Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Audio instap setje i.c.m. xbmc

Pagina: 1
Acties:

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Hoi iedereen,

Op dit moment stream ik veel vanuit mijn NAS via mijn laptop (xbmc als media player) middels HMDI naar mijn TV. In de toekomst vervang ik mssn m'n laptop voor een mediaplayer.

Ik ervaar steeds meer dat de audio van mijn tv meer en meer tegenvalt bij films en series i.t.t. de home cinema sets die ik soms hoor bij vrienden of in de winkel.
Nu is de vraag hoe ik dit moet gaan oplossen? Als ik stream vanuit mijn laptop naar mijn tv en ik ook versterker + boxen heb, hoe werkt dit dan?

En wat is de beste oplossing, alleen boxen of een versterker samen boxen en welke richting "qua merk" moet ik dan op?
Is dan bijv. zo'n 2.1 cinemate van Bose iets? Of moet iets van Onkyo of Philips???
En hoe zit het met 2.1 sets die 5.1 geluid geven? Ik heb gehoord dat dit bestaat. Of is dit een verkoopfabeltje?

Budget 500-1000 euro.

Noot: audio en hifi is als rocketscience voor mij. Daar heb ik echt geen kaas van gegeten.... Ik heb genoeg gegoogled, maar kom er niet uit :F :? :? Ik ben ook veel naar BCC of mediamarkt oid geweest om te luisteren en ik hoor daadwerkelijk verschillen, maar wat is "goed"?
Het lijkt allemaal redelijk hetzelfde en er is zoveel keus.............. :? :?

Alvast bedankt voor jullie tips _/-\o_ :)

Edit:
Op basis van reacties wat extra's toegevoegd:

Ik zou graag een 5.1 setje willen, of iets wat 5.1 genereert. Mijn TV heeft HDMI audio aansluitingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Squishie op 20-06-2013 11:51 ]

Verwijderd

Nu is de vraag hoe ik dit moet gaan oplossen? Als ik stream vanuit mijn laptop naar mijn tv en ik ook versterker + boxen heb, hoe werkt dit dan?
Heel simpel: HDMI door lussen vanaf mediaspeler (of laptop) naar versterker > TV. Zo word het geluid 'onderschept' en zonder fratsen af gespeeld.

Wat je mooi vind is vrij persoonlijk, ieder merk verkoopt wel wat leuks. Ik vind het zelf iig belangrijk dat het setje 5.1 digitaal is. Heb je echter niet veel ruimte kan de Bose 1-2-3 prima gebruiken. Deze heeft (2.1 kanaals) speakers die gericht worden op een bepaalde plek geloof ik en dat maakt het geluid behoorlijk ruimtelijk.
Misschien kan je als tip is langs de mediamarkt om te luisteren en is te kijken naar wat setjes? Of meld welke opstelling jouw vrienden hebben of wat je er niet goed aan vind. Veel mensen hebben z’n goedkoop setje van 300€ en daar kom je natuurlijk niet ver mee.
Heb je 1000 eurie als budget kijk idd is naar Onkyo die hebben wel leuk spul!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Inderdaad zoals Iarsiano al schrijft via HDMI je laptop of mediaspeler op een HDMI-ingang aansluiten van de receiver. Je TV sluit je aan op een HDMI-uitgang hiervan en dan komt dit allemaal wel goed.

Wat je het beste kan kopen is erg persoonlijk. Het door jou genoemde Philips is niet bepaald een serieuze speler op audiogebied te noemen. Alleen de wat oudere HTR-9900 kan een interessante optie zijn. Onderhuids is dat eigenlijk een NAD. Bose zou ik persoonlijk nooit aan beginnen. De prijs-kwaliteitsverhouding is bij dit merk helemaal zoek; voor hetzelfde geld kun je betere spullen kopen.

Kijk eens naar merken als Onkyo, Yamaha, Pioneer, Denon of Marantz voor een receiver. Speakers zijn niet gericht aan te raden. Wat mooi klinkt is persoonlijk en wat de een mooi vindt, is voor een ander verschrikkelijk. Ga met je budget in je hoofd gewoon bij een hifi-zaak (dus geen BCC of Mediamarkt) een aantal speakers luisteren om te ontdekken wat bij je past.

Wanneer je zelf een set samenstelt zal dit altijd beter klinken dan de standaard setjes die in de winkels liggen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:36
Ik ben zelf begonnen toen we het huis betrokken met een JVC set met 6.1 speakers (dit waren pilaartjes, dus geen zuilen).

Prima geluid voor films, maar niet voor muziek (daar ik op dat gebied een zeikerd ben).

Ondertussen rustig aan aan het upgraden naar inmiddels de Marantz 1603 omdat deze ook HDMI in heeft en nog wat extra meuk.

Dus bekijk je alleen maar films en boeit muziek je niet echt, dan is een versterker met speakers een prima oplossing.

Zet even je eisen hier neer. Wil je ook 2.0, 2.1, 5.1, 6.1 of 7.1 etc. Aansluitingen welke je hebt en nodig hebt.
Zelf zou ik je laptop meteen vervangen voor een mediaspeler.

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:22:
Ik ben zelf begonnen toen we het huis betrokken met een JVC set met 6.1 speakers (dit waren pilaartjes, dus geen zuilen).

Prima geluid voor films, maar niet voor muziek (daar ik op dat gebied een zeikerd ben).

Ondertussen rustig aan aan het upgraden naar inmiddels de Marantz 1603 omdat deze ook HDMI in heeft en nog wat extra meuk.

Dus bekijk je alleen maar films en boeit muziek je niet echt, dan is een versterker met speakers een prima oplossing.

Zet even je eisen hier neer. Wil je ook 2.0, 2.1, 5.1, 6.1 of 7.1 etc. Aansluitingen welke je hebt en nodig hebt.
Zelf zou ik je laptop meteen vervangen voor een mediaspeler.
Bedankt voor alle reacties!

Ik hoorde van een collega dat hij XMBC op een rasberry PI heeft draaien, dus misschien is dit een leuke optie als mediaspeler :)!

Ik zou graag een 5.1 setje willen, of iets wat 5.1 genereert. Ik heb het liefste niet dat de boxen groot, en log zijn...... (muv de bassbox ofc.)
Mijn TV heeft HDMI audio aansluitingen. Mijn TV is een Samsung, 2 jaar oud LED en was destijds 1200 euro. Ik zal vanavond kijken welke aansluitingen hij heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Squishie op 20-06-2013 11:54 ]

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Excuses voor de late reactie :).. was het een en ander tussen gekomen.

Mijn tv heeft een component in, zowel audio als video
daarnaast nog genoeg vrije HDMI aansluitingen
en een digital audio (optical)
en nog een dvi audio in.

Ik kwam tevens vandaag op ibood dit setje tegen. Is deze aan te raden? Kan niet echt veel reviews vinden op google :)...

http://www.ibood.com/nl/n...ige_SKS-HT528_speakerset/

noot: deze aanbieiding is alleen vandaag geldig :p... tis ibood...

[ Voor 7% gewijzigd door Squishie op 30-06-2013 00:13 ]

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
Dat is niet veel geld denk ik.

Die receiver is de opvolger van de onkyo tx-nr515. De 525 is nog niet bekend in de PW omdat ie net nieuw is. Volgens mij is ie op het internet te vinden vanaf 379, maar hier krijg je dus een speakerset van 199 erbij..

Dus wel een goede ibood hoor. Weet alleen niet of de speakers van topkwaliteit zijn....

toettoett

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Ja ik kan ook amper iets vinden over de speakers.... De versterker geloof ik wel :). Iemand ervaring met dit soort speakers?

Verwijderd

Zal wel niet zoveel soeps zijn. Je kunt de speakers desnoods ook nog verkopen en van dat geld de 2x de boston acoustics a26 oid kopen.
Pagina: 1