Videokaart voor editing / eenvoudige games

Pagina: 1
Acties:

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 14:50
Dag allemaal,

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met het volgende. Ik heb afgelopen week mijn oude optiplex 780 vervangen voor een setup met een i7 (2600), 8gb crucial ballistix RAM set, een samsung SSD 840 in een Bitfenix kast met een voeding van 430W. Deze PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor Office werkzaamheden en daarnaast Photoshop, Illustrator en videobewerkingssoftware (Sony Vegas Pro).

Gamen doe ik voornamelijk op mijn console, maar ik zou het toch ook wel aardig vinden een game als Simcity uit te proberen. Ik vermoed dat dit zonder GPU niet helemaal gaat werken dus vandaar mijn vraag: welke videocard zou een toegevoegde waarde kunnen vormen voor deze setup.

Ik heb begrepen dat Sony Vegas CUDA ondersteunt, maar ben nog niet helemaal wijzer geworden wat dit nou exact betekent voor de videocard keuze. Ik ben simpelweg op zoek naar een videocard die het videobewerken ondersteunt, en een simpel spelletje kan draaien. 2e hands of nieuw maakt me niet zoveel uit. Budget wat ik in gedachten heb is max 130 euro.

Alvast bedankt voor de tips :) !

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou eerst kijken op de GPU het trekt. Heb je de 2600 of de 2600k? De 2600 heeft inderdaad wat zwakkere GPU.

Misschien kan je nog ruilen voor een 2500k? 100 euro goedkoper en met de 3000 GPU kan je zelfs games als starcraftII met gemak draaien. Ik heb een dergelijke setup en vind het ideaal: heb er de grafische kaart uitgehaald. Ding is nu lekker stil, lekker koel, verbruik idle 41 watt. Overklok op 4 GHz, loopt als een tierelier.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Voor 100-130 euro heb je al een gtx650ti, daar kun je al heel deftig op gamen (simcity moet dan net aan op maximale instellingen draaien).
http://www.techspot.com/r...ty-performance/page3.html
Mocht je geen CUDA nodig hebben kun je naar een 7850 kijken, stukje sneller maar ook iets duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 20-06-2013 16:16 ]

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 14:50
Het is een gewone 2600. Merk dat voor video editting deze processor het tot nu toe prima trekt, maar voor een spelletje lijkt me een extra GPU wel prettig. Ik zal eens kijken naar een 650ti. Mochten anderen nog suggesties hebben hoor ik die graag.