalt?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Ok het is er niet beter op geworden. Hij blijft nu in DFU modus hangen. Als ik hem probeer te restoren via itunes dan krijg ik error21.
mbv tinyumbrella probeer ik hem uit DFU te schoppen. Dit lijkt te lukken en Apple logo verschijnt. Logo verdwijnt en komt na paar seconden weer. scherm weer zwart, dan weer logo, etc.
help! :(
Is er een manier om hem (desnoods mbv factory resets) te restoren?

update: ik krijg hem nu zelfs niet meer in DFU. Apple logo verschijnt, verdwijnt, verschijnt, etc..
De enige manier waarop de boot doorzet is wanneer ik hem met de stekker in stopcontact zetn. Uituindelijk krijg ik dan DFU mode en zegt ie dat ik hem meot aansluiten op itunes. Op het moment dat ik de stekker uit stopcontact haal dan valt hij uit. Als ik hem weer op de laptop aansluit heb ik het apple logo knipperlicht weer... |:(

update 2: ik krijg hem weer in DFU. Als ik probeer te restoren blijf ik error 21 houden. Heb ook al geprobeerd om de host file te verplaatsen zoals enkele fixes voorstellen, maar dat mag niets uitmaken. Iemand nog een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door Neurd op 20-06-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Nou het aantal reacties valt nogal tegen. Ik had gehoopt op een knap staaltje klinisch redeneren aan de hand van de beschreven symptomen, maar helaas.
Aangezien een diagnose laten uitvoeren in een apple centrum me alleen al €85 gaat kosten zit er waarschijnlijk niets anders op dan een nieuwe te kopen.
Dan rest nog de vraag: hoe zorg ik ervoor dat al mijn gegevens verwijderd zijn uit mijn telefoon? Hoe zorg ik ervoor dat mijn ID niet meer geregistreerd staat op dat mobiel? Is de telefoon bij wijze van spreken te resetten/formatteren mbv Putty of iets dergelijks?

Nogmaals in het kort:
- hij laad op terwijl de stekker erin zit. ik krijg de melding dat ik hem aan itunes moet hangen, want hij is in dfu mode.
- hij valt spontaan uit wanneer ik hem lostrek uit het stopcontact
- hij laad op wanneer ik hem op laptop aansluit en krijg melding DFU en restoren mbv itunes.
- bij poging to restoren krijg ik standaard error 21
- pogingen deze te fixen door de 'host' te manipuleren leiden tot andere error codes
- uit DFU schoppen mbv tiny umbrella zorgt ervoor dat ik apple logo krijg, zwart beeld, apple logo, zwart beeld, apple logo, etc.

Zou het kunnen zijn dat de connectie van battery naar moederboard niet goed is zodat hij wel 'oplaad' wanneer ik hem in stopcontact steek en uitvalt wanneer ik hem lostrek? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Google eens naar error 21, er zijn verschillende oplossingen (hosts veranderen etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Aansluiten op een andere pc is ook een oplossing die je nog wel eens voorbij ziet komen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Een boot loop als je de stekker eruit trekt wijst er meestal op dat je batterij gewoon stuk is. De batterij is zeer eenvoudig te vervangen, dus voor rond de €25 kun je het altijd proberen.

http://www.ifixit.com/Gui...g+iPhone+4+Battery/3141/1

pricewatch: Apple iPhone 4 Accu 1420 mAh Li-polymer 3.7V A-Series

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:53
Dit heb ik ook gehad, iPhone wilde alleen bekabeld werken. Nieuwe batterij erin en het was weer gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Er blijkt toch iets mis te zijn in je stroomvoorziening. Als je telefoon wel blijft werken aan de lader, maar niet alleen op de accu, dan krijgt hij geen/niet genoeg stroom via de accu.

Controleer of je de nieuwe accu correct hebt aangesloten. Eerst het losse contactje met de achterzijde inleggen, dan de stekker van de accu monteren en dan het schroefje indraaien. Werkt dit niet, controleer dan of de aansluiting op het logic board van de accu nog goed aansluit. Heb al meerdere toestellen onder handen gehad, waarbij deze volledig los van het board was gekomen. Je kan voorstellen dat het dan niet goed werkt. Deze reparatie is niet door iedereen te doen, aangezien de connector aan meerdere zijden gesoldeerd zit met zeer weinig tussenruimte naar andere onderdelen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
thunder8 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:16:
Er blijkt toch iets mis te zijn in je stroomvoorziening. Als je telefoon wel blijft werken aan de lader, maar niet alleen op de accu, dan krijgt hij geen/niet genoeg stroom via de accu.

Controleer of je de nieuwe accu correct hebt aangesloten. Eerst het losse contactje met de achterzijde inleggen, dan de stekker van de accu monteren en dan het schroefje indraaien. Werkt dit niet, controleer dan of de aansluiting op het logic board van de accu nog goed aansluit. Heb al meerdere toestellen onder handen gehad, waarbij deze volledig los van het board was gekomen. Je kan voorstellen dat het dan niet goed werkt. Deze reparatie is niet door iedereen te doen, aangezien de connector aan meerdere zijden gesoldeerd zit met zeer weinig tussenruimte naar andere onderdelen.
Bedankt voor je antwoord. En met name bedankt dat je m'n verhaal daadwerkelijk hebt gelezen. De bovenstaande reacties komen met oplossingen die ik zoals beschreven al zelf heb geprobeerd.
Ik heb mijn telefoon nog eens goed bekeken en je hebt waarschijnlijk gelijk als je zegt dat de connector volledig los is gekomen van het logic board. Kan je mij adviseren naar welk soort winkel ik moet gaan zoeken om deze klacht te verhelpen? Kan ik hierbij terecht bij een allround electronica zaak of moet ik toch bij een apple store zijn hiervoor?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Een winkel die dit soort mankementen repareert? Dit kan je via Google gewoon vinden. Het is uiteraard afhankelijk van waar je woont maar in Flevoland kan ik blindelings naar twee locaties lopen die dit kunnen repareren.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Neurd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor je antwoord. En met name bedankt dat je m'n verhaal daadwerkelijk hebt gelezen. De bovenstaande reacties komen met oplossingen die ik zoals beschreven al zelf heb geprobeerd.
Ik heb mijn telefoon nog eens goed bekeken en je hebt waarschijnlijk gelijk als je zegt dat de connector volledig los is gekomen van het logic board. Kan je mij adviseren naar welk soort winkel ik moet gaan zoeken om deze klacht te verhelpen? Kan ik hierbij terecht bij een allround electronica zaak of moet ik toch bij een apple store zijn hiervoor?

alvast bedankt :)
Nee helaas. Volgens mij is de connector SMD gesoldeerd. Dit is een andere methode van solderen. Als je iemand kent die met een goede soldeerbout dit kan verhelpen, dan go for it. Maar als je zeker wil zijn, zou ik naar een geauthoriseerd reparatiepunt gaan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
thunder8 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:31:
[...]

Nee helaas. Volgens mij is de connector SMD gesoldeerd. Dit is een andere methode van solderen. Als je iemand kent die met een goede soldeerbout dit kan verhelpen, dan go for it. Maar als je zeker wil zijn, zou ik naar een geauthoriseerd reparatiepunt gaan.
top! ik ga ermee aan de slag.

Pagina: 1