Toon posts:

Kan je een internet kabel trekken vanaf een access point?

Pagina: 1
Acties:

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Hey,

Ik heb boven een router staan en het is geen optie om hem naar beneden te brengen. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is een access point aan te sluiten en vanuit de ascces point een internet kabel te trekken naar mijn pc
Kan dit?

Heb namelijk internet nodig voor mijn desktop maar er is geen router in de buurt die staat boven, en mijn ouders willen hem niet in de kamer vanwege de kabels.

[ Voor 25% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 19-06-2013 23:55 ]

Verwijderd

Ja dit kan zeker als de afstand niet meer dan 100m is natuurlijk :) Een access point is namelijk niets meer dan een router /switch met WiFi functie.

Wikipedia: Wireless access point

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:25:
Ja dit kan zeker als de afstand niet meer dan 100m is natuurlijk :) Een access point is namelijk niets meer dan een router /switch met WiFi functie.

Wikipedia: Wireless access point
Ok ik had het geprobeerd met een Netgear WNHDE111 maar het lukte me voor geen meter. Weet jij wat een beetje een goedkope/goeie is? Of kan ik ook een router gebruiken als ik erover lees vliegen de termen om mijn ogen en ik krijg er koppijn van.

Enige suggesties wat ik het beste kan doen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Koop een Wireless bridge.

Ik was aan het schrijven dat je gewoon een DD-WRT supported router van een paar tientjes kan kopen, die je dan in Wireless Client mode kan zetten en dan al het verkeer laat bridgen, maar dat is denk ik te complex voor je.

Een gemiddelde wireless bridge heeft precies wat je nodig hebt: een stukje software om het netwerk waar je mee wil verbinden te kiezen, en een netwerkaansluiting voor je PC.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:06:
Koop een Wireless bridge.

Ik was aan het schrijven dat je gewoon een DD-WRT supported router van een paar tientjes kan kopen, die je dan in Wireless Client mode kan zetten en dan al het verkeer laat bridgen, maar dat is denk ik te complex voor je.

Een gemiddelde wireless bridge heeft precies wat je nodig hebt: een stukje software om het netwerk waar je mee wil verbinden te kiezen, en een netwerkaansluiting voor je PC.
Nou op zich als er een handleiding is kan het me nog lukken ik wil het niet te duur hebben. Die client bridges zijn 90 euro of zo..... wat ik niet heb..... Wellicht lukt het me met die router als er ergens een handleiding is.

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-02 13:51
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Nou op zich als er een handleiding is kan het me nog lukken ik wil het niet te duur hebben. Die client bridges zijn 90 euro of zo..... wat ik niet heb..... Wellicht lukt het me met die router als er ergens een handleiding is.
Zoiets: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh kan dat ding niet gewoon in de meterkast dan :?

ook geen last van kabel in de kamer toch :)

Iperf

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Dat werkt alleen als je twee van dezelfde routers hebt? Ik heb een netgear als primaire router dus dat lukt niet voor mij neem ik aan?

Modem staat in de kelder, router staat boven. mijn ouders willen geen kabels in de woonkamer.

[ Voor 13% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 20-06-2013 23:43 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jullie groepenkast hangt in de woonkamer ?

Dan trek je toch een kabel in de kelder naar de pc ?
desnoods met een ap in de kelder in de buurt van de pc, en een wifi ontvanger in de pc
dan kun je die router als ap gebruiken en het kost je niets extra

kost gewoon een beetje moeite

Iperf

LootBoxSurvivor

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:06:
Jullie groepenkast hangt in de woonkamer ?

Dan trek je toch een kabel in de kelder naar de pc ?
desnoods met een ap in de kelder in de buurt van de pc, en een wifi ontvanger in de pc
dan kun je die router als ap gebruiken en het kost je niets extra

kost gewoon een beetje moeite
Dacht er zelf aan deze router pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Om te bouwen tot zo'n bridge. Alleen weet ik niet of ik mijn netgear dan ook moet ombouwen of dat die normaal kan blijven. Een bridge bouwen is niet zo moeilijk en het lijkt mij de beste oplossing. Alleen moet ik weten of het lukt zonder mijn netgear om te bouwen naar DD-WRT.

Een kabel van kelder naar pc gaat hem niet worden, mag niet van mijn ouders. Overigens is een internet PCI kaart erin zetten een optie, maar heb ik dan niet een slechtere connectie als met een bridge?

[ Voor 6% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 21-06-2013 00:09 ]

Verwijderd

Powerline adapter?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:47
Koop een wireless repeater, die kunnen wlan->lan.
Accespoint modus ondersteund dat niet.

Of een willekeurig multifunctie ding, zoals dit http://www.tp-link.com/en...ails/?model=TL-WR700N#fea.
"Supports AP, Router, AP Client, Bridge, Repeater operation modes."
Waarin AP-client waarschijnlijk de modus is die je zoekt.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:13:
Koop een wireless repeater, die kunnen wlan->lan.
Accespoint modus ondersteund dat niet.

Of een willekeurig multifunctie ding, zoals dit http://www.tp-link.com/en...ails/?model=TL-WR700N#fea.
"Supports AP, Router, AP Client, Bridge, Repeater operation modes."
Waarin AP-client waarschijnlijk de modus is die je zoekt.
http://www.redcoon.nl/B21...nts-Repeaters?refId=tweak

Dat was deze waar ik aan zat te denken, die is op zich vrij goed. En heeft 1 gb ethernet connectie. Maar het zou goedkoper zijn als ik een router zou kunnen bridgen.

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Deze bv
Pagina: 1