Versterker of nieuwe set?

Pagina: 1
Acties:

• Quantro
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 17:45
Hallo,

Vooraf wil ik aangeven dat ik niet heel veel verstand heb van het audiogedeelte dat bij computers komt kijken dus als probeer daar alsjeblieft rekening mee te houden bij een eventuele reactie.

Het idee is dat ik een zo goed mogelijke set boxen op mijn kamer(20 m2) heb staan met een budget van ongeveer 200 euro, waarop ik mijn telefoon, tv en computer op kan aansluiten. Nu zou ik voor dat bedrag een leuk 2,1 setje kunnen zoeken maar ik vraag me af of het niet slim is om een versterker te kopen voor de oude boxen die ik nog heb staan.

Ik heb thuis een 4-tal boxen staan(kan het typenummer nergens terug vinden 8)7 ), dat via de radio wat mij betreft een goed genoeg geluid voortbrengt, en zag ik op dit forum ergens een artikel waarin een paar versterkers van rond de 50 euro genoemd werden, en vroeg ik me af wat een beter geluid oplevert en of dat veel uitmaakt voor de (eventuele) meerprijs.

Mijn vraag samengevat: Is het slimmer om een versterker als deze(http://www.maxiaxi.com/st...MPauPXd7bcCFYS_3goduX0AvQ) te kopen of om voor een redelijke 2.1 set als bijvoorbeeld de Logitech Z623(http://tweakers.net/price...-speaker-system-z623.html) te gaan, en waarom dat zo is.

Bij voorbaat hartelijk dank.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan je foto's maken van de speakers die je hebt? Dan kunnen we een beetje inschatten hoe goed ze zijn.

Als je je boxen goed genoeg vindt klinken, zou ik op marktplaats voor 50 euro een mooie versterker uitzoeken. Kies de beste set (dus 2) speakers die je hebt en sluit ze aan. Nieuw koop je eigenlijk net niks voor dat geld. Later kan je de speakers eventueel vervangen door betere.

Over het algemeen klinken computerboxen een stuk minder goed dan hifispeakers voor muziek.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die SkyTronic alvast niet aan beginnen. Dan kun je net zo goed zelf muziek gaan maken voor die 5 tientjes. Qua inhoud zit er misschien voor een tientje prut in en de rest is rommel.

Qua weergave: de speakers maken het geluid veel meer dan de versterker. Maar uiteraard moet die versterker de boel wel aan kunnen sturen ;)
Dus ook van mijn kant uit de vraag: wat staat er nu? merk en type is handig - maar evt foto's kan ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Hoe wil je alle apparatuur aansluiten? Want versterkers van 50 euro die zullen niet de nieuwste ingangen hebben, zelfs iets als optische en digitale coax wordt al lastig. Niet dat het een nadeel hoeft te zijn, zeker niet als je 2 x 2.0 stereo gaat draaien. Als je echt surround wilt dan is het eisenpakket wat hoger, maar je budget van 200 euro is dan weer een goed middel om dat op te vangen. Maar zonder ook maar enig idee te hebben van welke speakers je hebt staan denk ik dat je meer kwaliteit in huis haalt door voor de losse versterker te gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Quantro
De boxen die ik heb staan kan ik dus het typenummer niet van achterhalen, hier wel even een foto(4x deze speaker dit is degene in de slechtste conditite maar hiervan had ik toevallig een foto op de computer):
http://static.afbeeldinguploaden.nl/1306/39288/CvyML9.jpg

De bedoeling is om gewoon 2x 2.0 aan te sluiten op de versterker, surround sound hoeft niet.

Wat voor een versterker raden jullie dan aan? Ik heb ook ergens dingen gelezen over een dvd-speler pakken en die dan gebruiken als versterker(geen idee of dat hier een optie is)?

Erik

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Staat er op de achterkant van de speaker dit "Ω" teken met een getal er voor? Bijvoorbeeld 4Ω, 6Ω, 8Ω?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Quantro
Lip schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:48:
Staat er op de achterkant van de speaker dit "Ω" teken met een getal er voor? Bijvoorbeeld 4Ω, 6Ω, 8Ω?
Ze zijn 8 Ohm
Pagina: 1