Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
Allowaa 8)7

Ik doe zelf een ICT opleiding, en de eisen van een betere laptop zijn aangescherpt. Op mijn ICT opleiding moet ik dan ook (zware) VMWare machines draaien. Voor de mensen die het niet kennen: een programma waar je virtueel machines op kan draaien, daarmee doen wij opdrachten voor school. Mijn huidige laptop ben ik nèt nog het eerste jaar doorheen gekomen, het is geen speciaal ding. Doordat de eisen zijn aangescherpt in het tweede jaar heb ik echt een nieuwe laptop nodig, ik zit een beetje te twijfelen wat ik nou zou moeten nemen. Ik ben 'normaal' thuis in het ICT wereldje, ik ben redelijk kieskeurig als het over specs gaat, ik kan niet kiezen... Mijn budget is ongeveer tot €900,- . Iets erover heen is niet erg. ;) !

Mijn vader zegt dat hij het merk Medion niet ziet zitten, omdat hij het Aldi troep vind. Hij is zelf geen ICT'er maar hij is bouwkundige, hij is technisch maar niet in ICT. Misschien voor en nadelen van de laptops? Ik heb dringend zoek-hulp nodig!

De Medion Erazer heeft een klein streepje voor, mooi design (mening), 8GB RAM en ook nog 2 slots over, 1TB HDD, wel-is-waar niet zo snel, maar dat maakt me niet zo gek veel uit. Het enige jammer van de Medion is dat er geen SSD standaard inzit, kan je ook verwachten voor de prijs. En dat ie redelijk zwaar is... Daarom kwam de MSI bij me in gedachte, omdat ie vors lichter is. Ook kunnen ze makkelijk Battlefield 3 spelen :P.

De specs staan onder aan.

Waar een alternatief aan moet voldoen:
- Niet veel zwaarder dan de Medion 3,5kg (niet dat het veel zwaarder kan... :9 )
- Genoeg RAM geheugen, minimaal 8GB
- Genoeg HDD geheugen, mijn vorige laptop had 500 en zat binnen een jaar vol (ik had ook een externe hdd erbij kunnen kopen ik weet het :P.)
- Battlefield 3 of andere zware games moeten goed draaien op "High resolution".
- Extra disc slot is fijn voor een SSD, ik vind het onhandig om mijn CD drive op te offeren...
- Design maakt me niet gek veel uit..

Hier zet ik de specs in een link (sorry voor het Duits, ik koop mijn laptop namelijk in Duitsland I.V.M. belasting btw enz :

Medion:
http://www.notebooksbilli...21+md98054+gamer+notebook

MSI:
http://www.notebooksbilli...760m281fd+gaming+notebook

Ik laat trouwens de laptop ook n Duitsland bezorgen, scheelt me invoerkosten.

Bedankt voor het lezen van mijn 'probleempje' !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Een Asus N76 met GT-650 misschien? Zitten twee drivebays in dus je kunt er een SSD ingooien naast je HDD. Dell heeft de 17 inch Inspiron SE voor een zachte prijs met kortingsbonnen.

Die Medion heeft geen Full-HD scherm, dus die zou voor mij al afvallen. Dan zou ik eerder voor de MSI gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
vergeet niet dat je met QWERTZ gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ik zou voor geen van beiden gaan. De medion heeft geen 1080p scherm en is dus in mijn optiek een totale miskoop voor de studie die jij wilt doen. De GE60 heeft volgens notebookcheck een heel slechte bouwkwaliteit (en notebookcheck is vrijwel nooit negatief) en de nog slechtere accuduur dan de lenovo Y500 SLI. Verder is notebookcheck negatief over het toetsenbord en touchpad, terwijl zelfs de ergste clevo prullen daar altijd positief uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

BioHzRd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:49:
Softwarematig maak je hier zo weer QWERTY van, eventueel wissel je de y en de z op je toetsenbord even om.

Verder denk ik dat je wat van je eisen op zult moeten offeren om bij een geschikte laptop uit te komen. Clevo's bieden je voor een groot gedeelte de specs wel die je nodig hebt, maar zijn over het algemeen van buttkwaliteit. Alternatieven zijn de Asus N56 en de Lenovo Y500, maar die bieden allebei net niet wat jij wenst. De N56 heeft (in basisconfiguratie) geen tweede drivebay en maar 6 GB werkgeheugen en de Y500 heeft een i5-processor (deze laatste heeft overigens wel plek voor een msata SSD).

Zou je ook de specifieke eisen die aan je laptop worden gesteld door je opleiding kunnen posten? Aan de hand daarvan weten wij ook meer in welke richting we moeten gaan kijken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
BioHzRd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:49:
Goeie tip man, ga ik even bellen, en HD maakt me niet zovl uit, 720 p is genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clevo bied binnen zijn budget helemaal niet 'meer' specificaties dan een y500/n56. Sterker nog, ik zou beargumenteren dat je minder krijgt.
DASC schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:49:
[...]

Goeie tip man, ga ik even bellen, en HD maakt me niet zovl uit, 720 p is genoeg. :P
'HD'
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.png

Echt full-hd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Tel daarbij op een 3 a 4x zo hoog contrast, vaak hogere helderheid, veel betere kijkhoeken, en veelal betere color gamut.

Als je ook maar *iets* wilt gaan coden, wat volgens mij vrij normaal is bij een ICT opleiding (ik doe er zelf ook een...) dan moet je echt een 1080p scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:39
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:59:
Clevo bied binnen zijn budget helemaal niet 'meer' specificaties dan een y500/n56. Sterker nog, ik zou beargumenteren dat je minder krijgt.

[...]

'HD'
[afbeelding]

Echt full-hd:
[afbeelding]

Tel daarbij op een 3 a 4x zo hoog contrast, vaak hogere helderheid, veel betere kijkhoeken, en veelal betere color gamut.

Als je ook maar *iets* wilt gaan coden, wat volgens mij vrij normaal is bij een ICT opleiding (ik doe er zelf ook een...) dan moet je echt een 1080p scherm hebben.
Ik ben zelf ontwikkelaar (deel-tijd), naast mijn eigenlijk functie als technisch consultant waarin ik klanten adviseer.
Ik heb een laptopscherm (17") met een resolutie van 1600/900, maar dat is om lekker op te kunnen proggelen veel te klein. Daarom staat er hier (op kantoor) ook een 23" monitor naast, wel full HD. Tweakers (of het te ontwikkelen systeem) staat dan open op 't laptop scherm en de monitor wordt gebruikt voor het serieuze proggelwerk.

Ik zou in elk geval de tip van Darkstone ter harte nemen en kiezen voor een ietswat hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

invoerkosten binnen de EU? Dat kannie. Je kan gewoon een laptop uit Duitsland laten bezorgen in Nederland, mits dat bedrijf dat natuurlijk doet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
Liveshort schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:47:
[...]

Softwarematig maak je hier zo weer QWERTY van, eventueel wissel je de y en de z op je toetsenbord even om.

Verder denk ik dat je wat van je eisen op zult moeten offeren om bij een geschikte laptop uit te komen. Clevo's bieden je voor een groot gedeelte de specs wel die je nodig hebt, maar zijn over het algemeen van buttkwaliteit. Alternatieven zijn de Asus N56 en de Lenovo Y500, maar die bieden allebei net niet wat jij wenst. De N56 heeft (in basisconfiguratie) geen tweede drivebay en maar 6 GB werkgeheugen en de Y500 heeft een i5-processor (deze laatste heeft overigens wel plek voor een msata SSD).

Zou je ook de specifieke eisen die aan je laptop worden gesteld door je opleiding kunnen posten? Aan de hand daarvan weten wij ook meer in welke richting we moeten gaan kijken.
Minimaal I7 Quadcore processor, 8 gb uitbreidbaar, goeie videokaart, en dat was het wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom denk je een quadcore i7 en 8GB nodig te hebben, maar geen 1080p scherm of SSD?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-06-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:59:

[...]

'HD'
[afbeelding]

Echt full-hd:
[afbeelding]

Ja het is mooier, maar het maakt me niet echt veel uit, het is mooi meegnomen, maar als het er niet opzit hoeft het niet snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens exact datzelfde argument heb je helemaal geen goede videokaart nodig... Dat zorgt er ook alleen maar voor dat het er mooier uit komt te zien.

* Anoniem: 303530 verbaast zich na 4 jaar op tweakers nog steeds over de de mensen die beargumenteren alleen een goede videokaart en cpu nodig te hebben. Een laptop is veel meer dan specs alleen.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-06-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:27:
Volgens exact datzelfde argument heb je helemaal geen goede videokaart nodig... Dat zorgt er ook alleen maar voor dat het er mooier uit komt te zien.

* Anoniem: 303530 verbaast zich na 4 jaar op tweakers nog steeds over de de mensen die beargumenteren alleen een goede videokaart en cpu nodig te hebben. Een laptop is veel meer dan specs alleen.
Nee niet echt ik zou best een spelletje willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een tragere videokaart kan je ook prima een spelletje spelen. Het ziet er alleen wat minder uit. Precies het argument wat jij aandroeg waarom je geen 1080p scherm nodig zou hebben.

Je kan je geld overigens beter steken in een SSD of goed scherm dan in een i7, een i5 is in veel games niet veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:36:
Met een tragere videokaart kan je ook prima een spelletje spelen. Het ziet er alleen wat minder uit. Precies het argument wat jij aandroeg waarom je geen 1080p scherm nodig zou hebben.

Je kan je geld overigens beter steken in een SSD of goed scherm dan in een i7, een i5 is in veel games niet veel trager.
Oke dankjewel, raad je nog een speciaal merk of type aan? Asus n56 of n76 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Als je een Asus wilt zul je voor de N76 moeten gaan, aangezien daar een extra schijf in past en in de N56 niet. Je geeft aan dat je je diskdrive niet wilt missen dus dan is bij Asus 17" de enige optie.

Volgens mij heeft de Lenovo Y500 wel een mSATA slot waar een SSD in kan, naast je HDD, maar dat weet ik niet zeker.

Zowel de Asus (als je de goede kiest) als de Lenovo heeft een GT-650 aan boord, daar kom je uit eigen ervaring best wel mee vooruit. De Lenovo kan zelfs SLI als je er nog wat extra voor neerlegt.

[ Voor 23% gewijzigd door NinjaTuna op 20-06-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 14:53
Als ik jou was zou ik gaan voor de Dell Inspiron 17SE en dan zelf nog een SSD eringooien.

Goedkoper uit... en het zijn goeie dingen!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
Thewisbone schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:36:
Als ik jou was zou ik gaan voor de Dell Inspiron 17SE en dan zelf nog een SSD eringooien.

Goedkoper uit... en het zijn goeie dingen!

Succes
Dankjewel, ik ben al aan't kijken! <3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DASC
Is deze Dell Inspiron 15R mer een AMD Radeon HD 8730M met 2 GB video geheugen wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 10:56
http://www.campusshop.nl/...500_00619_nl/details.aspx

Kun je later nog eventueel een tweede gt650 toevoegen mocht je dat willen.
Pagina: 1