Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag binnengekregen: een brief van Enexis. Ze gaan hoofdleidingen en huisaansluitingen voor gas en/of elektra vervangen om storingen in de toekomst te voorkomen. Binnenkort komt iemand langs om te schouwen of dat nodig is. (Bij mij is dat nodig want het zegel van de draaischijfmeter is op magische wijze verbroken voor om de YouLess de schijf te kunnen laten meten...)

Wat echter niet in de brief staat is dat de meter vervangen wordt. Er wordt enkel over een aansluiting gesproken. Er zit een foldertje bij over "De Slimme meter". Hieruit maak ik op dat de meter bij de aansluiting hoort en dat deze vervangen gaat worden.

Het zijn dus een stel sluwe vossen (of vuile ratten?) bij Enexis. Mensen lezen de brief half, lezen dat hun kabel wordt vernieuwd en verder niet. Ondertussen wordt dus ook de meter vervangen.

Mijn draaischijfmeter heeft nog geen 2000kWh gedraaid, of hij moet het klokje al rond zijn, dat zou kunnen.

De slimme meter vind ik een prima idee, dan heb ik weer een meter met een zegeltje. Het uitlezen gaat ook beter met deze meter en een YouLess. Maar de manier waarop dit wordt gecommuniceerd is erg vaag.

Meer mensen die dergelijke brief hebben gehad? (komende dagen maak ik een scan)

EDIT: de meter wordt alleen vervangen "indien technisch noodzakelijk".

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Full disclosure: Ik werk bij Enexis

Kortom je hebt een brief dat Enexis om toekomstige storingen te voorkomen onderhoud gaan plegen aan het gas en/of electra netwerk. Indien technisch noodzakelijk plaatsen ze dan ook een slimme meter, er zit ook een boekje bij over de slimme meter. Mis ik iets of ben je gewoon geïnformeerd?

Oh ja en dan heb je ook nog met je meter lopen knoeien 8)7 , zou me niet verbazen als dat nog een staartje krijgt.

Nothing to see here

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:29
Moeite met lezen ?

- "Wat echter niet in de brief staat is dat de meter vervangen wordt"
- "het zegel van de draaischijfmeter is op magische wijze verbroken"

En daarbij vindt TS het helemaal niet erg om een slimme meter te krijgen, wat als dat wel zo was ?

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45
bij mij zijn ze langs geweest en daar kreeg ik bij mijn meterkast de keuze voor een digitale of een slimme, het is digitaal geworden zonder uitleesmogelijkheden.

Die keuze mag iedereen maken werd mij verteld door de mederwerkers van Enexis

Verwijderd

ik woon in de bergermeer (alkmaar) hier zijn vorig jaar alle leidingen vervangen, vanwege potentiele gevaren in de oude brosse leidingen, en vocht in de stroomleidingen
potentieel een gevaar bij een aardbeving door de gasopslag of instorting van de lege berging,
maar zowieso brak (nkf kabels uit 1974)
(liander gebied)
uitvoerenden zijn altijd erg geschikte mensen, ze hebben me keurig geholpen, de huisleiding op drukverval gemeten, en op mijn vraag laat die ferraris effe hangen, was het antwoord gewoon prima.
wacht gewoon af, uitvoerenden zijn nooit sluw slim of politiek, het zijn vaklui.
juist bij klantkontakt of escaleren kom je de echt sluwe vossen tegen.

zonder zegels ben je trouwens zowieso in de problemen, ik zou deze maar snel laten zegelen door een zegelgemachtigde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 21:04 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:14:
Mijn draaischijfmeter heeft nog geen 2000kWh gedraaid, of hij moet het klokje al rond zijn, dat zou kunnen.
Of die is nog maar een jaar of 2 oud, of die is inderdaad al rond. Wij doen hier namelijk zo'n 7-9000kWh per jaar (gezin van 5 volwassenen).

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:14:
Vandaag binnengekregen: een brief van Enexis. Ze gaan hoofdleidingen en huisaansluitingen voor gas en/of elektra vervangen om storingen in de toekomst te voorkomen. Binnenkort komt iemand langs om te schouwen of dat nodig is. (Bij mij is dat nodig want het zegel van de draaischijfmeter is op magische wijze verbroken voor om de YouLess de schijf te kunnen laten meten...)

Wat echter niet in de brief staat is dat de meter vervangen wordt. Er wordt enkel over een aansluiting gesproken. Er zit een foldertje bij over "De Slimme meter". Hieruit maak ik op dat de meter bij de aansluiting hoort en dat deze vervangen gaat worden.

Het zijn dus een stel sluwe vossen (of vuile ratten?) bij Enexis. Mensen lezen de brief half, lezen dat hun kabel wordt vernieuwd en verder niet. Ondertussen wordt dus ook de meter vervangen.

De slimme meter vind ik een prima idee, dan heb ik weer een meter met een zegeltje. Het uitlezen gaat ook beter met deze meter en een YouLess. Maar de manier waarop dit wordt gecommuniceerd is erg vaag.

Meer mensen die dergelijke brief hebben gehad? (komende dagen maak ik een scan)

EDIT: de meter wordt alleen vervangen "indien technisch noodzakelijk".
Blij dat ik je buurman niet ben :*)

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:11

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Gewoon afwachten en spreken met de mannen aan de deur (zoals Eric-PVT al zei).

Ook hier begin van het jaar een briefje in de bus voor de leiding (mogelijk) te vervangen (gas).
Was ik net 2 maanden klaar na een verbouwing van de begane grond van 6 maanden, inclusief een nieuwe vloer in de meterkast. Ik zag dus alle doom scenario's al op ons afkomen
Maar perfect uitgevoerd door een gaatje van 10x5cm in de meterkast. En het vervangen van de gasbuis, als ik het had geweten hoe hij er aan toe was net voor de voordeur, dan had ik allang gevraagd om te vervangen.

Vervangen doet men niet voor de lol.

Of je meter echt vervangen moet worden Google je merk/type meter eens dan komt er wel een ijklijst ergens te voorschijn.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Pagina: 1