Toon posts:

Resolutie probleem met video kaart i.c.m. monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe videokaart (AMD Radeon HD 6800 series) in mijn desktop. Wanneer ik mijn resolutie wil selecteren in Windows staat deze er niet tussen. Ik heb een LG Flatron W2242S monitor (16:9) die werkt met een resolutie van 1680x1050.

De resoluties 1600x1200 & 1400x1050 komen het meest in de buurt. Bij de eerste geeft mijn monitor aan dat het beeld 'out of range' is. Bij de tweede resolutie heb ik een zwarte balk rechts en mis ik een stuk van de bovenzijde van het beeld. Helaas staat 1600x1200 ingesteld en kan ik alleen via veilige modus de pc bedienen in 1400x1050. Zodra ik weer terug ga in normale modus geeft mijn monitor aan dat het beeld 'out of range' is en blijft het scherm zwart, wat het voor mij onmogelijk maakt om iets te doen.

De laatste drivers van AMD zijn geïnstalleerd.
Besturingssysteem: Windows 7 32-bit
Videokaart: AMD Radeon HD 6800 series
Monitor: LG Flatron W2242S
Edit: Aansluiting: VGA

Wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
hoi GTAJoel,

Om het te kijken of de videokaart het zelf kan kan je eerst het beeldscherm via een andere connector aansluiten. dus een ander kabeltje proberen of in een andere uit/ingang doen van het beeldscherm of videokaart.

probeer dan de resolutie op 1680x1050 te zetten.

als dat niet werkt kan je naar de catalyst control center gaan en dan naar mijn VGA beeldscherm gaan en daar EDID uitschakelen. als dat niet kan kan je dan naar mijn digitalen beeldschermen gaan en dan naar eigenschappen en kijken wat daar de maximaal gerapporteerde resolutie is.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Hoi,
Ik ben mee met het 'ander kabeltje' verhaal.

Probeer een andere VGA kabel te regelen, ik gok dat je pc het scherm niet goed detecteert waardoor de max resolutie niet goed doorkomt.

Jammer dat het scherm geen DVI heeft.

eerst kijken dan zeiken

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:14
Probeer je beeldscherm eens te installeren met de bijgeleverde CD-rom of met de drivers van de website van de fabrikant. Soms wordt het beeldscherm (met bijbehorende resolutie) niet goed gedetecteerd.

Overigens, ken ik je van Mini-Missions? :P

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
LG en Philips monitoren hebben dit 'probleem' wel eens vaker, tis een combinatie van videokaart en OS waardoor de herkenning niet altijd soepel verloopt. Ik heb namelijk het grote broertje van de monitor, de W2442 en had op mijn oude systeem hetzelfde, ik moest de monitor driver los installeren.

Overigens horen er nog een paar letters bij het type, want er bestaan 3 verschillende w2242s modellen... de S-BF, de S-PF en de S-SF...

http://www.lg.com/nl/ondersteuning... en dan bijna rechtsbovenin het knopje 'downloads' gebruiken. Overigens even opletten, want jouw type monitor wordt als een 'Monitor TV' gezien en zal je dus niet tegenkomen onder de normale LCD monitoren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Het is uiteindelijk opgelost door de losse monitordriver opnieuw te installeren en een andere VGA-DVI-verloop aan te sluiten.

Koploper, wat toevallig! Ja daar ken ik jou ook nog zeker van.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1