[WebKit nightly] Crasht om de zoveel tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00
Ik heb getwijfeld om hier een nieuw topic voor te openen, maar toch gedaan (zoals je ziet :+ ).

Ik gebruik de WebKit nightly als primaire webbrowser op mijn rMBP, omdat het scrollen zoveel beter gaat dan bij Safari. Vandaar dat het toch belangrijk is om dit probleem opgelost te krijgen.

Ik heb het probleem dat WebKit om de zoveel tijd crasht. Ik kan mijn vinger niet leggen op een trigger, dus ik zal het ergens anders moeten zoeken. Ik word ook niet veel wijzer van de wiki, want die legt crashes puur bij extensies.

Om eerst even wat onduidelijkheden bij mezelf weg te krijgen: De nightly's van WebKit zijn in feite stabiele versies (extensies daargelaten)? Dus ik zou theoretisch mijn Safari volledig kunnen inruilen voor de WebKit nightly?

Ik draai de laatste versie van de WebKit nightly op OS 10.8.4 met de volgende extensies:
  • 1Password
  • Pocket
  • Adblock
  • Click2plugin
Deze extensies werken prima, geven geen problemen vziw.
Daarnaast heb ik Silverlight en Adobe Flash Player geïnstalleerd.

Zijn er mensen die de nightly stabiel hebben draaien en misschien weten waar ik op kan letten? Kan ik misschien een dump maken waarbij een bepaalde extensie / plugin / WebKit zelf problemen bezorgt? En hoe maak ik deze dump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Heel herkenbaar. Draai zelf ook met plezier Webkit, scrollen gaat super. Maar heb de laatste tijd af en toe crashes. Toevallig weet ik dat het bezoeken van www.mlb.com, de site van de Major League Baseball, Webkit doet crashen. Iemand die weet of daar delen van de site iets gebruiken dat Webkit niet trekt? Dat helpt dan misschien RnB ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

WebKit nightly wordt (zoals de naam ook aangeeft) elke nacht gebouwd vanuit de laatste source code. Deze versie is bedoeld voor ontwikkelaars en enthousiastelingen om te testen, en om feedback en bug reports terug te geven aan de ontwikkelaars van WebKit. Dat het dus crasht, is te verwachten. Het is dan ook goed om de ontwikkelaars hiervan op de hoogte te stellen, door het aanmaken van een bug report.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Oké, dan had ik het toch fout met
Om eerst even wat onduidelijkheden bij mezelf weg te krijgen: De nightly's van WebKit zijn in feite stabiele versies (extensies daargelaten)? Dus ik zou theoretisch mijn Safari volledig kunnen inruilen voor de WebKit nightly?
Ik ging ervan uit dat het allemaal wel stabiel zou zijn (itt tot een bèta versie die from scratch gemaakt is), omdat de WebKit engine zoals die in Safari zit, erg stabiel is.
Daarom ging ik er ook vanuit dat ik een minstens zo stabiele browser als Safari zou hebben.
Ik zal wat oplettender zijn wanneer WebKit ermee stopt, dat maakt een bug report toch wat makkelijk.
Het is me wel opgevallen dat WebKit niet meer sporadisch crasht wanneer ie geïnstalleerd is vanuit een gedownloade .dmg. De vele crashes kreeg ik namelijk pas nadat ik WebKit in de browser zelf geüpdatet had, maar de huidige versie die ik sinds gister clean draai, is nog niet gecrashed.

Oké, www.mlb.com laat ook deze versie crashen. Maar dat update verhaal is toch wel iets om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik ook al maanden lang webkit en had met sommige versies ook wel crashes, ik ben echter blijven steken bij Versie r148673 en deze versie werkt bij mij zeer goed, heb hier volgens mij nog geen crashes mee gehad.

www.mlb.com ook getest en hij crashed niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Happy2000 op 20-06-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Happy2000 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:02:
Ik gebruik ook al maanden lang webkit en had met sommige versies ook wel crashes, ik ben echter blijven steken bij Versie r148673 en deze versie werkt bij mij zeer goed, heb hier volgens mij nog geen crashes mee gehad.

Het is ook pas sinds een paar versies dat hij crasht als ik mlb.com bezoek. Kun je terug naar eerdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan een nightly gewoon naast de stable gebruiken

niet tegelijkertijd. maar je kan ze allebij installeren

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 21-06-2013 00:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Happy2000 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:02:

Fantastische tip dit!
Ik heb deze versie nu ook draaien voor een aantal dagen en WebKit is nog geen één x gecrasht! MLB.com doet het ook gewoon in deze versie.

Versie r148673 even opzoeken in de WebKit archive en automatische updates uitzetten! :)
Pagina: 1