[PC] Scrolls (Deckbuilder)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Mede-auteur:
  • BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14

BSTNjitRam

Ik kwam dit spel een paar dagen terug tegen op Twitch. Het ziet er wel interessant uit, vooral voor spelers die ervaring hebben met de PC versie van Magic the Gathering. Scrolls is gemaakt door de makers van Minecraft.

https://scrolls.com/

Scrolls is een deckbuilder. Je maakt je eigen deck van virtuele speelkaarten waarmee je tegen een andere speler ten strijde trekt. Vergeleken met MtG zijn een aantal mechanics heel anders. Zo staan je units/creatures op een speelbord en kunnen ze elkaar dus ontwijken. Verder is het doel 3 van de 5 "idols" kapot te maken (elk heeft 10 hp).
Units vallen automatisch aan nadat hun cooldown (een aantal beurten) verstreken is. Dat maakt timing een belangrijk onderdeel van het spel. Verder kun je elke beurt één kaart afleggen. Daarmee kun je vervolgens twee nieuwe kaarten pakken, of je resourcepool permanent met 1 verhogen. Deze afweging tussen nieuwe kaarten/meer mana is ook interessant.

Momenteel is het spel in beta maar moet je wel betalen. Echter lijkt het met 15 euro vrij goedkoop. Met goud dat je verdient door te winnen kun je nieuwe (random) kaarten kopen om je deck uit te breiden. Natuurlijk kan dat ook met echt geld maar de invloed van pay2win wordt beperkt. Momenteel zijn er drie verschillende facties (growth "groen", energy "rood" en order "blauw"). Met decay "zwart/paars" kort na de release gepland.

Afbeeldingslocatie: http://media.pcgamer.com/files/2013/05/SCROLLS2.jpg

Momenteel is het spel populair op Twitch, dus daar kun je altijd een stream checken:
http://www.twitch.tv/directory/game/Scrolls

Moet zeggen dat het wel interessant oogt. Het idee van een deck bouwen en uitbreiden is leuk. Het aantal kaarten in het spel is nog niet heel groot maar er worden constant nieuwe kaarten uitgebracht en getest. Jammer dat er geen demo oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ik loop al te worstelen sinds Totalbiscuit een video hierover had gedaan. Het ziet er leuk uit inderdaad, ik vraag me alleen af hoeveel groter het nog gaat worden. 3 verschillende zijdes op het moment, blijkbaar werken ze nog aan een 4de, Decay.

Ben alleen bang dat het snel hetzelfde van hetzelfde is met de decks op het moment. Uiteraard verandert het strategische spel er veel aan, en het geeft de indruk dat het een zeer goede toevoeging is. Maar ik maak me toch nog wat druk hoe lang de game interessant blijft, dan wel uitgebreid blijft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ik heb Scrolls een kans gegeven €15,- betaald. Het is erg leuk om te spelen, echt zo'n spel waarbij je zonder het te weten zo drie uur verder bent :)

Energy sprak me het meest aan dus daarmee ben ik gestart. Niet het beste deck op het moment geloof ik, Growth en Order zijn op de hoogtste niveaus wel beter, hoewel gemixte kleuren misschien wel het sterkst zijn.

Aanrader deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 20-08 20:32
Na aanleiding van Totalbiscuit vid het spel ook maar gekocht. Was een erg active Magic speler. Vorig jaar nog eens geprobeerd maar daar zijn "mobs" not done en alles gaat via snelle spells en combo's, totaal niet mijn ding. Scrolls lijkt wat anders te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Hier nog een Magic-speler die aangenaam verrast is door dit spel. Toen Scrolls werd aangekondigd vond ik het niet zo geweldig klinken, maar ik moet zeggen dat het echt leuk is. En zwaar verslavend ;)
Vandaag aangeschaft en meteen alle easy trials gedaan om zoveel mogelijk goud vrij te spelen zodat ik extra kaarten kon "kopen".

Je kan trouwens vrijwel alleen maar random kaarten kopen. De enige kaarten die je kan kopen waarvan je weet wat je krijgt zijn 6 kaarten die random geselecteerd zijn en voor iedereen anders zijn. Eerlijk gezegd hebben ze dat zo best slim gedaan, want het random effect maakt zelfs het kopen van een kaart spannend.

Ik heb op het moment een Order deck, maar waarschijnlijk wil ik naar een Order-Energy hybride. Die losse damage spells van Energy zou ik aardig vaak kunnen gebruiken :D

Het lijkt me ook wel handig om met andere Tweakers te kunnen ruilen, dus als er nog mensen willen ruilen dan stuur maar een DM of post het hier, topic loopt toch nog niet zo hard ;)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Speel Scrolls nu ook een paar dagen en vind het erg leuk.
Las dat er een nieuwe faction komt, nl. Decay en daar wacht ik persoonlijk op.

Speel nu wat trials en de AI om gold te sparen voor die nieuwe deck :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:44
Ik heb Scrolls vorige week gekocht en heb direct maar de 3 decks aangeschaft om te kijken welke het beste bevalt. Op hoog niveau wordt Growth/Order aangeraden inderdaad, vooral vanwege de synergie tussen de twee. Er is bijvoorbeeld een kaart die 2 energy kost en je 1 growth teruggeeft, volgens mij bestaat er voor de andere decks niet zo'n kaart. TotalBiscuit speelt volgens mij met een Gravelocked deck, een bijna volledig energy deck met een paar kaarten uit Growth om de Gravelocks nog verder te versterken.

Ik heb ondertussen alle trials t/m medium uitgespeeld, waarbij de laatste trial van medium - 'A quicky' zeker de meest uitdagende dusver is; alle kaarten die gespeeld worden hebben haste, wat betekend dat ze direct aanvallen, heeft mij wel een stuk of 20 beurten gekost voordat ik erachter kwam wat de beste tactiek was.

Multiplayer heeft mij tot nu toe nog niet heel veel getrokken, vooral omdat elke beurt tot 90 seconden kan duren voordat je weer aan de beurt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Ah mooi, een Scrolls topic op GoT. :)

Hier dus ook een Scrolldier. Sinds vorige week zondag begonnen. Deel van wat Scrolls leuk maakt vind ik het bekijken van streams (zoals op elke zondagavond de Owlstream, gisteravond weer 5.5 uur nonstop) en het actief zijn op fora etc (ik ben vrij actief op www.scrollsguide.com).

Ingame is Gwildorix. :)

Edit: oh trouwens, de officiële kleur die Decay krijgt is paars.

[ Voor 8% gewijzigd door Gwildor op 24-06-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Gisteren tegen het meest nare Order deck ooit gespeeld. Zijn deck draaide om zes kaarten: 3x Waking Stones en 3x Summons. Daardoor kon hij constant lanes verdedigen, vooral omdat hij de Waking Stones buffde met Resonant Helm en Crown of Strength.

Ik moest uiteindelijk nog 1 Idol kapotmaken die nog 1 HP had. Maar mijn deck bestaat uit sterke creatures en gravelocks, dat werkt gewoon niet goed tegen die stones. De enige kans was een timing met een Tick Bomb en dat al m'n creatures op die lane ook aan zouden vallen maar die kans kwam helaas niet :)

Trouwens, die eerste hard Trial met de Ogre... WTF 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Morphs op 25-06-2013 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Ik geloof best dat de eerste hard Trial echt zwaar is... Ik vond die trial daarvoor al zwaar irritant. Gisteren een leuke partij van iets van 45 minuten tegen een ander Energy deck gehad, we gingen de gehele tijd gelijk op tot hij mazzel had en in één beurt 4 Gravelocks en een speed kaart speelde, aan het einde van die beurt was mijn volledige bord weggevaagd en ik kreeg het maar niet voor elkaar om het overwicht weer terug te krijgen, voortdurend spells en enchantments mijn kant op waardoor elk creature dat ik neerzette binnen één beurt kapot was. Nog net iets daarvoor had ik mijn Ogre gespeeld, waardoor ik normaal weer aan de overhand zou komen; krijg ik Violent Dispersal voor mijn kiezen.
Zijn tactiek was redelijk standaard, zoveel mogelijk Clock Libraries en Ether Pumps spelen en zoveel mogelijk reageren op creatures die ik speel, door ze met enchantments en low damage creatures kapot te maken. Helaas trok ik niet de goede kaarten.

Ik heb trouwens vaak het 'probleem' dat ik nog maar één kaart in mijn hand heb, die ik op dat moment liever niet sack maar als ik het niet doe, doe ik eigenlijk die beurt helemaal niets. Energy heeft op zichzelf ook niet veel kaarten die je kan spelen om meer kaarten te krijgen. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Thysiej schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:47:
Ik geloof best dat de eerste hard Trial echt zwaar is... Ik vond die trial daarvoor al zwaar irritant.
Ik zit op het moment ook vast op de eerste hard trial. Wat de trials nog eens extra moeilijk maakt is dat je de Ogre niet kunt targetten. Ik dacht slim te zijn en hem naar zijn hand terug te sturen met een Puskback. Verder is het beste wat mijn order deck tegen hem heeft wss de Waking Stones. Ben van ellende maar specifiek een deck gaan designen wat goed is tegen die trial.
Ik heb trouwens vaak het 'probleem' dat ik nog maar één kaart in mijn hand heb, die ik op dat moment liever niet sack maar als ik het niet doe, doe ik eigenlijk die beurt helemaal niets. Energy heeft op zichzelf ook niet veel kaarten die je kan spelen om meer kaarten te krijgen. Iemand advies?
Dat kan alleen voorkomen als je je hele hand hebt leeggespeeld, anders heb je altijd minstens 2 kaarten. Verder moet je je afvragen of die kaart beter is dan 2 random kaarten uit je deck. Zal altijd een inschatting blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Hebben jullie replays? Zie www.scrollsguide.com/summoner en www.scrollsguide.com/replays
Je speelt Energy dus? Die heeft inderdaad de minste scroll draw. Je kan Clock Library proberen, maar de meeste zijn daar niet zo'n fan van. Maar het is op zich wel een goede wall (5 HP) en als hij het zolang overleeft dat hij wél afgaat heb je er weer wat kaarten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Hoe werkt die replayer?
Ik heb de Summoner mod geïnstalleerd en een match gespeeld, moet ik nu wachten tot mijn match op die pagina komt te staan? Of kan ik op de een of andere manier er achter komen wat de ID van mijn match was?

Btw, bij deze een poging tot trade :P Zie de link hieronder voor de kaarten die ik zoek en heb (Pastebin om ruimte op t forum hier te besparen)
DM staat open voor aanbiedingen ;)

http://pastebin.com/bxQdEEHb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Je moet in de client naar de nieuwe tab "Mods" en daar moet je de replayer eerst downloaden en dan enablen. Daarna neemt hij automatisch op. Je kan zien of hij active is door naar je profiel te gaa in de client, dan moet er rechts een lege lijst staan met de knop "load replay".

Ik heb zelf trouwens alleen Growth helaas (en veel ook, had tot tien minuten geleden 7 Death Cap Beserkers. Heb er 1 geruild met streamer iScre4m die veel giveaways doet, kreeg er stuk of 12 scrolls voor terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Yup, was me gelukt. Had hem al gedownload maar blijkbaar nog niet geactiveerd.

Jammer dat je alleen Growth hebt, nooit random packs gekocht? :p
Hopen dat iemand anders de kaarten heeft die ik zoek, wat dat betreft is het wel balen dat je geen losse kaarten kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Je kan natuurlijk altijd trading-1, trading-2, trading-x etc. joinen van de ingame chat en daar een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Ik ben gisteren met Order aan de gang gegaan, wat een leuk deck kan dat zijn zeg! De eerste twee games heb ik kansloos verloren, ik had geen eigen deck samengesteld en pakte veel te veel spells en enchantments en bijna geen creatures.
Vervolgens mijn eigen deck samengesteld en een berg spells en enchantments eruit gegooid, toen ging het een stuk beter en won ik twee games achter elkaar. De meeste moeite heb ik tot nu toe gehad tegen volledige growth decks, als die eenmaal een partij wolven hebben staan is de damage output gigantisch hoog en daar kan ik tot nu toe maar weinig aan doen, vooral als ik maar weinig creatures heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ik heb nu een Order-Energy deck. Energy zit er voornamelijk in voor de removal (Spark, Burn, Charge Coil, Tick Bomb) en 1 Clock Library om in de lategame het voordeel te houden. Verder een hoop memorials om sneller resources te krijgen. Memorials werken ook super tegen creatures met een hoge aanval zolang ze geen relentless hebben. Voor de creatures met relentless hebben we dan nog Waking Stones.

Ik zit er nog over te denken om nog iets meer de Energy kant op te gaan, kom nu in partijen al geregeld tot 6 Energy, terwijl de duurste Energy-kaart die ik speel Burn is, welke slechts 4 kost. Meer richting Energy zou beteken dat ik kaarten als Thunder Surge en Violont Dispersal er in kan doen. TS zou me heel erg kunnen helpen als ik overrompeld wordt door veel creatures (2dmg naar target unit en alle units die verbonden zijn met die unit) en VD is een antwoord op de dikke of gebufte creatures die ik niet met Burns kapot kan krijgen.

Deck doet het voorlopig redelijk al twijfelde ik er gister wel erg aan. Ik verloor 3 of 4x op rij, maar dit waren volgens mij echt topdecks (en in sommige gevallen ook topspelers met een rating van >1800). 1 speler overrompelde me met 3 Kithkin Braves en de volgende speler had elke beurt nadat hij zijn Honourable General had gespeeld een Speed zodat hij en alle aangrenzende units elke beurt aanvielen...

Ik probeer het spel ook een beetje te slijten in mijn omgeving, tot nu toe met weinig succes :p
Wat voor decks speelt te rest hier allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ik speel puur Energy vanaf het begin. Heb een ding voor de "underdog" en ik kreeg het idee dat Growth en Order wel de goede decks waren terwijl het bij Energy wat minder duidelijk was.

Energy heeft wel veel verschillende speelmogelijkheden. Je kunt gaan voor mass structures, goedkope of juist dure creatures of veel removal. Op dit moment heb ik een gemixed deck met vooral behoorlijk wat removal en een mix van goedkope en sterke creatures. Het hangt een beetje van de eerste paar beurten af of ik een sterke positie kan opbouwen.

Ik merk dat scrolls waarmee je de countdown kunt verlagen erg goed zijn, vanwege het verrassingseffect. Vandaar kaarten als Bombard, Iron Whip en Overdrive. Overdrive is om de Clockwork Library sneller op 0 te krijgen. Bovendien doet het elke beurt 2 schade, dus je kunt hem ook op een vijandige structure gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Ik speel momenteel puur order, met zoveel mogelijk creatures. Ik koop elke keer dat het kan een scroll in de hoop dat er haste tussen zit of één van de units die me +1 attack of +1 health geven. Deck bevalt mij tot nu toe goed, ik krijg het redelijk snel voor mekaar om toch flink wat creatures op het bord te zetten en zorg tegenover een energy of growth tegenstander dat ik genoeg scrolls heb om de units 2 zetten te verplaatsen per beurt. Juist vanwege alle buffs die de units elkaar geven kan ik over het algemeen wel één thunderstrike oid hebben, maar een tweede is dan vaak funest.
Ik merk dat ik eigenlijk nooit meer dan 6 order nodig heb, dat is voor mij dan ook de sweetspot om te sacken voor meer kaarten.

Ik ga binnenkort over naar een order-energy deck, inderdaad voor de removal. Tot nu toe bevalt order mij prima en kan ik in ieder geval tegen order en energy een eind komen. Growth wil nog wel eens lastiger zijn, vooral als ik in het begin wat slechte kaarten heb waardoor er ineens een berg wolven tegenover mij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Morph: Bedankt voor de tip mbt de overdrive, die heb ik net gebruikt in de 3e Hard Trial (waar de tegenstander begint met 3 Shrines (alles +1 health) en 2 Vitality Wells (Healed 1 hp van AL je units met een countdown van 3).

De Hard Trials zijn trouwens echt hard. Ik heb de eerste 3 nu gehaald, maar je moet je deck er echt op bouwen om die trial te verslaan. Wel hele goede oefening in deckbuilding trouwens, je merkt heel snel waar de pijnpunten van je deck liggen.

De eerste met die Mega Ogre heb ik trouwens met wat geluk gehaald, de AI speelde een Driadic Power op zijn Ogre (+3 Attack, +1 Health en -1Move) dus die heeft de hele pot vast gestaan in 1 row waardoor ik er geen last meer van had.

De tweede ben ik voor een 3-kleuren deck gegaan om "misbruik" te maken van het feit dat je met 3 resources van elk type dat je deck heeft, begint. Dus ik begon meteen met 3 Energy, 3 Growth en 3 Order. Daarna zo snel mogelijk rampen naar 6 Energy om de Gravelock Elders te mollen met Violent Outbursts. Daarna de rest mollen (die nu niet meer gebufft zijn). Als je in deze challenge trouwens niet begint (dus AI maakt de 1e move) dan kan je het al vergeten :P Die Gravelocks zijn met zoveel, als die turn 2 aanvallen kan je het echt vergeten.

De derde is zoals gezegd die waar alles enorm qua health gebufft wordt en gehealed. Hiervoor heb ik een Order-Energy deck gebouwd met alle structure kill er in die ik had. De Shrines moeten als eerste dood, zodra er 1 dood is kan je met een Incendiaries de rest afmaken (3dmg naar alle structures). Dan heb je het board eigenlijk gereset en begin je zelf op te bouwen.

@Thysiej: Ik heb sowieso nog wel een +1 Health gast voor je over. En als je richting Energy wil heb ik ook nog wel aardig wat commons daar van over.

Ik koop zelf altijd de 1000g packs, zodat ik verzekerd ben van een rare.
Is trouwens al bekend wanneer decay erbij komt? Want ik wil voor die tijd wel een voorraadje goud inslaan zodat ik meteen met decay los kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Als je in deze challenge trouwens niet begint (dus AI maakt de 1e move) dan kan je het al vergeten :P Die Gravelocks zijn met zoveel, als die turn 2 aanvallen kan je het echt vergeten.
Måns van Mojang heeft op IRC gezegd dat ze eraan zitten te denken om het zo te maken dat je in de trials altijd zelf als eerste mag beginnen. :)

Ik speel trouwens mono Growth. Mijn deck is nog niet compleet (mis nog twee God Hands en drie Quakes en twee Braves bijvoorbeeld), dus koop soweiso alleen Growthkaarten op het moment. Mijn client is echter op dit moment dood, dus heb al sinds woensdag geen pot meer gespeeld. Afkickverschijnselen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Even een tip voor iedereen die alleen kaarten koopt in de store: als je deck eenmaal redelijk tot stand aan het komen is, wordt de kans steeds kleiner dat je precies de goede kaarten uit zo'n boosterpack haalt (of losse random kaart).

Het is best makkelijk traden in de kanalen nu je automatisch niet-volle trade kanalen kunt joinen.

Ik ga zo te werk:
Eerst typ ik een bericht, bijvoorbeeld "WTB Voilent Dispersal 1000g". Copy die en paste hem in het kanaal. Join dan nog een paar tradekanalen en doe hetzelfde. Waarschijnlijk heb je binnen een minuut een inkomende trade voor je kaart/kaarten. Ook met verkopen werkt dit best goed, zelfs commons kun je op die manier verkopen.

Uiteraard hangt het samen met de prijs. Ik ben zelf geneigd iets meer te betalen dan gemiddeld zodat ik binnen no-time m'n gezochte kaarten heb. Zelfde voor verkopen: iets onder de marktprijs gaan zitten en je bent ze zo kwijt.
BSTNjitRam schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 02:20:
Is trouwens al bekend wanneer decay erbij komt? Want ik wil voor die tijd wel een voorraadje goud inslaan zodat ik meteen met decay los kan :D
Decay wordt bij de officiele release van het spel beschikbaar volgens de laatste berichten en krijgt de kleur paars. Er zijn een aantal kaarten uit de andere decks geschrapt en zullen in Decay geincludeerd gaan worden: http://www.scrollsguide.com/wiki/index.php/Decay

Het thema komt al wel aardig naar voren: Decay draait om vergankelijkheid. Dus poison, damage over time, units die langzaam afsterven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Traden is idd goed te doen en de tip van net iets meer dan marktprijs betalen is goud waard. Ik zit altijd wel in een trade channel en hoevaak ik dan wel niet zie "WTB Kaart A 900g" en "WTS Kaart A 950g" is echt belachelijk. Veel spelers doen echt alles om maar niet die 50g extra te hoeven betalen, terwijl 50g echt geen drol waard is.

Btw @Gwildor: bedoel je dat je random growth scrolls koop à 175g? Of losse growth scrolls in de trading channels? Het lijkt mij het beste om die 1000g packs te kopen en de rare weg te ruilen als het niet is wat je zoekt. Zelfs de commons en uncommons kunnen nog aardig wat waard zijn, Dust Runner is de beste common en gaat voor zo'n 250g en bij de uncommons zoek je Pother (600g) of 1 van de vele 300-400g kaarten.

Sowieso was ik heel blij met al die Growth kaarten nu ik aan de Hard challenges bezig ben.
Vandaag Hard 4 t/m6 gehaald, allen met hetzelfde deck. Deze waren ook zeker makkelijker dan de Ogre/Gravelock challenges. Ze zijn allemaal structure-based, de tegenstander begint met resp 5 waking stones, 6 hellspitter mortars en 6? proximity charges. Vooral die laatste is een eitje, 1 frost gale en alle proximity charges zijn weg.

@Morphs: Op die pagina wat jij linkt staat dat Decay "shortly after beta" zou komen. Zijn die laatste berichten waar jij het over hebt recenter dan en kunnen we decay echt pas vanaf launch verwachten?

Vraag me ook af hoe ze de kaarten gaan verkopen als decay er bij komt. Random scrolls kopen wordt dan niet echt aantrekkelijk meer, dan moet je echt voor de 175g random decay scroll gaan.
Hopelijk worden later de nieuwe kaarten in sets uitgebracht en kan je voor 1000g kiezen uit welke set je de 10 kaarten wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
BSTNjitRam schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:05:
@Morphs: Op die pagina wat jij linkt staat dat Decay "shortly after beta" zou komen. Zijn die laatste berichten waar jij het over hebt recenter dan en kunnen we decay echt pas vanaf launch verwachten?
Voor zover ik weet is "after beta" = "launch". Immers, als een beta ophoudt dan volgt daarna de lancering :)

Waarschijnlijk zal iedereen zich inderdaad op Decay storten.

Ik vraag me trouwens af of het uberhaubt interessant is om een preconstructed deck to kopen. Overal lees ik dat die omgerekend veel te duur zijn voor de kaarten die je ervoor krijgt. Je kunt dan beter uit de boosters een nieuw deck van een andere kleur aanleggen.

Dat is namelijk wel tof aan het spel, als je op een gegeven moment bent uitgekeken op een kleur dan ga je gewoon een andere proberen. Behalve de monodecks heb je dan ook nog de dual en tricolor mogelijkheden (en met decay zelfs quadcolor hoewel dat me onspeelbaar lijkt, tri is nu al vrijwel niet te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Morphs schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:52:
[...]
Voor zover ik weet is "after beta" = "launch". Immers, als een beta ophoudt dan volgt daarna de lancering :)
Ik lees "shortly after beta" als "kort nadat beta er is", dus ik verwacht decay eigenlijk wel wat eerder dan pas bij launch (tenzij de launch natuurlijk heel erg dichtbij is, maar dat verwacht ik niet :p )

Ik zat er over te denken om een preconstructed deck te kopen met shards, maar goud is zo makkelijk te verdienen dat je volgens mij voor veel minder de kaarten in de trading channels kunt vinden.

Jammer eigenlijk dat het spel hier op Tweakers niet echt populair lijkt te zijn, zou anders wel leuk zijn om een Tweakers toernooitje te organiseren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
BSTNjitRam schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:10:
Ik lees "shortly after beta" als "kort nadat beta er is", dus ik verwacht decay eigenlijk wel wat eerder dan pas bij launch (tenzij de launch natuurlijk heel erg dichtbij is, maar dat verwacht ik niet :p
Ergens las ik expliciet "at release of the full game". Het lijkt me in ieder geval vrij logisch, want dan heeft de release nog iets extra's.
Ik zat er over te denken om een preconstructed deck te kopen met shards, maar goud is zo makkelijk te verdienen dat je volgens mij voor veel minder de kaarten in de trading channels kunt vinden.
Wel nice dat die shards eigenlijk waardeloos zijn. Dat voorkomt dat het spel pay to win wordt. Alleen die zes "weekkaarten" kun je met shards kopen, daarnaast alleen maar cosmetics. Goud is inderdaad ontzettend goedkoop in Scrolls. Niet bepaald vergelijkbaar met Magic the Gathering als je een serie compleet wilt krijgen :)
Jammer eigenlijk dat het spel hier op Tweakers niet echt populair lijkt te zijn, zou anders wel leuk zijn om een Tweakers toernooitje te organiseren :D
Inderdaad, er zijn zelfs "booster drafts" op scrollsguide.com. Niet écht natuurlijk, maar het idee is wel tof. Je geeft dus "boosters" door terwijl je er een kaart uit pakt totdat alle boosters op zijn en iedereen een deck heeft. Daarna construct je dat deck in Scrolls en ga je er een toernooi mee spelen. Je moet dus eigenlijk wel alle kaarten hebben in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Drafts lijken me ook fun, is 1 van mijn favoriete formaten bij Magic. Kaarten hoef je niet per se te hebben als iedereen gewoon een pak van 10 random scrolls koopt en ergens documenteert wat er in zit. Dan draften en voordat de wedstrijden beginnen de kaarten via trades even verdelen. Zal niet heel lastig te realiseren zijn.

Qua Trials moet ik alleen de laatste nog halen. Voorlaatste is echt enorm lastig, AI begint met 3 gebuffte Ducal Skirmishers en die relentless knakkers rennen overal doorheen en zetten enorme druk op je. Zonder Waking Stones lijkt deze me enorm lastig te halen. Sowieso ken ik alleen Waking Stones en Plating wat tegen relentless werkt. Ik had trouwens verwacht dat een relentless creature wel door zou gaan met aanvallen door een Waking Stone met 1 health heen, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gister ook begonnen met dit spel nav dit topic.
Leuk spel zo ver. Heb de eerste 3 trials gespeeld en een Order deck gekocht en nog een pack met 10 scrolls. Echter, als ik een trial speel, kan ik niet mijn eigen deck kiezen. Dus ik kan geen trials spelen met mijn nieuwe scrolls? Of kan dat later pas? Het lijkt me op gegeven moment erg lastig om trials door te komen als je niet je deck kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Je moet naar deck builder gaan en dan je deck maken en opslaan, daarna kun je die gewoon kiezen bij elk spel dat je speelt, trial of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
En dat is maar goed ook, want met een standard deck ga je die Hard Trials echt niet redden. Gister de laatste Hard Trial gehaald, is zeker niet de lastigste die er tussen zit. De Ogre en Gravehawk vond ik de lastigste.

Ook nog een 10-pack gekocht met daarin de hotste kaart van het moment: Automata Forge (1 van de 3 nieuwe kaarten die gisteren erbij gekomen zijn). Ik verwacht dat deze kaart alleen maar in waarde gaat dalen naarmate hij meer geopend wordt en heb hem dan ook meteen verkocht voor 2500 gold.

Als je trouwes de mod Summoner installeert kan je via die mod ingame ook de mod FavoriteChannels installeren. Met deze mod kan je kanalen aan je favorieten toevoegen waardoor je dat kanaal automatisch joined zodra je het spel start. Ik heb o.a. het kanaal Tweakers hier bij staan, wellicht leuk als de rest dat ook doet ;)
Kanaal toevoegen doe je door in het kanaal /acc te typen (add current channel). Werkt uiteraard alleen als je de mod geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walance schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:57:
Je moet naar deck builder gaan en dan je deck maken en opslaan, daarna kun je die gewoon kiezen bij elk spel dat je speelt, trial of niet.
Ja, dat had ik gedaan, maar als ik een trial begin kan ik kiezen uit 2 decks: Order of Zelfgemaakt deck, alleen staat er bij mijn zelfgemaakte deck in het rood 'Illegal'. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik misschien niet een deck heb gemaakt met 50 scrolls (heb er niet op gelet bij het builden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Aha, dat kon ik niet uit je eerste bericht halen :P Kan inderdaad zijn dat je minder dan 50 kaarten in je deck hebt, of misschien teveel van één kaart. Volgens mij mag je maximaal 3 van elke kaart in je deck hebben. Misschien dat het nog minder is met hele sterke/zeldzame kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:13:
Ja, dat had ik gedaan, maar als ik een trial begin kan ik kiezen uit 2 decks: Order of Zelfgemaakt deck, alleen staat er bij mijn zelfgemaakte deck in het rood 'Illegal'. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik misschien niet een deck heb gemaakt met 50 scrolls (heb er niet op gelet bij het builden).
Er zijn een aantal redenen. Eisen zijn minimaal 50 kaarten, max 3 dezelfde kaarten. Verder kan het zijn dat je een kaart in je deck had die je hebt verkocht. Dan wordt de deck ook "illegal".

Grootste punt is dat je even moet saven, daar ging ik in het begin ook de fout in.

Die nieuwe Energy rare is wel interessant zeg! Overigens zijn die twee Growth en Order commons ook goed, met name de Order kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had inderdaad geen 50 kaarten deck. Probleem was opgelost en ben tot aan Hard trial 2 gekomen. Na 2 pogingen was ik er maar mee gekapt want het was echt niet te doen met al die gravelock mannetjes.
Heb redelijk was kaarten gekocht, maar ik heb niet het gevoel dat ik met de kaarten die ik tot mijn beschikking heb, al die Gravelock poppetjes kan verslaan.
Heeft iemand een idee voor hoeveel ik Gravelock Elder kan verkopen? Heb er van t weekend eentje uit een pakje gekregen en voorlopig doe ik er toch niks mee. En wat zijn DE Order kaarten die 3x in een deck moeten zitten? Ook heb ik het gevoel dat ik in sommige partijen out-classed wordt door te sterke monsters. Als mijn tegenstander 2 van die 7/7 power/defense relentless mannen neerlegt, dan kan ik al nauwelijks recoveren omdat al die muren ervoor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
DIe Hard-2 is lastig ja, ik weet niet of je alleen Order kaarten koopt of dat je die 10-packs koopt, maar ik heb die gehaald met een Order-Energy-Growth deck. Je begint die challenge met 3 resources van elk type dat in je deck zit, dus met 3 soorten resources maak je daar maximaal gebruik van. Vooral Energy is belangrijk in die pot met Spark/Burn/Thunder Surge.

Voor je Order-deck hangt het er van af wat je win-condities zijn. Kaart draw is altijd goed (Heritage/Kabonk) en Speed (-2 Countdown) i.c.m. een General (Alle aangrenzende units -1 countdown) is een sterke tactiek. Verder is Imperial Resources ook geweldig in lategame (+1 Order, alle units healen 1hp, alle idols healen 1 hp + je raapt 2 scrolls)

Tegen dikke beesten is Pushback heel goed, die stuurt de unit weer terug naar zijn hand. Als hij geen countdown manipulatie heeft kan je daar dus mee wachten tot de unit op 1 countdown staat en hem dan terugsturen. Volgende beurt van hem is dan opnieuw het spelen van een duur beest dus dat levert je aardig wat tempo op.

Tegen relentless werken Waking Stones heel erg goed, die nemen altijd maar 1 damage en stoppen relentless mannen van doorrennen. Als je dan ook nog een Resonant Helm er op kan spelen (+1 Health als je een spell of enchantment speelt) dan moet hij hem wel in 1 beurt 3x damage doen anders heal je hem zeer waarschijnlijk de volgende beurt weer.

Je Gravelock Elder kan je trouwes voor zo'n 500-550g verkopen. Zie http://www.scrollspost.com/pricing/all/all/1-day/sug-price

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de uitgebreide post. Ik heb een aantal van die 1000G scrolls gekocht en een aantal losse 100G scrolls gekocht. Heb 2 Imperial Resources achtereenvolgend gekregen uit 2 1000G packs, dus dat was wel nice. Pushback is idd wel handig en zelf vind ik die spell wel handig dat je de cooldown van een unit verdubbelt (die zitten beiden ook in mn deck). Ik mis nog dingen om de countdown van mn units te verlagen en een aantal van die extra generals zou niet gek zijn (heb er maar 1 uit de starterdeck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet kunnen ontdekken, maar hoe kan je op een scroll zien welke rarity dat dinge heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Aan het aantal inkepingen aan de buitenkant.
Common heeft 1 inkeping links van het plaatje.
Uncommon heeft er 3
Rare heeft er 4 + 2 hele brede inkepingen links van het plaatje.

Zie onderstaande images voor voorbeelden (vlnr: Common, Uncommon, Rare)
Afbeeldingslocatie: http://a.scrollsguide.com/image/screen?name=Inferno+BlastAfbeeldingslocatie: http://a.scrollsguide.com/image/screen?name=Magma+PackAfbeeldingslocatie: http://a.scrollsguide.com/image/screen?name=Iron+Ogre

Als je nog een General nodig hebt, ik heb er nog 1 te koop (500g).
Zelf zoek ik nog 2x Heritage en 1x Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Nog een manier om de rarity te zien: Kijk naar de "omkrul" in één van de bovenhoeken. Common is daar blanco, uncommon heeft een rand en rare heeft nog een extra rode rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSTNjitRam schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:19:
Aan het aantal inkepingen aan de buitenkant.
Common heeft 1 inkeping links van het plaatje.
Uncommon heeft er 3
Rare heeft er 4 + 2 hele brede inkepingen links van het plaatje.

Zie onderstaande images voor voorbeelden (vlnr: Common, Uncommon, Rare)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Als je nog een General nodig hebt, ik heb er nog 1 te koop (500g).
Zelf zoek ik nog 2x Heritage en 1x Speed.
Ah thanks. Ja, ik zoek nog wel een General. Wat is jouw accountnaam? Dan voeg ik je wel even toe.
Heb slechts 1 Heritage en zoek ook nog 3x Speed en 2x Blessing of haste? (-1 cooldown op target unit voor 1 Order)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ik heb nergens een buddylist gezien, dus als jij die wel hebt dan mag je me ff uitleggen hoe :D
Accountnaam is NjitRam. Ik zit sowieso altijd in kanaal NjitRam en kanaal Tweakers (via de auto-join mod, zodat ik er geen moeite voor hoef te doen ;))

Btw: Er wordt binnenkort een groot toernooi georganiseerd op ScrollsGuide.
128 spelers en de entry fee is 1000 goud. Ik heb me iig al ingeschreven, ben benieuwd wat het wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:31
Crafting is aangekondigd! Gaat hopelijk volgende week live!
Haalt alleen niets uit voor de gameplay wat uiteraard goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Toch wat frustratie met Energy tegen Order (ook Growth). Het probleem is dat ik altijd midgame/endgame met heel weinig kaarten zit. Terwijl m'n tegenstander dan 4-6 kaarten in z'n hand heeft heb ik er steeds maar 1-2. En die clockwork libraries werken ook niet altijd...

Daarom nu een Order deck gemaakt van de Orderkaarten die ik heb met een vleugje Energy. Het idee kreeg ik van een tegenstander gisteren. Zijn deck draait om de Skirmishers en de buff van Desperation. Bleek erg goed te werken.. kijken of ik de 1600 kan halen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Crafting vind ik maar meh. Leuk voor de mensen met veel te veel kaarten of voor de foil-gekken maar ik betwijfel of ik ooit een kaart ga craften. De dure kaarten ga je toch niet craften en om nou de commons alleen glimmend in je deck te hebben...

@Morphs Dan zal je Energy deck waarschijnlijk sneller moeten kunnen winnen. Mijn Order-Energy deck is helemaal op de lategame gericht. Vroeg veel stallen met muren (Waking Stones/Memorials) en removal (Kabonk, Spark, Burn). Ik heb het met name moeilijk tegen decks die snel meer creatures spelen dan ik removal heb. Als ik eenmaal in de lategame kom dan kan ik het meestal wel afmaken (Iron Ogre + Speed = feest :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Klinkt wel interessant. Ik heb nog niet genoeg Order voor een echt sterk deck merk ik. Een hoop vitale kaarten ontbreken nog (speed, waking stone).

Ogre + Speed klinkt inderdaad erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ik heb mijn deck eens online gezet.

Vergeleken met de "top decks" speelt mijn deck enorm veel singles. De "toppers" spelen bijna allemaal met slechts 17 verschillende kaarten en die dan elk 3x. Ik heb me dan ook nog niet met ranked bezig gehouden, maar in Quick Matches vermaak ik me prima met dit deck.

Ik zit er nog over te denken om er een 2e Ogre en een 3e Speed in te stoppen aangezien die combo me vaak het overwicht geeft. Verder heb ik een account aangemaakt op scrollstoolbox.com en hier mijn collectie mee gesynced (is een mod voor in Summoner). Hieronder staan 2 screenshots van alle scrolls die ik meer dan 3x heb en dus over zijn. Mocht iemand daar interesse in hebben dan laat maar iets weten, hoef er niet per sé gold voor, wil ook best ruilen tegen kaarten die ik nog niet heb (en dat zijn er nog genoeg :P).

Deel 1
Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Woohoo, ze hebben m'n bug report gefixed in deze patch (machination mindset ook op relentless). Niet dat ik die kaart ooit heb gebruikt maar het is beta dus dan doe ik mijn plicht als tester :)

Met deck construction werkt het goed om een thema te hebben. Mijn EO deck lijkt wel op die van jou:
http://www.scrollsguide.com/deckbuilder/#5715
Veel structures voor defensief play tot de grote jongens komen. De order kaarten zorgen voor het verrassingseffect. Deck is nog niet perfect maar doet het aardig. Is jouw deck niet heel traag? Het lijkt alsof je begint met order, maar je energy kaarten zijn vet duur waardoor het vet lang duurt voordat je die kunt spelen.

Ik heb wel interesse in je waking stones en powerbound :)

[ Voor 74% gewijzigd door Morphs op 19-07-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Mijn deck is een lategame deck ja, moet het in het begin van stallen en removal hebben. Tegen decks die vroeg veel creatures spelen ga ik er meestal af. Maar het deck doet/deed het altijd geweldig in de quickmatches (win% was zo'n 60%).

Gister en eergister ben ik voor het eerst gepaired tegen goede spelers (ratings 1700-1900) en heb ik maar liefst 4x op rij verloren. Dat was wel ff een wake up call.

Het online zetten van het deck werkt ook verhelderend: Blijkt dat ik maar 1 creature van meer dan 4 Order speel (de General) en daar zou ik dus 2x voor moeten saccen voor Order wat natuurlijk de moeite niet is.

Dus het deck gaat weer op de schop, ga waarschijnlijk meer riching Energy met een Order-splash zoals jij hebt (niets duurder dan 3 Order). Is wel een interessante overgang ben met mono-Order begonnen, heb toen Energy gesplashed (Burn was het duurste met 4 Energy), daarna heb ik ook de duurdere Energy spells erbij genomen (Violent Dispersal en Thunder Surge zijn bizar goed :p) en nu ga ik dus Order nog verder inperken :D

Summoner werkt helaas niet meer met de nieuwe update van Scrolls dus ik join niet meer automatisch het kanaal Tweakers, stuur anders maar een keer een DM dan vinden we wel een moment om te traden (en een potje te spelen? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
BSTNjitRam schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:24:
Is wel een interessante overgang ben met mono-Order begonnen, heb toen Energy gesplashed
Geinig, zo heb ik het ook gedaan toen ik erachter kwam dat ik best wel een order deck kon maken van m'n kaarten.
stuur anders maar een keer een DM dan vinden we wel een moment om te traden (en een potje te spelen? :) )
Voor traden en potjes spelen ben ik altijd in :) zal even kijken wanneer ik tijd heb, namelijk vrij druk met vakantievoorbereidingen (vrijdag weg naar scandinavie) en dan stuur ik je een DM.

Scrolls voelt trouwens te hard aan als een spel dat ook op je smartphone/tablet te spelen moet zijn, zou echt vet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
ik ben gisteren begonnen met scrolls
heb een paar vragen

wat is een goede verhouding tussen spells/monsters bij dit spel
Wat is er te berijken met de upgrade function, want toen ik daar 3 monsters in gooide zag ik niks veranderen
Is er een markprijslijst voor de kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
badboyqxy schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:03:
Meestal ergens rond de 20-25 creatures, 15-20 spells en nog wat enchantments/structures.
Tot dusver doe ik het via de trade kanalen en dan kijken wat men zoal biedt/vraagt. Uncommons zijn meestal 150-600 gold en rares varieren van 550-2000 gold. Overigens vind ik alles boven de 1200 overrated, dat zijn meestal nieuwe rares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
badboyqxy schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:03:
ik ben gisteren begonnen met scrolls
heb een paar vragen

Wat is er te berijken met de upgrade function, want toen ik daar 3 monsters in gooide zag ik niks veranderen
Verhouding spells/creatures hangt enorm af van je deck. Je merkt vanzelf als je je deck speelt wanneer je echt te weinig creatures speelt. Bv als je elke pot weer met 4 spells in je hand zit zonder creatures om de spells op te casten. Harde regels zijn er niet echt, aangezien je naast creatures/spells ook nog structures en enchantments hebt.

De upgrade function maakt van 3 Tier1 cards (dat zijnn de "gewone" cards die je hebt) een Tier2 card. Voordeel van een Tier2 kaart is dat er statistieken van worden bijgehouden (zovaak gespeeld, zovaak gesacrificed, zoveel damage gedaan etc). Van 3 Tier2 kaarten kan je dan weer 1 Tier3 kaart maken. Dan krijg je dezelfde voordelen als Tier2 maar de scroll wordt ook nog eens foil (glimmend). Echte voordelen heeft het niet, het is meer om je decks te pimpen.

Voor prijzen kijk ik altijd op deze site . De waardes op deze site worden automatisch bepaald door de vraag en aanbodprijzen van alle spelers in de traderooms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Morgen begint de Scrollsguide.com Open en ik ben compleet omgegaan qua deck.
Ben er achter gekomen dat ik geen deckbuilder ben, daar zijn andere mensen veel beter in. Net als bij Magic ben ik dus schaamteloos gaan net-decken en ben ik op het volgende deck uitgekomen.

Het heeft me een dagje traden gekost (ben van 12k goud naar bankroet gegaan :P) maar ik heb het deck compleet gekregen. Het originele deck speelde 1 Callback en 1 Stonepact Memorial meer. Deze heb ik vervangen voor 2x Focus. Ik kwam er bij testpotjes achter dat die extra damage wel fijn is. Het waardeert je haste creatures aardig op (Ragged Wolf en Kinfolk Veteran). En in dit deck zijn je haste-creatures zo'n beetje je removal spells. Veteran + haste kan zelf in 1x een General verwijderen.

Het deck zelf is gebouwd om de synergie van Enter the battlefield effecten en Metempsychosis/Callback. Metempsychosis laat het creature opnieuw enteren waardoor dus alle enter-effecten opnieuw afgaan (kaart rapen met Sister ot Wolf / wolven -1 cooldown met Mangy Wolf / Resources erbij met de Memorials / Haste creatures vallen opnieuw aan).

Zeer interresant deck om te spelen en ik maak er nog genoeg fouten mee. Wordt dus interessant als morgen het toernooi gaat beginnen. Ik heb er iig zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Eerste match van het toernooi is gespeeld en ik ben roemloos ten onder gegaan :p

Werd gepaired tegen Loki616. Voordeel was dat hij veel videos met zijn deck online had staan. Nadeel was dat ik daardoor al wist dat ik tegen mono-Order moest spelen wat voor mijn deck de moeilijkste matchup is (vandaag in quickmatches 5x tegen gespeeld en maar 1x gewonnen).

Eerste pot gaat hij hard en ga ik waardeloos. 2e pot maak ik een flinke fout door mijn creatures niet optimaal te plaatsen nadat ik God Hand gespeeld had. Als ik die wel goed had geplaatst had ik 2 idols ipv slechts 1 idol kunnen mollen. Dan had ik wel druk kunnen zetten en zou hij de verdediging in moeten. Nu kostte het me enorm veel moeite om de idol die ik op 3hp had laten staan te mollen waarna ik er af ging. Was wel een close match. Loki zou de video van deze matchup online zetten dus daar kunnen jullie mijn falen bewonderen.

Ik dacht dat ik uitgeschakeld was, maar heb 5x over het stukje "5 rondes swiss" heen gelezen. Ik mag dus nog minstens 4 partijen spelen in een poging me bij de top 8 te scharen (van de 32, inschrijvingen vielen wat tegen :P)

Sowieso lijkt de populariteit van Scrolls een dipje te hebben. Vaak minder dan 1000 man online (nu 750) en in dit topic lijkt het ook steeds meer op een monoloog van mij te worden ;) Hopelijk heeft dit met de zomervakantie te maken.

Hopelijk kan ook de aankondiging van Decay het spelersaantal weer doen opkrikken. Het ziet er in ieder geval interessant uit. Alle scrolls van Decay zijn hier te bekijken. De eerste decks zijn al in ontwikkeling met Decay-kaarten aangezien de alphatesters met toegang tot de testserver het al kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Zijn er wat algemene beginners tips? Ik heb tegen beter weten toch gekozen voor order omdat die mij het leukste lijkt (en is ook leuk) maar wel lastig.. de tweede trial game krijg ik maar niet gewonnen dus ben ik maar quick matches gaan doen. Dit gaat me redelijk af maar veel van de kaarten van de tegenstanders ken ik niet dus weet ik ook niet wat te verwachten.

Ik heb wel de eerste fout door die ik steeds maakte.. gewoon voor enemies gaan ipv de gebouwtjes!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
De tweede Easy trial?
Zo ja, dan begint de AI met 1 Junkyard en idols die 8hp hebben ipv 10.
Als hij geen ratten speel dan kan je de Junkyard gewoon links laten liggen en je direct focussen op de idols. Jij hoeft immers 6 damage minder te doen in totaal waardoor direct voor de idols.

Ik raad je wel aan om je direct op de challenges te focussen. Dit is dé manier om snel goud te verdienen met een preconstructed deck. Alle easy en medium challenges zijn te doen met hooguit minimale veranderingen aan je preconstructed deck. Daarnaast zal je moeten kiezen of je zelf een deck wil gaan bouwen of dat je een decklijst van internet wilt halen en die wil gaan nabouwen.

Dat je de scrolls nog niet kent is logisch, die leer je het meest kennen door gewoon veel te spelen. Eventueel kan je ook kijken op deze site. Daar staan alle scrolls en kan je ook filteren op kleur of sorteren op casting cost. Je kan er ook de gemiddelde waarde van een scroll zien, voor het geval je wil gaan kopen in 1 van de trading channels.

Mocht je al weten welke kaarten je wilt hebben, post dan hier ff een lijstje. Scrolls die ik meer dan 3x heb mogen vrij makkelijk weg, daar hoef ik niet de hoofdprijs voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik probeer zelf een deck te maken aangezien ik dat leuker vind maar probeer wel wat inspiratie op te doen van internet decks alleen kan ik er nog niet zo heel veel vinden waarop er geen reacties zijn als "outdated".

Verder zie ik niet wat je met deze site bedoelt helaas aangezien er geen URL staat ( als je die nog zou willen posten :) )haha maar ik heb wel even op de wiki van scrolls guide gekeken.

Kaarten die ik niet heb maar me wel handig lijken zijn Knight Scholar, Metempsychosis, Shrine, mangonel, sings shields, faith blessing, divine mark (twijfel nog over die 2 kaarten) en Imperial Resources. (Zag ook speed voorbij komen bij sommige video's/decks maar staat niet op de wiki?)

Is het verder zo dat alles wat je opofferend voor energie of 2 nieuwe kaarten terug in je deck gaat? En hoe zit het met creatures die dood gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Bananenspin op 26-07-2013 12:48 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Linkje staat er gewoon hoor, was ik echt niet vergeten O-) (oeps :P)

De kaarten die je nog zoekt heb ik helaas niet over. De meeste Order decks waar ik tegen speel zetten hoog in op de Honorable General + Speed combo. Daarmee valt je General + alles wat aangrenzend is en 2 countdown of minder had meteen aan. Mangonel + Speed is ook een mooie combo om wat creatures op te ruimen. Verder is de Royal Vanguard ook een echte bom die meteen druk zet (+2 attack op aangrenzende units als zijn countdown 0 wordt) werkt goed samen met relentless creatures om een row te clearen.

Metempsychosis moet je even goed voor kijken of je daar veel aan hebt. Order heeft niet veel creatures die een effect hebben als ze in het spel komen, dus dan heb je hem voornamelijk om creatures die damage hebben gehad te "resetten". Eventueel kan het wel werken als een Blessing of Haste/Speed op je Mangonel als 1 van je Mangonels 0 countdown heeft en je een andere Mangonel kunt Metempsychosissen (werkwoord? :p)

Imperial Resources is dé ramp en card draw kaart in mono-order dus die wil je er zeker wel bij hebben. Shrine en Faith Blessing heb ik nooit mee/tegen gespeeld.

Moet wel zeggen dat mijn commentaar bijna helemaal gebaseerd is op de mono-order decks die ik tegenkom, dus bouw vooral je eigen ding daar leer je het meeste van.

Wat de scrolls die je opoffert betreft: die kaarten worden verzameld in de graveyard. Hetzelfde geld voor creatures/structures die doodgaan en enchantments die hierop zitten. Als je deck leeg is wordt je graveyard geschud en wordt dat je nieuwe deck.

PS: Zag dat je net in kanaal Tweakers was, maar dat heb ik gemist omdat ik deze post aan het schrijven was. Ik ben nog wel ff in Tweakers mocht je nog zin hebben in een potje ofzo :p (of stuur me een DM, ik speel wss nog wel een paar matches en tijdens een match zit ik niet in kanaal Tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Loki heeft de video's van de eerste ronde ge-upload. Eerste pot is niet echt spannend omdat ik nooit echt een board presence heb. Ik ben alleen maar aan het vechten om zijn creatures weg te krijgen.
Tweede pot is een stuk spannender en had nog spannender kunnen worden als ik met mijn God Had een dikke fout maak. Ik haal de Ragged Wolf mee naar beneden terwijl, als ik die had laten staan, ik 2 idols van hem had kunnen mollen.

Vanavond staat de volgende wedstrijd gepland, deze keer tegen shixax. Hij heeft een rating van 1758 dus die weet ook wel wat hij doet :p Hopelijk geen Mono-Order deze keer, dan stijgen mijn kansen enorm.

Gisteren trouwens ook nog een potje gespeeld tegen Tweaker Bananenspin. Kanaal Tweakers kwam eindelijk tot leven! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Pot tegen Shixax gespeeld, geen Mono-Order deze keer (yay) maar Growth met een hele lichte Order splash.

Eerste pot zonder problemen gewonnen. Hij begon met veel kleine creatures en ik met een Quake in mijn hand. Rechtstreeks naar 6 Growth saccen dus en het board clearen. Daarna kwam er weinig tegenstand van zijn kant en konden mijn beestjes het afmaken.

Tweede pot was veel spannender. Hij was voornamelijk in de aanval, maar op een gegeven moment had ik de winst op hand (God Hand) als hij zou blijven focussen op aanval ipv een row te verdedigen. Daarmee had ik 2 idols in 1x kunnen vernietigen (en de eerste was al kapot). Hij speelde er echter mooi omheen door de row wel te blokken en 2 beurten later met een Rallying + Crimson Bull combo te winnen.

Beslissende 3e pot nodig dus welke pas een 40 minuten later werd gespeeld omdat hij nog moest lunchen :P Hij gaat enorm langzaam van start en speelt de eerste 4 beurten geen creatures. Ik begin met 2 snelle Memorials waardoor ik enorm voorloop op resources. Hij komt wel met een turn 5 Great Wolf en heeft de volgende beurten steeds een Mangy Wolf om hem iedere keer weer te laten aanvallen. Uiteindelijk kom ik met een dubbele Pother + Kinfolk Veteran + Focus er van af. Pot gaat vervolgens enorm lang heen en weer en hij neemt het centrum over. Ik heb ondertussen al 10 Growth en drop 2 Great Wolf op de bovenste rij. Volgende beurt Mangy Wolf betekent 2 GW die aanvallen voor 5 elk op een lege rij --> Idol dood. Een ander idol had ik al op 1 health. Beurt erna herhalen we dat trucje zo'n beetje: Callback op de Mangy Wolf, opnieuw spelen en 10 damage op een idol knallen. Weer een beurtje later rinse and repeat, deze keer een Metempsychosis op de Mangy Wolf. Geen dood idol maar wel 3 dode creatures. 2 beurten later verdedigt hij de 8 health idol meer dan de 1 health idol. Voor mijn God Hand is dat natuurlijk een open deur en eindelijk is de pot binnen! 2-1 winst!

Hoorde daarna van Bananenspin nog dat Summoner ge-update is (eindelijk). Jammer dat ik dit voor de match nog niet wist, dan had ik de replays nog online kunnen zetten.

Op naar de 3e ronde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Over de 3e ronde kunnen we kort zijn: Ik zit wederom tegen Mono-Order, maar waar vooral de 2e pot tegen Loki nog spannend was loop ik nu tegen een perfect drawende speler aan. Geen schijn van kans in beide potten gehad. Betekent ook dat ik de top 8 vrijwel zeker kan vergeten. Beste wat ik kan bereiken is 3-2 en met spelers die blijkbaar gelijk mogen spelen erbij zal de nr 8 waarschijnlijk een 3-1-1 ranking hebben. Zelfs al mocht 3-2 goed genoeg zijn voor plek 8, dan is mijn rating te laag om de tiebreak te winnen. Bijna alle deelnemers hebben hogere rankings dan ik.

Op een positieve noot: wel een rating van 1640 weten te bereiken en daarmee de top 2000 van spelers. Punten sprokkelen gaat wel een stuk langzamer nu, in het begin krijg je nog 60-90 punten per winstpartij erbij maar dat ik nu al afgezwakt tot 10-30 puntjes per partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snuksel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10-2024
Bedankt voor dit thread, ben al weken op zoek naar en game waar ik gewoon lekker in kan kruipen en die mij mijn geld afhandig wil maken! Lijkt me een leuke game dit, kan je ingame ook met echt geld srolls kopen of werkt dat allemaal op ingame currency?

Andere vraag: hoelang duurt een potje? ik heb een tijdje pox nora gespeeld, daar duurde het mij allemaal wat te lang. (in de filmjes zie ik natuurlijk potjes van 16/18 minuten maar is dit de norm?)

tot snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Kort verhaal: Met geld kan je nauwelijks scrolls kopen.

Lang verhaal:
Met geld kan je Shards kopen. Hiermee kan je op dit moment 3 dingen kopen:
- Preconstructed decks, dus het starterdeck van Order / Energy / Growth. Je kan alleen de decks kopen die je niet bij registratie gekozen hebt (daar heb je de starterdeck al van gekregen)
- Avatars, anders uitziende poppetjes. Heeft verder geen voordeel, enkel cosmetische upgrade.
- 6 kaarten, Elke 3 dagen verschijnen er 6 kaarten in de store welke je met Shards kunt kopen. Je hebt de keuze uit 2 commons, 2 uncommons en 2 rares.

Zelf vind ik de shards het geld niet waard, je verdient genoeg goud met de trials om een fatsoenlijk deck te kunnen bouwen en met een fatsoenlijk deck speel je gewoon potten tegen andere spelers en zo blijf je goud verdienen.

Qua tijdsduur zit ik met mijn huidige deck op een gemiddelde tussen de 10 en 20 minuten. Dit lijkt me nu vrij standaard.

Ingame kan je altijd kanaal Tweakers joinen om te kijken of er mede-Tweakers online zijn. Als je de mod Summoner geïnstalleerd hebt kan je in het spel de Autojoin mod installeren. Hiermee kan je kanaal Tweakers aan je auto-join list toevoegen, wat betekent dat elke keer als je inlogd, de mod automatisch kanaal Tweakers voor je opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
more people that can't log in on scrolls? my ok buttons stays greyed out, hour ago it still worked. servers down ?

weet iemand wanneer friendlist word toegevoegd mis dez optie best wel

[ Voor 24% gewijzigd door badboyqxy op 05-08-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Found solutions

Scrolls doesn't work while Avast is running. just close it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Scrolls is weer ge-update. Nieuwe kaarten zijn toegevoegd, friendslist is toegevoegd.

Komende maandag wordt Scrolls-Grind dag: Dan krijg je namelijk dubbel goud voor elke match ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
ok nice, gelijk is even kijken wat de nieuwe kaarten zijn
wel jammer dat de markt er de eerste paar dagen de hoofdprijs voor vraagt. gemiddelde prijs is 400-600 per kaart.

ben van mening dat metal wonder nooit aan de game had toegevoegd moet worden. Kaarten die de idols direct damagen vind ik er persoonlijk niet inpasssen gaat beetje in tegen het idee van het spel van verdedigen en positoneren

[ Voor 90% gewijzigd door badboyqxy op 08-08-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Metal Wonder is het antwoord van Energy op de spell-heavy decks als GO-Draw. Mijn versie speelt bijvoorbeeld 28 spells en 2 enchantments dus een Metal Wonder zou zo'n deck heel erg pijn kunnen doen. Als Metal Wonder heel populair wordt, dan worden automatisch decks die meer creatures spelen beter, omdat die er veel minder last van hebben.

En dat nieuwe kaarten in het begin enorm duur zijn is logisch: de enige manier om ze te krijgen is packs of losse scrolls kopen maar daar zitten ook nog steeds alle andere scrolls in. Oftewel: het is via die manier ook duur om ze te krijgen. De Solemn Giant die ik geopend heb zou zo'n 2000g opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
persoonlik zou ik hem dan nu verkopen en dan over twee weken terug kopen.

even terug te komen op jou deck, dus jij hebt maar 20 monsters/structures in je deck?

hoe is dat viable? wat heb je allemaal in je deck ziten dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Die verkoop truc heb ik ook uitgehaald met de Automata Forge, verkocht op de dag van introductie voor 2500 en wordt nu verkocht voor 1250 ofzo.

Mijn deck staat hier. Er zit zoveel card-draw in dat je makkelijk je hele deck rond gaat. De creatures die je hebt zijn goed te gebruiken als removal (haste creatures, of je great wolf met mangy wolf + metempsychosis) dus je kunt het board van je tegenstander vrij goed onder controle houden. Alleen tegen mono-order heb ik grote problemen. Die spelen zoveel creatures en ook nog eens spiky creatures, dat ik dat niet bijgehoudn krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
ik vindt order zo ie zo erg om tegen te spelen. en nu met die nieuwe kaart dat ze +x armour krijgen voor ieder monster in de row. zijn ze nog sterker geworden.

het deck dat is meestal gebruik is het volgende: http://www.scrollsguide.com/deckbuilder/#6788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Heb ook maar even wat Kinfolk Brave gescoord. Kijken of mn deck nu wat beter wordt.. bak er nog niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Veel te rustig hier in het topic (en in Scrolls zelf eigenlijk ook).
Wellicht dat er volgende week maandag verandering in komt, dan wordt namelijk de 4e faction gereleased (Decay).

Mensen die nu nog willen starten kunnen dat beter nog een weekje uitstellen, dan krijg je naast je gekozen preconstructed deck (Growth / Order / Energy) ook nog eens het Decay preconstructed deck gratis.

Ik kijk iig al uit naar de release van Decay, tijd om weer een nieuw deckje te bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Het is inderdaad te rustig. Wel benieuwd naar de nieuwe decay pack.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSTNjitRam schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 01:53:
Wellicht dat er volgende week maandag verandering in komt, dan wordt namelijk de 4e faction gereleased (Decay).

Mensen die nu nog willen starten kunnen dat beter nog een weekje uitstellen, dan krijg je naast je gekozen preconstructed deck (Growth / Order / Energy) ook nog eens het Decay preconstructed deck gratis.

Ik kijk iig al uit naar de release van Decay, tijd om weer een nieuw deckje te bouwen :D
Altijd leuk om achter te komen als je maandag het spel gekocht hebt :(

Het spel zelf is wel leuk. Moet wel flink wennen aan het goed opstellen van units. Ook lijkt het preconstructed deck voor Energy mij niet te liggen, komt voor mijn gevoel erg langzaam op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Gebeurt misschien ook te weinig. Een nieuw ras is leuk, maar de bestaande rassen hebben veel meer scrolls nodig. En wat meer variatie in units en spells. Niet alleen die heeft spiky 2 en die andere relentless 3. Maar wat meer gecombineerde (unieke) abilities. Maar dat zal in de toekomst wel komen.

Ik vind het zelf trouwens lastig plannen met dat cooldown gebeuren. Vooral met sommige units die bijvoorbeeld meer attack geven aan andere units wanneer de cooldown 0 is. Heb je weinig aan als hun cooldown nog geen 0 is. Ja dan moet je net zorgen dat het cooldown gelijk staat. Ik heb soms het gevoel dat het allemaal net perfect moet uitkomen. Scrolls die direct resultaat geven wanneer je ze gebruikt zijn veel makkelijker en kan je veel makkelijker plannen. Maar dat ligt aan mijn beperkte skills ;).

Ik vind het wel een leuk spel. Lijkt me een perfect spel voor op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:29:
Het spel zelf is wel leuk. Moet wel flink wennen aan het goed opstellen van units. Ook lijkt het preconstructed deck voor Energy mij niet te liggen, komt voor mijn gevoel erg langzaam op gang.
De preconstructed decks zijn over het algemeen erg matig en zijn een beetje een samenraapsel. Ik kan je aanraden met Energy de challenges gaan doen. Tot aan de hard challenges zul je ze met gemak doorlopen en verdien je al een bak goud waarmee je boosters kunt kopen. Ondertussen krijg je een beetje ervaring en inzicht in hoe energy werkt. Het is van de drie resources de moeilijkste om goed te spelen, dat is ook de reden waarom ik voor Energy koos (hou van de "underdog" ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup herken dat gevoel van underdog wel. Heb alleen nog maar met energy gespeeld en kan eigenlijk nergens anders mee spelen. Ik ben nu ook eerst alle kaarten aan het sparen van energy. Moet nu nog alleen de laatste (en duurste) nl solemn giant en metal wonder nog. Ik heb laatst een groen deck geprobeerd maar daar werd ik zelfs door medium ai compleet weggespeeld. Als er nog mensen zijn die een potje willen spelen mijn ingame naam is arvilani. Of om te ruilen mag ook natuurlijk :)

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
BSTNjitRam schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 01:53:

Was net van plan om Scrolls te kopen en keek hier wel erg naar uit. Hoe moeilijk is het om die decks te kopen met ingame goud en kun je zo ook kopen met echt geld? Weet niet of ik tot volgende week wil wachten ligt er maar net aan hoe lang het duurt om die packs op de normale manier te unlocken.

Duurt het nog lang om matches te vinden btw? Aangezien ik hier meerde mensen hoor roepen over weinig spelers ingame.

Verwijderd

Tukker_T schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 04:26:
[...]

Was net van plan om Scrolls te kopen en keek hier wel erg naar uit. Hoe moeilijk is het om die decks te kopen met ingame goud en kun je zo ook kopen met echt geld? Weet niet of ik tot volgende week wil wachten ligt er maar net aan hoe lang het duurt om die packs op de normale manier te unlocken.

Duurt het nog lang om matches te vinden btw? Aangezien ik hier meerde mensen hoor roepen over weinig spelers ingame.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

• BSTNjitRam
[...]

Preconstructed decks kosten 6500 goud ingame of 500 shards. Shards kan je kopen voor echt geld, laagste shardspack wat je kan kopen is 600 shards voor €4. Wat je je dus moet afvragen is of dat je 4 dagen eerder spelen waard is :P

Ik raad nieuwe spelers trouwens aan om geen geld meer te steken in boosterpacks (1000goud voor 10 scrolls waarvan 1 rare). De prijzen van de scrolls zijn zo hard gedaald dat je beter de kaarten die je wilt hebben kunt kopen in de trading channels. Tenzij je veel geluk hebt en 1 van de nieuwe rares uit je boosterpack haalt (Rat King / Solemn Giant / Metal Wonder) zal je boosterpack geen toegevoegde waarde hebben.

Ben wel heel benieuwd naar wat de prijzen van de Decay-scrolls gaan worden. Tot nu toe waren de nieuwe scolls altijd enorm duur, maar dat heeft er ook mee te maken dat ze zo moeilijk te krijgen zijn. De enige manier om ze te krijgen is geluk hebben in een Boosterpack / random scroll / je persoonlijke store, maar de kans daarop is enorm klein.
Met Decay kan je straks gewoon voor 175g random Decay scrolls kopen en ik vermoed dat dat enorm veel gedaan gaat worden waardoor er ook veel aanbod van Decay scrolls gaat zijn.

• Morphs
Echt geld wordt opvallend genoeg heel beperkt ondersteund, dus je moet het toch met ingame goud doen. Dat is niet heel erg moeilijk. Als je met de challenges begint dan zul je snel veel goud binnenhalen terwijl je het spel aan het leren bent.

Verder zal ranked play je in het begin ook veel goud opleveren omdat je tegen zwakke tegenstanderd wordt gematcht. Als je je geld aan gewone boosters (10 stuks voor 1000 goud) uitgeeft, dan heb je heel snel de meeste kaarten van je kleur, plus alvast een mooie hoeveelheid van de andere kleuren. Dan kun je in de toekomst vrij snel nieuwe decks van andere kleuren gaan samenstellen.

Zodra je merkt dat boosters je weinig nuttigs meer opleveren dan zijn de tradekanalen de beste keus. Join een aantal kanelen en kijk naar het aanbod of vraag zelf om kaarten wanneer je een beetje weet wat de prijzen zijn. Zoals gezegd zijn nieuwe kaarten overpriced, de rest daalt alleen maar in waarde.
Ik heb nooit lange wachttijden gehad als gemiddeld gerankte speler.

Verwijderd

Ik ben zelf inmiddels begonnen.

Helemaal noob, dus ben de trials een beetje aan het doorlopen. :)
Mochten er tweakers zijn die soms samen tegen elkaar willen spelen, voeg me toe: Vorenii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Heb het gisteren ook gekocht en ben nu al verkocht. Erg leuke game en heb ook al meteen een favoriete deck: Order. Heb alleen de fout gemaakt om random kaarten te kopen in plaats van in de trade channels te kijken ;P.

Vandaag nog maar even een aantal trials doen om genoeg goud te krijgen voor de order kaarten die ik zoek en daarna mijn growth en energy decks uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zo, het spel nu ook maar even gekocht. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Hoe kom je in de trade channels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arena -> Join room -> Trade? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Thanks! Wat ben ik ook een noob!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decay is er eindelijk!

Features
Decay has arrived! 46 new scrolls, a new preconstructed deck, and new avatars!
Six fearsome new trials have been added.
New menu, store, deck builder, and battle music.

Miscellaneous
AI improvements.
Moved deck builder search box
Changed a variable name in the code.

Bug Fixes
Double attack bug fixed (SC-488).
“When unit is dealt damage” now triggers only on damage greater than 0 (SC-487, SC-519).
Recently purchased cards now show up when selling cards in the store.

[edit]

En ik zie dat 1 losse scroll voor een faction ineens 200g kost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Het ziet er allemaal wat beter uit en ik vind de wat rustiger muziek in de menu's aangenamer. Maar waarom alles nu duurder is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Update: Judgement is een tijdje geleden live gegaan, dit is een draft-formaat waarbij je 45x 4 random scrolls te zien krijgt en je 45x 1 van die scrolls mag kiezen. Hieruit maak je dan een 30-kaarten deck waar je 5 matches mee speelt. De kaarten zelf krijg je niet, het is enkel voor die 5 matches.

Deelname kost 1000 goud maar hoe beter je resultaat, hoe meer je "verdiend". Als je alles verliest krijg je 150 goud en mag je 1 Common uit je deck houden. Win je ze alle 5 dan krijg je maar liefst 2000 goud en mag je 3 Rares uit je deck houden.

Ik heb nu zo'n 10 Judgement matches gespeeld en ga win er meestal 2 of 3. 1x heb ik er 4 gewonnen en 1x heb ik er 0 gewonnen. Meestal maak je vanaf 2 wins wel al "winst" op Judgement omdat je dan een Rare mag houden en er nog genoeg dure rares zijn :p

Dit weekend is er ook weer Double Gold dus tijd om Scrolls weer aan te slingeren en matches te grinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Laatste dag dat je Scrolls kan scoren in de Humble Bundle voor het waanzinnige bedrag van $1 ;)
Ik heb het spel op het werk al redelijk gesleten gekregen, 3 Scrolls spelers er alweer bij :D

Het spel is ook uit beta nu, zeker de moeite waard om te checken als je van strategische spellen houdt.
Het heeft meer diepgang dan Hearthstone (en daarom vind ik Scrolls ook fijner spelen :) )

Pagina: 1