Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 16:42
Forum,

Op het moment ben ik bezig met een testopstelling voor een project. In deze testopstelling maken we gebruik van een Active Directory server met het domein Parka18.com. Op dit domein heb ik een aantal users aangemaakt op dit domein. naast dit domein draaien we ook 6 subdomeinen waaronder het subdomein a18callcenter.parka18.com Deze domeinen draaien allemaal op een aparte AD waarop de trust relations aangemaakt zijn en deze werken ook.

Naast de AD's draait er ook een Microsoft Exchange 2013 server waarop ik mailboxen aan kan maken en agenda's kan delen van de mensen in het domein parka18.com.

Mijn probleem begint bij het aanmaken van een mailbox voor een gebruiker in een subdomein, zodra ik klik op het plusje in de ECP, kan ik een nieuwe mailbox aanmaken. In de lijst met gebruikers ziet de Exchange wel de gebruikers in het subdomein, maar wanneer ik op "ok" klik krijg ik een fout melding.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30x740l.png

dit is de foutmelding die ik krijg.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet aangezien het een belangrijk project is.

Extra informatie:
- Ik heb het probleem al gegoogled en kwam toen uit bij authorative domains, deze zijn toegevoegd maar dit leverde niet de gewenste resultaten.
- De trust relations werken prima.
- Hij ziet wel de users als ik ga browsen, maar bij het klikken op "ok" kan hij toch de gebruiker niet vinden(Volgens de foutmelding).
- De exchange server heeft verbinding met alle andere servers, Pingen en rdp kan gewoon.

Bij voorbaat dank,

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

NBS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:44:
Deze domeinen draaien allemaal op een aparte AD waarop de trust relations aangemaakt zijn en deze werken ook.
Hoe bedoel je dit precies? Zitten de domeinen wel in hetzelfde forest, of zijn het allemaal single domain forests die met external trusts aan elkaar geknoopt zitten?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Question Mark schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:47:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Zitten de domeinen wel in hetzelfde forest, of zijn het allemaal single domain forests die met external trusts aan elkaar geknoopt zitten?
Het klinkt een beetje als dat laatste terwijl, daar het subdomeinen zijn, het eerste scenario van toepassing is...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.