Toon posts:

Golden Orb (titan majesty) voor 39,95!!

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Te koop bij PC-International, deze zaak heeft filialen in Wageningen, deventer, amersfoort en arnhem. Dusse kopen maar... Deze verkopen ze onder de naam cpu cooler fcpga majesty!

Verwijderd

Bedankt voor je perfecte tip! Ik ben net in Wageningen langs geweest, en ze hadden er nog een aantal en ook voor de scherpe prijs die jij me al vertelde! Mooie winkel trouwens en zeer vriendelijk winkelpersooneel!!! :)
Duidelijke aanrader!!!!!!!!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

hebben ze ook een website?

Verwijderd

Topicstarter
www.pcint.nl
maar site ligt plat op dit moment, maar je kan gewoon ff bellen. werkt ook.

Verwijderd

een vraagje, ik wilde ook deze cooler bij hun bestellen, maar ik stuur een mailtje en wat blijkt ze hebben dat ding nog helemaal nooit verkocht, ze wisten nergens van, hoe kan dit nou, want ik wou ook wel zo eentje hebben. Of doe ik iets verkeerd

Hier de mails;
*Hallo,

Wij weten niet waar Tweakers deze info vandaan heeft. Ik heb met onze inkoop
overlegd en ook zij zeiden dat wij deze coolers niet leveren. Mocht ik ze
toch recent binnenkrijgen, dan laat ik het u graag weten.

Met vriendelijke groet,

S.P.L. Pichler

PC International

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: -= Pim =- [mailto:pim@gsmguru.com]
Verzonden: dinsdag 13 juni 2000 9:47
Aan: Pichler, Stefan
Onderwerp: Re: Golden ORB Cooler

Hoi,

Maar op www.tweakers.net ( http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=6383 ) staat wel dat U deze
cooler verkoopt en wel voor 39gulden, dus ik zou graag alsnog zo een cooler
willen reserveren, tenzij ze misschien uitverkocht zijn.
Ik heb ook effe een fotootje erbij gedaan voor de zekerheid, als jullie ze
toch hebben dan mail me effe.

Heel erg bedankt
Pim

----- Original Message -----
From: "Pichler, Stefan" <Stefan.Pichler@PCINT.NL>
To: <PIM@GSMGURU.COM>
Sent: Tuesday, June 13, 2000 9:13 AM
Subject: Golden ORB Cooler

Hallo,

Helaas kunnen wij deze cooler (nog niet) levernen. Ik durf zo ook niet te
zeggen wanneer we deze gaan leveren en of we deze wel gaan leveren.

In vertrouwen u hiermee naar behoren geïnformeerd te hebben, teken ik,

met vriendelijke groet

PC International

Verwijderd

Ow ja, deze cooler past toch ook op de PPGA Celeron he
Niet dat ik dadelijk met een cooler zit die niet past, de website werkt namelijk weer en ik heb dus de CPU Cooler FC-PGA Majestic besteld
hehe ;)
Please geef nog effe antwoord

THnzz

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Ik had begrepen dat PPGA en FCPGA verschillende soorten koelers moesten hebben, maar dat weet ik niet zeker

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:57

ken

past niet

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ik heb dus net nagevraagd, maar hij past dus wel

OW ja weet iemand de url van de site, waar deze cooler word gemaakt??? www.titan.com ofzo????

Verwijderd

JAFORCE BEDANKT!!!!
Ik heb hem vanmorgen opgehaalt en mijn Celeron II 566 loopt nu stabiel op 875 MHZ. Morgen ga ik kijken of ie nog verder kan op mijn Abit BX6.2

Verwijderd

Topicstarter
Ja we hadden deze cooler net in het assortiment dusse vandaar dat nog wei8nig mensen in het bedrijf er van af wisten behalve filliaal wag. dan. Maarre ze zijn gewoon te bestellen, onder de naam cpu cooler fcpga majesty,
grtz

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Is ook niet gek want een Titan Majesty is ook geen Thermaltake Golden Orb, ziet er alleen het zelfde uit.
Dus als iemand (een niet tweakende verkoper) nooit van een Golden Orb heeft gehoord, dan kent ie alleen die Titan Majesty uit z'n eigen toko.
In hoeverre deze 2 koelers nu het zelfde presteren.........
Ik weet het niet.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Deze heb ik vandaag gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.plycon.com/goldorb.jpg
en daar hoort deze review bij: http://www.plycon.com/gorb.htm

En deze wilde ik hebben: Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/Orb/Frontsidethmb.jpg
en daar hoort de review bij: http://www.hothardware.com/hh_files/CCAM/Orb.htm
Of er veel verschil in koelcapaciteit is weet ik niet

Verwijderd

De verschillen:
1 wel/geen zwarte ring.
2 plaats waar de snoeren naar buiten komen.
3 de verpakking.

Verwijderd

De doorsnede van het wiel is 80 mm. en de diepte is 40 mm.

Verwijderd

Ja er zit wel degelijk verschil in, koelelement is gelijk behalve de zwarte rand, maar de fan is van een andere fabriek...

----De bovenste is de Majesty(ik laat de Titan weg want dat is die niet)
I first saw these in Japan where they are called the "Majesty".
I thought they looked cool (and strangely similar to the HP Turbo Cooler) and thought that they might perform close to that legendary cooler. I made a few phone calls, talked with some Japanese distributors - and the rest is import history.
Effective design that imitates the legendary HP Turbo Cooler.

Had Newt van OC-shop.nl het hier ook niet over, maar dan een partij originele HP coolers.

-------De onderste foto: de enige echte duurdere Golden Orb
Thermaltake Golden Orb, a Socket 370 and FC-PGA Cooler

Maar voor 39 gulden kun je er wel een half jaartje mee koelen...(met de "FC-PGA Majesty")

http://start.at/HardwareXpo

Verwijderd

Past dit ding ook op een Asus Athlon k7v?

Ik ben benieuwd.

Grzt.

Verwijderd

Nou of ie goed koelt kan je zo bekijken, ga maar naar www.hardwareinfo.net/cgi-bin/go.cgi?go=/artikelen/reviews/2000-05-13-Socket370-Superkoelers/pagina01.html&head=/artikelen/revie ws/2000-05-13-Socket370-Superkoelers/head.go

Daar is een test dus gedaan, en hij komt daar als beste uit de bus;
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.net/artikelen/reviews/2000-05-13-Socket370-Superkoelers/S370SK-Titan.jpg
Titan Majesty TTC-M1AB

Ik hoop hiermee een beetje helderheid te hebben gegeven

MZzl

Verwijderd

Ik zou niet weten hoe ik die URL nu wel goed krijg, ik word er effe niet goed van, maar okee, daarom hebben we nog de knippen en plakken functie eh

Nou op die URL staat de review

Verwijderd

De "echte" golden orb (de onderste) is ook afgeleid van de HP-cooler.
This whole "Orb" thing really got rolling when the HP Polar Logic cooler was seen creeping into the OC marketplace a while back. HP had been making the units for a while and they used them in machines they built, but those were not easily adaptable for the mainstream Overclocker
Dit stukje komt van HardOCP.
Harry, hoezo kom je erbij om te zeggen dat ik hier wel een half jaartje mee kan koelen?

Verwijderd

Volgens de info op Hardwareinfo doet de "kloon" het prima:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/temperaturen-grafiek.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/geluid-grafiek.jpg

Verwijderd

kan iemand ff roepen als die dingen ook in Arnhem te krijgen zijn?

want aan de verkoper te merken had hij er nog nooit van gehoord, laat staan dat hij ze op voorraad hadden....

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Tof dingetje! Past-ie ook op een (ik weet het, oud) socket7?

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

frits:

wat hij waarschijnlijk bedoelde met een halfjaartje koelen is dat er over een halfjaar je waarschijnlijk wel weer een andere cpu hebt, op een ander moederbord, met een andere architectuur, waardoor je je cpu met bijbehoren gewoon weer aan je nichtje kunt geven :)

Verwijderd

Janus,
Je moet gewoon vragen naar de fc-pga majesty,
dan weten ze wel wat je bedoelt.
Hij staatook gewoon in de prijslijst op internet (zoeken op coolers)

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Gewoon naar de Technische Dienst bellen of mailen naar support@pcint.nl. die gasten weten tenminste waar ze over praten, zijn ook tweakers geloof ik :-))

Winkel personeel is niet zo op de hoogte!

Verwijderd

Frits, ik bedoel met die Imitatie van de Titan...

De Titan Majesty en de Golden Orb(Thermal Take) en de originele HP zijn wel erg goed.

Subgold:
hardwareinfo.net

http://dit.is/HardwareXpo

Verwijderd

Volgens mij is alles bij iedereen duidelijk! :)
Tweakse,

Frits

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ik heb vanmiddag ook zo'n ding gereserveerd in Amersfoort. Maar hij is in doorsnede 80 cm, past dat wel op een converter? Alders koop ik hem voor niets.

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Thermal Take of Golden orb ???
Ik heb een Titan Majesty IV TTC-M4AB voor de Athlon. Op de doos staat dus Titan Majesty, en op de onderplaat van de koeler staat Thermaltake. Dan is het toch hetzelfde ? Anders moet ik ff praten met regenboog.net :(

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Stropdas, hij steekt zelfs aan de "vrije" kant nog ietsje uit! Ik heb hem ook via een converter om mijn Slot1 mobo zitten en dat gaat prima.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/goldorb/go_ramroom1.jpg

Dat lijkt echt wel koel!!
(met dank aan HardOCP)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
He stropdas als je erdan toch eentje bestelt doe er mij ook maar eentje (past toch wel op een socket 7, of nee laat maar kijk eerst wel even de resulaten of hij werkelijk wel zo goed scored, trouwens die artic cooler is veel beter (scheelt 6 graden volgens hardocp) en die lijkt er verdomt veel op!!!!

STropdas: jij hebt toch een 300A is dat slot 1 of socket 370, want je vertelde dat je problemen met het opvoeren van dat ding had (door Switching Voltage Regulator) door geen voltage tweaking op dat chaintech bord, als dat bord slot 1 is waarom koop je dan geen slot1-->370 met voltage regulator erop, deze override de mb setting als ik het goed heb (weet dit ook pas twee dagen, dus heb het je nog niet kunnen vertellen, kom in iedergeval wel morgen oehps vanavond al langs ( ohnee toch niet mijn klokje staat nog niet goed)

BTW dat kaartje was/is te koop bij REGENBOOG computers tot morgen.

HermeS

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

HermeS, bij www.hard-ware.nl hebben ze een mooie Abit, met voltagetweaking en externe snelheid. Voor 30 piek, heb gister een celly2 566 besteld, maar vergeten om te kijken of zij zo'n kaartje hadden, ik had er namelijk al eentje op het oog. Bij www.regenboog.net hadden ze een leuke, maar die heeft geen voltagetweaking (ze hebben er wel eentje met, maar die is voor de celly1). Dus Abit Slotket III lijkt zo'n beetje de beste. Hoe bedoel je: tot morgen?

<offtopic>
Dat HardOCP doet mij een beetje denken aan Robocop
</offtopic>

• HermeS
STROPDAS:
Wel zit jij niet op scutos en begint je voornaam met een b en je achternaam met een v
of zit ik tegen de verkeerde stropdas te praten ????

ik ga vanavond in ieder geval wel langs stropdas of jij dat bent weet ik niet :)

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

maar past 'ie nou WEL of NIET op PPGA?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Klopt, Begint jouw voornaam niet met de M en de achternaam met le M? Maar wat je met vandaag bedoeld? Ik ga vanmiddag een laserprinter halen in Apeldoorn, zin om mee te gaan? Kunnen we bij kletsen.

Verwijderd

Schaduw, WEL.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

frits: bedankt!

• ChUcKiE
  • Laatst online: 18:29

ChUcKiE

Dus........

Òm het lekker allemaal moeilijker te maken, ga dan eesn kijken bij http://www.hardocp.com daar staat een link naar frostytech: http://www.frostytech.com/articleview.cfm?ArticleID=256

Er staan ook foto's.....ze hebben het hier over een Golden Orb en totaal niet over Majesty of Titan:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/news_images/2000/june2k/go2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/news_images/2000/june2k/go3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/news_images/2000/june2k/go7.jpg

Dus was is het nu??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Volgens mij is dit weer de Titan uitvoering. Als de resulaten van grote test door Herman en Newt bekend worden zullen we weten of en wat voor verschillen er zijn tussen deze twee (of is het er toch 1 ;)) koelers.

• HermeS
Wat maakt dat nu uit1!!!!!.

Waarschijnlij zoals al veel mensen van julie vermoeden is het een FAKE one, so what, presteert hij daarom minder omdat een of ander japanere of chinees hem nagemaakt heeft!!!! hooguit iets slechter, ik vind dat je niet moet klagen voor 40 gulden (-een stuiver :)) wat wil je dan, de echte uit amerika kost iets van 20 bucks, dus omgerekend ongeveer even duur als de namaak hier, vind ik goedkoop, of heb ik teveel op vanavond (aan mijn spelling te zien wel) maar ja het is donderdag avond toch????

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ja HermeS, je hebt een beetje teveel martini op geloof ik. Het is zekers een mooie koeler voor die prijs. Wat koelpaste erop, misschien die van de OC-Shop, maar die is wel duur, verkopen ze die niet ergens anders? Alle beetjes helpen, de hobby is al zo duur.

Verwijderd

Zou die koel genoeg zijn voor een Peltier?

PaCKo

Verwijderd

Stropdas, dat zit er al op.
PaCKo, dat past niet. Als je dat wilt dan moet je echt opzoek gaan naar een ander koeler.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Fritsie, dat weet ik, maar ik wil er echte op hebben, deze is te vergelijken met die van 3m, zo'n laagje met een soort stickertje erop, moet je eraf halen en dan is de koelpasta (nou ja, pasta) bloot en kan je hem op je centrale verwerkingseenheid duwen (heb ik me laten vertellen). Bij de OC-Shop hebben ze de beste volgens een test van een paar dagen geleden op tweakers. Dat beetje geld heb ik er wel voor over, gaat toch een aantal processors mee, en heeft meer effect dan een hele dure koeler kopen.

Verwijderd

He jasje dasje, (zit jij trouwens bij het koor?)
Bij mij zat er geen stickertje op, maar alleen een vierkantje pure koelpasta. Ik heb op een amerikaanse site gelezen dat het kwalitatief hele goede koelprut was dus ik zou het pas gaan vervangen als je de CPU met geen mogelijkheid stabiel krijgt.

• seq_uence
HermeS: Waar het om gaat is dat ik 80 gld voor die koeler heb betaalt en hij ook voor 40 gld tekoop is. Maar welke heb ik nu? Kijk mij maakt et nie uit, als ik maar niet 80 gld betaal voor een koeler die eigenlijk 40 gld kost. :(

• seq_uence
Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar regenboog.net maar die reageren niet eens :(

Verwijderd

MMMM, nu vraag ik me dat ook af.
Ik heb hem ook bij regenboog.net gekocht en inderdaad ik heb hem ook voor 80gld gekocht.
Als dat ding echt 400gld kost dan gaat er zeker van mij al een boze brief naar regenboog.net, ik hoop dat er meerdere mensen dan meedoen, wie weet mischien bereiken we er nog iets mee

TWEAKERS RULE THE WORLD

Verwijderd

Je topic heeft grote invloed op tweakend Nederland Jaforce. Mijn dank is nog steeds groot.
Greetings, Frits

Verwijderd

een close-up uit die grote fot met al die golden orbs, met die blauwe dozen op de achtergrond:
[img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/go2.jpg> en[/img][img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/mjpak.gif><P[/img]volgens mij hebben die twee fabrieken met elkaar een contract afgesloten, er is duidelijk het TITAN logo op die GOLDEN ORB doos te zien!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Hoe dan ook, ik ga maandag dat ding met HermeS halen in Amersfoort. FF uittesten en zien hoe ver hij komt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
In Amersfoort is ie uitvekocht zei die vent daar (ik was niet de eerste die het vroeg ;)).
In de loop van de volgende week zouden ze weer komen. Dan ga ik er ook ff eentje halen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Elect
  • Niet online
goh, laat dat net de koeler zijn die ik in amerika heb besteld en die nu lekker stilletjes draait :)
(was overigens even duur)

• HermeS
Uncle hermes leeft mee met de mensen die z'n ding bij de regenboog hebben gekocht, maar je moet niet vergeten dat die pot aan het einde gevuld met goud is.

Maare kan je die dan niet binnen zoveel dagen bij de regenboog. ?????

FATAL ERROR: bedankt voor het op de hoogte stellen:

hoor je dat stropie, dat is wel shit, maar aan de andere kant, is het wel minder erg dat de PTT te laat jouw c2 566 te laat leverd.

• Goingin
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ik heb iig mijn Golden Orb besteld bij de OC-shop, dus degene die ik krijg is altijd goed.

Ik heb behoorlijk vertrouwen in de mannen vd OC-shop :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ik kom net terug van een feestie van Femke (niet Femme) en het was reuze gezellig. HermeS, we gaan gewoon maandag die winkel bezoeken en die koeler halen, ik had er een gereserveerd, hopelijk is er ook eentje voor jou, als ze binnen zijn gekomen, alders gaan we daar later gewoon voor terug. Die klote PTT had een storing in het sorteersysteem, mijn celeron2 566 zou donderdag binnen zijn, ik bellen, nog in de centrale. Vrijdag gebeld, nog in de centrale, zaterdag ook nog in de centrale, en ik zou hem in de loop van de volgende week binnen krijgen. Terwijl ik maandag al bij die winkel langs zou gaan. Betaal ik 25 rembourskosten voor niets en moet ik er nog extra op wachten, dan als ik het gewoon in de winkel had opgehaald. Ik dacht: ff de processor bewonderen, maar daar kwam dus niets van terecht. Hufters van de PTT. Er was al een storing van 2-4 dagen, en dat vertellen ze niet aan de mensen die een pakketje brengen om te versturen. Gewoon dus voor niets besteld. Klootzakken van de PTT. Ik bel even naar de consumentenbond en naar de Rechtswinkel om te vragen wat ik tegen de PTT kan ondernemen. Gewoon om te kijken of ik mijn teveel betaalde geld (25 gld. rembourskosten voor niets) terug kan vorderen.

• Elect
  • Niet online
Ik heb de goldenorb erinzitten sinds gister en het scheelt zo'n 4 graden hier ......
is niet zo heel veel, maar alles is welkom
(dit is constant uitrekenen met DPC)

• seq_uence
HermeS: goud ? :) jaja, hehehe, lol

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
de FKP32 van global win komt er beter uit dan de golden orb. er wordt hier eerder beweert dat het andersom is maar hardwareinfo.net heeft 2 reviews een nieuwe en een oude en de nieuwe zegt het omgekeerde
http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/go.cgi?go=/artikelen/reviews/2000-05-24-Socket370-Superkoelers-Update/pagina02.html&head=/artikele n/revi ews/2000-05-24-Socket370-Superkoelers-Update/head.go

de fkp32 is 49,- dus ik zou gaan voor deze koeler

ik zie dat frits ook een plaatje uit dat review heeft gehaalt. waarom ie nog steeds voor de majesty is weet ik niet

Verwijderd

Maar de Orb is wel een stuk stiller (en ziet er wel cool uit ;) )

• smokey
zit jij dan constant onder het quake'e naar je golden orb te kijken, vannuh ja hij is toch eigenlijk wel heel mooi. en onder het quake'e hoor je die koelers toch niet. onder word kun je de koelers minder snel laten draaien met een progje

Verwijderd

Smokey, de golden orb is mooier en stiller en de koelcapaciteit is bijna net zo goed als de FKP32.
Onder games heb je inderdaad geen last van de herrie maar tijdens het internetten of verslagen maken wel.
En als jij onder Word de fans minder hard laat draaien terwijl je nog steeds wel 1.8 Volt er doorheen jaagt weet ik zeker dat ie goed warm wordt.
Ik wacht af wat er uit de testopstelling van Herman en Newt komt. Ik denk dat verschil nihil zal zijn en dan heb ik dus 10 keer liever de Orb.

• oCe
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

hehe... mijn p3 550 loopt met de majesty heel blij op 800, lang leve deze cooler...

greetz uit d'ter!

J.S.

p.s. hehe jaforce, doe es niet zo'n opschudding maken hier.. hehe =)

-I am Jack's wasted life.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Hier even een snel mini-roundupje van gisteravond:

Test CPU: celly 566@850/1.65V

Temps on die sensor, idle/load/ambient
Alpha PAL-6035: 29/39/24
Global Win FKP32: 30/48/25
ThermalTake Golden Orb: 29/40/25

Ongeveer as expected, behalve de global Win temperatuur. Waarschijnlijk zie je hier zo'n ongelofelijk slechte score omdat de onderkant verre van plat is, en bovendien er geen mechanisme opzit om 'm goed recht op die FCPGA te krijgen. De clip van de Alpha, ook al is het de PAL en niet de FC-PAL versie, doet dat blijkbaar beter, en de mounting methode van die gorb roelert gewoon zwaar wat dat betreft.

• smokey
dan is je koeler verneukt. want de atachment schijnt goed en makkelijk te gaan. 48 is inderdaad te hoge score, wel duidelijk dat er hier iets mis is. aan deze test heb je dus niets

''Als bevestingingsmechanisme heeft de FKP32 een clip zoals die ook wordt gebruikt voor de
Computernerd Fac7Alpha en de GlobalWin FEP32/FFP32. Met je ogen dicht zal het bevestigen van de koeler je niet lukken, maar bijzonder moeilijk is het zeker niet. Evenals de andere koelers wordt ook deze superkoeler geleverd met een tubetje koelpasta. Koelpasta erop, beugeltje vast.''

heb je dit gedaan?

• Jasper Janssen
heb je dit gedaan?
Eh, ja... ik ben niet helemaal achterlijk. Maar goed, ik weet vrij zeker wat het probleem is, dat ding heeft er zeer waarschijnlijk net niet helemaal recht opgezeten. En aangezien de clip ronduit zuigt (dat heb je vaak met budget koelers), kan dat heel goed. Ik zal het vanavond nog eens een keer proberen, als de ambient temp weer wat naar beneden is.
dan is je koeler verneukt. want de atachment schijnt goed en makkelijk te gaan.
Laat ik het zo zeggen, ik heb al een tijdje geen koelers meer gezien met zo'n slechte clip. Hij is van veel stijver metaal dan de meeste clips, waardoor de hoogte veel kleiner wordt. Met de hand krijg je dat ding er niet goed op, daar moet je toch echt even een schroevedraaiertje bijpakken. Overigens is dat bij de alpha ook wel aan te raden.
48 is inderdaad te hoge score, wel duidelijk dat er hier iets mis is. aan deze test heb je dus niets
Ach, wat heet niets.. deze test is juist gedaan om te kijken wat deze koelers presteren als je er niet eerst nog een uurtje mee gaat tweaken.

In ieder geval is het me wel duidelijk dat de Global Win van mindere kwaliteit is dan de Gorb. Alleen al de gladheid van de basis is bij de gorb veel beter, wat dus significant scheelt. En dan heb ik het er nog niet over dat de GW en Alpha op m'n BE6-II 1 respectievelijk 2 dimmsloten innemen.. de PAL6035 is in ieder geval niet aan te raden voor slocket gebruik, en eerlijk gezegd zou ik de GW ook niet doen met een BE6-II. De BE6-II heeft issues met hoge FSBs en het 3e memory slot.

• smokey
das een mooie analyse die je daar hebt gemaatk van wat ik heb gezegd. maar ik vind die test van hardwareinfo.net toch wel ff betrouwbaarder dan die van jouw. en daar is de chip na full load temp en de idle temp lager bij de global win. in de praktijk denk ik dat het niet zo veel uitmaakt. het ligt veel meer aan wat voor processor je hebt of je hem goed kan opklokken dan aan of je nou een global win of een golden orb hebt.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ja Frits, ik zat op een koor, ken ik je ergens van dan?

Verwijderd

Ter ere van het feit dat wij (OC-Shop.nl) officieel exclusieve reseller zijn van Arctic Silver en dat de levering van de Golden Orbs niet zo verlopen is als gehoopt was, zullen vanaf heden alle Golden Orbs voorzien zijn deze Arctic Silver Compound!.
Wij verkopen ook echt alleen de Golden Orb van Thermaltake; de enige echte. De prijs zal onveranderd blijven.

Verwijderd

Volgens mij is iedereen al voorzien. ;)

• koekum
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Wanneer kan ik er eentje komen halen dan?
Werk toch in R'dam.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• HermeS
wel ik vind niet dat je jasper jansen moet onderschatten, hij heeft veel verstand van de tweak wereld, dus hij zal het heus wel weten!

• smokey
mooie zelfde prijs is dat zeg newt, ik hoef maar naar de naam van deze topic te kijken om te weten of dat waar is.

Verwijderd

Smokey, teneerste is GoldenOrb en Titan Majesty niet het zelfde, en die voor 39,95 geleverd wordt heet FCPGA-Majesty!

• Jasper Janssen
Tja.. ik heb het nog een paar keer geprobeerd, veel slurrie, weinig slurrie, precies genoeg slurrie, maar hij blijft maar tegen de 48-49 hangen onder Prime95 torture test. Het is ook niet de fan, die draait op precies zoveel rpm als de Alpha fan (is ook dezelfde merk & type fan, dus dat klopt).

Ik denk dat de GW, door z'n ontzettend ruwe bodem (nog wat erger dan de gemiddelde budget heatsink) niet goed metaal-op-silicium contact maakt, en daardoor relatief wat meer afhankelijk is van de koelprut. En die koelprut is niet echt van topkwaliteit.

Ohja, en dat die clip zuigt is nog weer wat duidelijker, als je de koeler met de hand rechtdrukt terwijl hij draait zie je in hardware monitor onmiddelijk de temperatuur dalen naar 46, en als je 'm weer loslaat gaat hij onmiddelijk weer naar 49.

Waarschijnlijk doet hij het op PPGA beter.

REDRUM! REDRUM!

Verwijderd

Harry,
De fc-pga majesty die pcint levert is gewoon een titan majesty.
Tenminste ik heb er hier een naast me liggen en daar staat op titan majesty, er zit zelfs zo'n mooie titan hologram sticker op.
Dus ik ben er vrij zeker van dat het geen fake is ofzo.
Verder koelt ie goed maakt geen kabaal en dat voor 40 piek, niks mis mee lijkt mij.

• smokey
hey Jasper Janssen ik heb net de FKP32 binnegekregen van Narwal en ik heb nog nooit zo'n goed clip systeem gezien. je hoeft niet eens zoveel kracht te zetten en het oppervlak is uiterst glad gladder dan de p3125 alpha met z'n koper. en het oppervlak is ook helemaal niet krom dus ik weet niet waar jij het over had

• Jasper Janssen
Nou, misschien heb jij dan een betere. Ik kwam er wel net achter dat de clip bij de mijne er verkeerd om inzat. Ja, op die manier komt hij natuurlijk nooit recht op die flipchip te zitten.. Ik zal het vanavond nog een keer proberen met die clip goed.

Feit blijft dat een bedrijf dat zo af en toe z'n clips er verkeerd om instopt nauwelijks een aanbeveling waard is, IMHO.

Verwijderd

Da Turtle, dan heb jij het bewijs geleverd, dat het dus de originele TITAN Majesty is, gefeliciteerd, dan hebben die gasten blijkbaar zo'n grote partij gekocht dat ze kwantum korting hebben gekregen...of failliesement verkoop of zo, dus dat is nu duidelijk, bedankt voor de moeite ;)

http://more.at/hardware
Pagina: 1