Het wordt tijd om een of andere vorm van centrale opslag te gaan opzetten, voor mediabestanden en om twee computers te backuppen.
Maar na het PRISM gedoe zit ik ook te kijken of ik dat amerikaanse tuig ook niet overboord kan zetten door dropbox en google te vervangen door owncloud.
Dropbox gebruik ik nu voor een gedeeltelijke externe backup, op pc in de werkplaats.
Ik kan echter geen beeld krijgen van de voor- en nadelen van de opties:
Owncloud aan mijn website hangen:
+
makkelijke optie, snel gerealiseerd, voordelige start, goede backup want extern
-
niet geschikt voor zware streaming van media of enorme backups zoals foto/video
Owncloud op server thuis: Bijv raspberry Pi
+Alles in een, zo groot als ik maar zou willen, prima streamen, voordelige hele grote cloud
- lastige externe toegang(?), geen off site backup met uitzondering van gesyncte bestanden
Toch een combinatie:
Owncloud op website+nas thuis
eigenlijk de huidige situatie waarbij dropbox is vervangen door owncloud, plus plaatsen van nas.
Heb je ervaring in een van deze scenario's?
Maar na het PRISM gedoe zit ik ook te kijken of ik dat amerikaanse tuig ook niet overboord kan zetten door dropbox en google te vervangen door owncloud.
Dropbox gebruik ik nu voor een gedeeltelijke externe backup, op pc in de werkplaats.
Ik kan echter geen beeld krijgen van de voor- en nadelen van de opties:
Owncloud aan mijn website hangen:
+
makkelijke optie, snel gerealiseerd, voordelige start, goede backup want extern
-
niet geschikt voor zware streaming van media of enorme backups zoals foto/video
Owncloud op server thuis: Bijv raspberry Pi
+Alles in een, zo groot als ik maar zou willen, prima streamen, voordelige hele grote cloud
- lastige externe toegang(?), geen off site backup met uitzondering van gesyncte bestanden
Toch een combinatie:
Owncloud op website+nas thuis
eigenlijk de huidige situatie waarbij dropbox is vervangen door owncloud, plus plaatsen van nas.
Heb je ervaring in een van deze scenario's?