Toon posts:

Z87 Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil graag een PC samenstellen om mee te Gamen en om Grote bestanden mee te bewerken. Ik heb een budget van +/- 1900 euro inclusief 2 schermen. IK ben ervan bewust dat bepaalde dingen goedkoper zouden kunnen maar ik vindt het leuk om een stapje hoger te gaan vandaar ook de i7.

is dit een goede samenstelling?

- Daarnaast vraag ik mij af of alle onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn?
- Is de CPU cooler sterk genoeg om te overclocken?
- Is de hoeveelheid watt genoeg van de voeding? Ook als ik in de toekomst een SLI op wil zetten?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 300,50€ 300,50
1MSI Z87-G45 Gaming€ 136,-€ 136,-
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 356,30€ 356,30
1Western Digital Green WD20EZRX, 2TB€ 79,90€ 79,90
1Corsair Carbide 500R White€ 93,-€ 93,-
2Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 175,45€ 350,90
1be quiet! Dark Rock 2€ 54,80€ 54,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 88,20€ 88,20
1LG GH24NS95 Zwart€ 19,95€ 19,95
1be quiet! Straight Power E9 580W CM€ 95,30€ 95,30
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 197,95€ 197,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.772,80

Bedankt voor jullie reacties!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Over wat voor grote bestanden en welke programma's om die bestanden te bewerken hebben we het dan? Verder kan ik sowieso al zeggen dat voorlopig de berichten over OC-mogelijkheden van Haswell heel wisselvallig zijn. De ene kan ze moeiteloos een eind omhoog duwen, de ander heeft cores op 70 graden zonder te overclocken.

Voor een SLI-voeding zou ik voor een pricewatch: Corsair CX750M of een pricewatch: XFX PRO750W gaan. Verder is de pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB momenteel heel aantrekkelijk geprijsd :).

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie?

De programmas waar ik het over heb zijn Adobe studio, muziek maken en converteren en film bestanden snel converteren en verwerken.

Het overclocken is eerlijk gezegd niet mijn hoogste prioriteit. Het lijkt me wel erg leuk om er mee te klooien. Ik zal tegen de tijd dat het overclocken stabieler is mij er meer in verdiepen.

Wat betreft de voeding werd mij steeds aangeraden om voor een gold versie te gaan. Daarnaast had ik bewust voor een met CM (cable management) gekozen. Dit is makkelijker bij het in elkaar zetten.

De samsung die ik nu heb als ssd heeft een schrijf snelheid van 520 Mbps dacht ik en die plextor die je voorstelt heeft maar 390 Mbps. Gaat dit veel schelen in secondes?? de prijs scheelt namelijk wel mooi

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Met dat soort programma's heeft het wel zin om voor een i7 te gaan, maar je moet wel even bij jezelf nagaan of het het geld echt waard is. Want een i5 is met goed geoptimaliseerde multi-threaded taken 20-30% langzamer dan een i7, maar in de rest van de gevallen net zo snel. Scheelt je toch mooi 100 euro ofzo.

Wat betreft voeding kan ik het alleen maar eens zijn met Aertsvijand, degene die hij aanraadt staan bekend als betrouwbaar en worden in dit soort opstellingen wel vaker aangeraden. Een gold voeding heb je niet per sé nodig, het scheelt je een paar watt in energieverbruik en ze zijn meestal iets stiller. Ook hiervoor geld weer: heb je het ervoor over?

Het verschil tussen die twee SSD's ga je in de praktijk niet merken. Ook als je een film aan het converteren bent zul je merken dat dat gebottlenecked wordt door je processor. Tijdens het installeren van grote programma's kan het wel een tiental seconden gaan schelen. Maar ook daarvoor geldt dat andere onderdelen die schrijfsnelheid misschien niet bijhouden.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
@liveshort Je bedoeld dat de processor bijvoorbeeld op turbo 3.9 draait en dat de ssd schijf dan ook rond die snelheid blijft hangen?

Kan ik de GHz vergelijken met de mbs schrijf snelheid van de Ssd schijf?

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 16:15
Nee daar heeft het vrij weinig mee te maken. De snelheid van 390 Megabyte/s (niet Mpbs, dat zijn megabits en dus een factor 8 minder) is de sequentiële schrijfsnelheid. Dit is de snelheid die je gaat zijn op het moment dat je een groot bestand, zoals een HD film, gaat kopiëren.
Nu is dat helemaal niet interessant bij een SSD, omdat je al die grote rommel op je HDD hebt staan en het sowieso maar weinig voorkomt dat je 10GB moet kopiëren.

Waar het wel om gaat zijn de "Random Rates": hoe snel reageert de SSD als je hem vertelt dat je ergens een bestand vandaan wilt halen. Hier blinkt de SSD in uit tov de HDD. Omdat het verschil in die tijd tussen de meeste goede SSD's verwaarloosbaar is, kun je in dit geval beter de goedkoopste nemen. (betrouwbaarheid is een ander verhaal, daar doe ik geen uitspraak over)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Pagina: 1