GTX 780 Hulp

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een GTX 780 te kopen.
Dit kan voor €485 euro. Dat is niet erg veel voor zo'n kaart volgens mij, echter vraag ik me af of ook deze prijs het waard is tegen over een GTX 770...

Stel nou als ik de kaart koop, en later weer een bij neem (SLI dus). Maakt het dan nog uit welk model ik heb (gigabyte, MSI etc) Of zullen alle modellen gewoon in SLI samen werken...

Dus ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar of een GTX 780 voor €485 rendabel is tegen over een nieuwe GTX 770 bijvoorbeeld. Echter vind ik het ook niet erg om tot de winter te wachten. Dan zal ik meer gaan gamen, zoals nu in de zomer is dat er niet echt veel bij.
Zouden jullie dan nu een GTX 780 nemen voor die prijs of tot de zomer wachten?

En werken dus die verschillende soorten kaarten, als ik later een 2e bij ga kopen, goed samen in SLI?

*Het is deels Component aankoop advies idd, en ook deels videokaart topic. Heb hem maar hierbij neergezet.*

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-02 16:38
Uh, beetje standaard vragen nee?

- Verschil GTX 770 -- GTX 780: bekijk reviews op jouw resolutie, en bekijk of je met een GTX 770 al zat FPS haalt of niet, en of de meerwaarde van een GTX 780 de prijs ook waard is voor je.
- Ja, net zoals dit al 10 jaar zo is...
- Wachten of niet, zie 1 maar dan in vergelijking met je huidige kaart, zijn er spellen die crap lopen, zijn er überhaupt wel games die je leuk vindt die echt meer power eisen.

Hier zit geen enkele vraag bij waar je niet binnen 10 minuten uit kunt komen met een simpele google search...

• dennisvank
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 10:17
€485 euro voor een 780 lijkt me geen geld, deze kan je zo weer verkopen voor de zelfde prijs dus je loopt niet echt veel risico lijkt mij.

Je wilt ook sli gaan doen, dit zou ik dan afraden (ivm micro stuttering) en voor de snelste "single" kaart oplossing gaan, de 780.

Dus als je het geld hebt liggen zou ik voor dat bedrag die 780 halen.

• Paprika
nVidia...

• dennisvank
Ja en? Die kunnen daar ook last van hebben. SLI zou ik nooit adviseren voor gamen, ook ivm hitte, stroom gebruik, herrie. Daarom mijn advies voor een single kaart oplossing te gaan.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:09

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Gezien mijn ervaring met zo wel crossfire als sli goed is kan ik er niet goed in komen dat het niet goed werkt. Stutters zijn vooral persoonlijk en de schaling is in voldoende games goed genoeg.

• Paprika
dennisvank schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:30:
[...]
Ja en? Die kunnen daar ook last van hebben.
Zelf dus niet (recent, <= 1.5 jaar) getest. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 20-06-2013 12:35 ]

• dennisvank
Krijg je dit weer, back on topic plz ...

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Heb echter wel aardig wat verstand van de hardware. Helaas in de praktijk nog niet heel veel ervaring.
Een aantal jaar geleden met de 5000 serie volgens mij, zouden sommige kaarten in Crossfire niet goed samen kunnen werken.
Met de GTX700 serie heb ik ook frametimes gezien van de kaarten in SLI. En dat vond ik eigenlijk erg goede resultaten hebben.

Ik zou idd met een GTX 770 alles prima kunnen draaien op mijn full HD tv scherm.
Ik heb een seasonic X 750 voeding. Dus dat zou wel SLI kunnen draaien.
Stotteringen heb ik zelf weinig last van. En gezien de framtimes met SLI bij de GTX 770 SLI, haalde deze vaak betere frametimes dan een single GTX 770. Dus heb daar wel vertouwen in.
Ook heb ik liever de GTX 780 vanwege de 3GB VRAM. sommige gamen verbruiken al meer dan 2GB. Dus om toekomst bewust te zijn vind ik 2GB weinig.

Ik zit nog in twijfel dus. Ik denk ook dat tot de winter wachten de goedkoopste oplossing uiteindelijk zal zijn... Ik kan momenteel nog wel aardig wat doen met de i5 4670k IGP :p, vergeleken met mn oude PC.

Wil SLI eigenlijk een keer proberen ook. Dus vandaar het idee nu een GTX 780. en in de winter een 2e erbij. Of in de winter er 2 goedkopere nemen. Wat zal voordeliger zijn denken jullie?

JA het is de GTX 780 van V&A :p

我的名字是Mirno

• Paprika
Als je op 1080p gamed, met 60Hz lijkt me een dergelijke setup veels te overdreven. Dan zou ik eerder voor een GTX 770 gaan met 4GB (al heb je die niet eens nodig, 2GB gaat nog goed met 3 schermen).

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Jaa klopt. Heb ook een vrij overdreven systeem. Het is voornamelijk hobby, al die hardware.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,50€ 208,50
1Gigabyte GA-Z87X-OC€ 183,80€ 183,80
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 107,-€ 107,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 85,50€ 85,50
1Noctua NH-D14€ 63,50€ 63,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 88,20€ 88,20
1Seasonic X-750 V2€ 139,99€ 139,99
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.017,49

Veel dingen zijn er overdreven aan idd.
Heb wel een aantal dingen 2e hands gekocht waardoor het totaal prijs al een stuk goedkoper is geworden ;)

1 kaart zal idd genoeg zijn. Heb altijd de neiging dat ik zelf altijd wat meer wil dan nodig is. Wil wel graag van de mooiste graphics genieten bij games. En een klein beetje een future proof videokaart. En SLI ga ik 2e hands nog een gaat bij kopen...
Paprika schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:42:
Als je op 1080p gamed, met 60Hz lijkt me een dergelijke setup veels te overdreven. Dan zou ik eerder voor een GTX 770 gaan met 4GB (al heb je die niet eens nodig, 2GB gaat nog goed met 3 schermen).

我的名字是Mirno

• Paprika
Dan heb je toch je antwoord?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Jaa, was over de moment van kopen nieuwsgierig naar jullie meningen.

En over dat SLI was ik niet zeker, en wist niet hoe dit in de praktijk werkte. Hier zijn dus gedeelde meningen over.

Ik denk dat ik het nog wel even afwacht. En al zie ik 2e hands een koopje (GTX760ti of beter) dat ik die neem. En als ik later weer een koopje zie van dezelfde kaart. Dat ik die als 2e erbij neem.
En dat zou dan moeten werken in SLI neem ik aan. Onafhankelijk van welk merk. En hoe zit het dan met de klokfrequenties. Deze horen toch hetzelfde te zijn? En is nog ingewikkeld om 2 kaarten te overklokken?
Ben wel benieuwd wie hier ervaring mee heeft.

我的名字是Mirno

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Paprika schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:35:
[...]
Zelf dus niet (recent, <= 1.5 jaar) getest. :)
Gelukkig zijn er ook objectieve testers ;) AMD heeft er meer last van, maar Nvidia ook bij multi-gpu.
Feit blijft dat de beste ervaring je toch krijgt met de krachtigste single-gpu die je budget je toelaat (tenminste als je van smoothness houd, sommige storen zich niet/nauwelijks aan microstutter)

Ontopic, TS geeft te weinig info om een goed advies te kunnen geven.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
eL_Jay schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Gelukkig zijn er ook objectieve testers ;) AMD heeft er meer last van, maar Nvidia ook bij multi-gpu.
Feit blijft dat de beste ervaring je toch krijgt met de krachtigste single-gpu die je budget je toelaat (tenminste als je van smoothness houd, sommige storen zich niet/nauwelijks aan microstutter)

Ontopic, TS geeft te weinig info om een goed advies te kunnen geven.
Jaa klopt. Weet zelf ook niet helemaal wat ik precies wil :p. Denk dat ik later voor een grafische kaart ga, via 2e hands. En weer later voor SLI ga. (Met weer een andere goedkope 2e hands kaart)

Zoals hier heeft de SLI set-up betere framtimes dan de single GPU optie: http://nl.hardware.info/r...---1920x1080-+-frametimes

Ook bij andere games is het verschil soms 0,3 beter voor de single kaart. en soms is de SLI opstelling zelfs significant beter.

我的名字是Mirno

• Paprika
Zullen het er maar bij laten inderdaad. Reviewers liegen immers, en zijn gesponsord door nVidia.....

Verwijderd

Paprika schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:15:
Zullen het er maar bij laten inderdaad. Reviewers liegen immers, en zijn gesponsord door nVidia.....
Is dit sarcastisch of? Zo niet zou ik daar wel een bron van willen zien want dan kijk ik nooit meer naar reviews :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Mocht je tijd hebben en in het onderwerp interesseren, kijk dit eens: YouTube: Frame Rating and FCAT Explanation and Discussion with NVIDIA - PC Perspective

Er is geen ja of nee, of goed en slecht, maar dit geeft je wat extra achtergrond in het onderwerp

FEIT; Drivers worden geoptimaliseerd voor single-gpu (aangezien dat ook 99% van de markt is)

[ Voor 36% gewijzigd door eL_Jay op 20-06-2013 13:40 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:47
Check wel ff goed of alles klopt.. profiel is erg jong en geen reacties anders dan over de titan.

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Paprika schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:15:
Je zegt alles wat ik dacht bij dit topic... Nvidia heeft vrijwel geen last van microstutter (driver oplossing) en binnenkort AMD ook niet meer omdat die met een vergelijkbare oplossing komen in hun nieuwe drivers.

on topic: Als je gaat kijken naar het verschil tussen een 770 en 780; houdt het bij de 770. Hij is goedkoper en het feit dat je deze vragen stelt doet mij vermoeden dat je niet precies weet waar je die extra power voor nodig zou hebben, en is dus de 770 waarschijnlijk genoeg voor je wensen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit is gewoon aankoopadvies puur en simpel - en een videokaart is een component.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1