2e hands Macbook en Garantie/Applecare

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil dit jaar eindelijk eens een Macbook Pro/Air halen.
Veel aan het vergelijken. De retina Pro blijft 'natuurllijk' de machine die het meest aan mijn verwachtingen zal voldoen. Op één detail na: de prijs ...

Ik weet nog niet of ik het überhaupt aan zou durven om er één tweedehands te kopen. Maar ik zie soms wel aardige advertenties voorbijkomen.

Ik vroeg me echter af hoe het zit met Garantie en Applecare.
Garantie is volgens mij overdraagbaar. Maar hoe zit het met Applecare? is dat overdraagbaar?
Kan ik dat zelf nog afsluiten indien het een product betreft dat nog geen jaar oud is?
I.v.m. tenaamstelling/factuur etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

AppleCare is gekoppeld aan het apparaat dus je hoeft alleen via de link van talin te checken of deze nog geldig is.

Daarnaast zou ik altijd bij de verkoper langs gaan als je een tweedehands Mac wilt kopen. Of naar een tweedehands winkel, daar heb je er ook een aantal van tegenwoordig.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Het staat volgens mij niet zo expliciet vermeld, maar als ik het product dus niet zelf heb gekocht, en het is nog geen jaar oud, dan kan ik dus zelf Applecare afsluiten.

Op laten sturen is sowieso geen optie uiteraard! Ik zal zeker bij een verkoper langsgaan.

Ik kwam op deze gedachte n.a.v. een advertentie op marktplaats.
Ging om een rMBP uit 2013. Stond bij dat deze was gevallen.

Ik ga het niet doen, maar zou je deze dan kunnen aanschaffen en, tegen vergoeding, laten repareren en dan na reparatie Apple Care aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
readytoflow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:14:
Het staat volgens mij niet zo expliciet vermeld, maar als ik het product dus niet zelf heb gekocht, en het is nog geen jaar oud, dan kan ik dus zelf Applecare afsluiten.

Op laten sturen is sowieso geen optie uiteraard! Ik zal zeker bij een verkoper langsgaan.

Ik kwam op deze gedachte n.a.v. een advertentie op marktplaats.
Ging om een rMBP uit 2013. Stond bij dat deze was gevallen.

Ik ga het niet doen, maar zou je deze dan kunnen aanschaffen en, tegen vergoeding, laten repareren en dan na reparatie Apple Care aanschaffen?
Laten vallen = geen garantie.
En repareren van een Mainboard of iets in die geest is al gelijk 800 euro.
Een scherm vervangen kost je al 600 minimaal.
( tenzij je het zelf doet maar dat is geen garantie )

Om dat even toe toelichten bij Apple vervangen ze niet het Paneel alleen bv maar ook de Scharnieren + Glasplaat + Backcover + Paneel + LCD kabel etc.
Ook al is alleen je glasplaat kapot, vandaar vaak ook die prijs ( ze swappen het geheel wat sneller is )

Maar er zullen misschien wel APR's zijn die het zelf doen en dus wel 1 part kunnen repareren.

Eigenmening : Apple Care zou ik nooit kopen om een Apple product ik heb zelf ook verschillende spullen van hun maar als mijn iMac na 2 jaar er mee ophoudt kunnen ze het nogsteeds gewoon repareren onder garantie ( als het niet mijn schuld is ) maar als een GPU dood gaat is dat echt niet iets waar ik wat aan kan doen en dan zullen ze dat echt wel netjes oplossen. ( met of zonder applecare ) en anders natuurlijk je rechtsbijstand etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Mektheb op 20-06-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, maar kun je dan nadat je een apparaat hebt laten repareren alsnog Applecare afsluiten?

Dus ik koop een rMBP voor 1000,-
Laat hem bij Apple repareren voor 1000,-

Daana sluit ik Applecare af voor de resterend 2,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
readytoflow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:47:
Ja, maar kun je dan nadat je een apparaat hebt laten repareren alsnog Applecare afsluiten?

Volgens mij kan je dat altijd zolang het maar binnen het 1e jaar na aankoop is, snap alleen niet waarom als hij helemaal 100% nieuw is gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 20-06-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
readytoflow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:47:

Koop dan gelijk een tweedehandse die NIET kapot is voor €2000,- en zet daar AppleCare op. Geen risico's dat er naast het scherm nog andere dingen kapot zijn waar je niet op de hoogte van bent, en scheelt een hoop gedoe!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Snap ik en ben het ook niet van plan. Het is meer dat als ik 2e hands zou gaan, wat mijn opties en mogelijkheden dan zijn. En die advertentie bracht me dus op deze vragen.
Pagina: 1