de HD8870M overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
nadat ik een samsung ativ book 8 heb, wil ik natuurlijk het onderste uit de kan halen van deze laptop. Hij moet tot behoorlijk wat in staat zijn met 2 GB aan GDDR5. En 640 Shaders is dit een vrij pittige kaart..

Standaard komt deze uit de fabriek met de shaders op 775Mhz en het geheugen tikt op 1125 Mhz, een effectiefe snelheid van 4500Mhz dus op GGDR5.

specs:
pixel fillrate = 11,6Gpixel/s
texture fillrate = 31Gtexel/s
bandwidth = 72.0 GB/s

nah, dat moet dus beter kunnen, snel AMD afterburner opgestart en maar aan het clocken gegaan. Langzaam opbouwend. Maar bij 850 Mhz op 1250 Mhz nog steeds stabiel zonder gekke temperaturen (84 max) dus even snel gegoogled. En daar kwam ik er achter dat mensen hem zelfs stabiel hebben op 960 Mhz..Maarja dat is voor later.

met de shaders op 850Mhz en het geheugen op 1250 Mhz komen we op:
pixel fillrate = 13,6Gpixel/s
texture fillrate = 34Gtexel/s
bandwidth = 80.0 GB/s

nice! dat is dus 17% prestatiewinst met een overclock van 9,7%! AWESOME.. best een efficiente kaart dus..

Maar nu willen we nog een stapje verder, hoe doen we dit?

stap 1: instaleer MSI afterburner, eenmaal geinstaleerd open je MSIafterburner.cfg in notepad

2. verander deze waarden van 0 naar 1
---UnofficialOverclockingEULA = 1
---UnofficialOverclockingMode = 1

3. Sla het op en sluit notepad af

nu krijg je een melding dat je gaat overclocken buiten MSI's garantie..en of je daarmee akkoord gaat.
nadat we dit gedaan hebben kunnen we nog een stapje verder gaan. Maar verder dan de shaders op 900 en de geheugen clock op 1350 durf ik niet te gaan.

specs:
pixel fillrate = 14,4Gpixel/s
texture fillrate = 36Gtexel/s
bandwidth = 86.4 GB/s

Hmm, weer een stukje hoger. dit schiet al mooi op. De pixel fillrate is nu gestegen van 11,6 naar 14,4. Dat is een winst van 24%. Mooi om te zien.

Mijn maximale stabiele setting na enig minutjes komt op een shader van 940 Mhz en het geheugen op 1400 Mhz. Dus een effectieve snelheid van 5600Mhz. KILLING! oOo

conclussie: Zeker een krachtig kaartje dus, en kan super mee overclocken. :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Allereerst, lekker bezig, maar pas op, alles kan stuk.. daarnaast raad ik je aan met games je vooruitgang te meten.. als je met die clock uiteindelijk op de 40fps er 3 op vooruit gaat in game X, maar je je systeem weldeleijk kan slopen is het wellicht handig om te settelen voor die 900Mhz.. Daarnaast is met overklokken op een laptop een van de beperkende factoren de voeding..

Verder denk ik dat je hier geen topic voor had hoeven maken, de scores/uitleg kan je kwijt in het 3dmark topic.. voor al uw grafische OC's. Daarnaast denk ik dat een review over je laptop leuker is om te lezen, dan komt je uitleg ook beter tot zn recht?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
millman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:37:
Allereerst, lekker bezig, maar pas op, alles kan stuk.. daarnaast raad ik je aan met games je vooruitgang te meten.. als je met die clock uiteindelijk op de 40fps er 3 op vooruit gaat in game X, maar je je systeem weldeleijk kan slopen is het wellicht handig om te settelen voor die 900Mhz.. Daarnaast is met overklokken op een laptop een van de beperkende factoren de voeding..

Verder denk ik dat je hier geen topic voor had hoeven maken, de scores/uitleg kan je kwijt in het 3dmark topic.. voor al uw grafische OC's. Daarnaast denk ik dat een review over je laptop leuker is om te lezen, dan komt je uitleg ook beter tot zn recht?
haha helemaal mee eens hoor, Dat is ook precies mijn bedoeling geweest. Ik hem hem al gereviewt. En daar wou ik dit bij toevoegen. Ik wist niet waar ik hem moest posten, dus als het niet klopt. Mag een moderator hem van mij vervplaatsen. Maar nu heb ik hem toegevoegd. Als je hem wilt lezen kun je hem hiervinden. Met onderaan de link voor het overklokken d:)b

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

lol... nice review man...5 sterren verdient! :D ow uh...+3 dan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door millman op 19-06-2013 22:37 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
Inderdaad is dit niet echt een eigen topic waard, dat zie je inderdaad zelf.

Ik sluit het topic, mensen kunnen er wel in om de link naar je review te vinden.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Dit topic is gesloten.