Toon posts:

tweedehands ipad 3, deze accepteren met 'gebruiks' schade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren via ebay een tweedehands ipad 3th gen. 16gb 3g gekocht voor mijn vriendin. Volgens de verkoper (met goede reputatie) had het ding enkel wat gebruiks sporen in de hoeken, en op de foto zag je ook een redelijke kras in een hoek.

Nu komt dat ding (€365,-) vanmiddag aan, en nu is het wel wat meer dan alleen wat oppervlakkige gebruiks-schade. Ik denk dat de ipad behoorlijk hard is gevallen, en dat het scherm misschien wel vervangen is.

Wat denken jullie? Moet ik dit zo accepteren? Of direct retour zenden? Bij dergelijke schade weet je niet wat er meer kapot is, of nog gaat. Of is dit idd gewoon gebruiks-schade, en moet ik me niet druk maken? :'(

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img24/7058/h4z3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img829/2940/fmes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img832/4496/by59.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img9/3483/a7c7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img835/7383/qbrb.jpg

Ik durf dit niet als zodanig op ebay te zetten, enkel als schade geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Deze schade valt in mijn ogen (IANAL) niet onder gebruiksschade(lichte krasjes etc) maar regelrecht onder schade.
Was deze schade "verhuld" op de foto's of was dit wel terug te zien op de foto's in de advertentie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:52
Die heeft gewoon een flinke opdonder gehad. Heel snel terug met die ipad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat zou je misschien zeggen, maar mijn iPad 2 heeft vergelijkbare schade aan het aluminium (wel iets minder, maar lijkt hetzelfde). Hij is nog nooit gevallen, dus ik vermoed dat het gewoon komt omdat het aluminium zacht is en misschien door zweethanden aangetast wordt?! Het het dus niet per se valschade te zijn, maar of je dit accepteert is natuurlijk helemaal aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als dit niet op de foto's zichtbaar was in de advertentie zou ik hem terugsturen, of een deel van je geld proberen terug te krijgen als extra korting ofzo.

Bij gebruiksschade verwacht ik altijd dat de hoeveelheid en ernst van de schade tenminste in de advertentie beschreven is (of dmv foto's), zodat je weet wat je in huis haalt.

Is dit niet het geval, dan lijkt het meer alsof de verkoper dit geprobeerd heeft te verdoezelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er was wel iets van schade te zien, maar niet zo erg als in het echt.

Nu ik nog eens goed kijk zitten er in het plastic (?) onder het scherm ook meerdere barstjes. Dat lijkt me toch niet door zweethandjes te komen :-(
En in 2 hoeken, komt het glas iets naar boven.

Ik ben er wel over uit, en ga maar eens de verkoper en anders paypal contacteren :-(
Te snel gekocht denk ik.

bedankt voor de extreem snelle reacties _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

AI > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:35:
er was wel iets van schade te zien, maar niet zo erg als in het echt.

Nu ik nog eens goed kijk zitten er in het plastic (?) onder het scherm ook meerdere barstjes. Dat lijkt me toch niet door zweethandjes te komen :-(
En in 2 hoeken, komt het glas iets naar boven.

Ik ben er wel over uit, en ga maar eens de verkoper en anders paypal contacteren :-(
Te snel gekocht denk ik.

bedankt voor de extreem snelle reacties _/-\o_
Tuurlijk krijg je dit soort beschadigingen niet van zweethandjes, dat is onzin. Die ipad heeft flinke tikken gehad en dit is het resultaat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou een geschil bij Paypal openen met de keuze voor: het ontvangen object wijkt af van de advertentie. Gebruikssporen ala, maar deze foto's tonen duidelijk aan dat dit niet onder de noemer gebruikssporen kan vallen. Dit is eerder het gevolg van: will it blend/crashtest dingen of heel lomp gebruik, maar in ieder geval niet doorsnee gebruik die doorsnee gebruikssporen (zoals krasjes, vegen, maar niet complete verbuigingen en dergelijke) met zich meebrengt.Je hebt betaald via Paypal, welnu: roep die koperbescherming maar in. Want ik denk niet dat de verkoper zonder slag of stoot jouw geld teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je hebt betaald via Paypal, welnu: roep die koperbescherming maar in. Want ik denk niet dat de verkoper zonder slag of stoot jouw geld teruggeeft.
Beetje kort door de bocht niet? :/

Ik zou eerst eens contact opnemen met de verkoper. En mocht daar niets uitkomen kun je inderdaad nog gebruik maken van de kopersbescherming

[ Voor 4% gewijzigd door ImNotnoa op 20-06-2013 09:27 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heb een bericht gestuurd via ebay, met 5 foto's van de schade. Benieuwd wat ik er van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Check in elk geval even vast de spelregels van paypal omtrent kopersbescherming, om te voorkomen dat de verkoper een en ander zo lang weet te rekken dat de termijn om een geschil aan te maken verstreken is of je om een andere reden je kans op die bescherming vergooit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 06:56

Niku

Alagaesii

Interessant topic om even te volgen. Ben benieuwd wat de verkoper zegt. Dit valt absoluut niet onder lichte gebruikersschade, ik zou het ook absoluut niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De verkoper meld dat hij een 'cadeau' wil geven als compensatie. Mijn inziens al een bewijs dat hij het er ook mee eens is dat het niet helemaal klopt.

Volgens hem komt dit gewoon omdat hij de ipad op tafel zette met het lezen, en dan krijg je dit, yeah right

Ik zal hem wel een mail sturen dat ik deze ipad zo niet als cadeau kan geven, een klein krasje prima, maar dit is een oude schade ipad. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:18:
De verkoper meld dat hij een 'cadeau' wil geven als compensatie. Mijn inziens al een bewijs dat hij het er ook mee eens is dat het niet helemaal klopt.

Volgens hem komt dit gewoon omdat hij de ipad op tafel zette met het lezen, en dan krijg je dit, yeah right

Ik zal hem wel een mail sturen dat ik deze ipad zo niet als cadeau kan geven, een klein krasje prima, maar dit is een oude schade ipad. :)
En zeker geen 365 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 14:46
*knip*, offtopic

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 22-06-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

*knip*, offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door Perkouw op 22-06-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister stuurt hij mij een email dat hij 30 euro retour wil sturen, en vanochtend stuurt hij een mail dat een koerier hem op komt halen. Ben ik dus niet thuis :(
Maar goed, waarschijnlijk helemaal opgelost dus :D Nog even de paypal funds retour, en ik ben weer helemaal blij _/-\o_

edit: koerier heeft hem opgehaald, en nu wachten op mijn geld

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:43:
Gister stuurt hij mij een email dat hij 30 euro retour wil sturen, en vanochtend stuurt hij een mail dat een koerier hem op komt halen. Ben ik dus niet thuis :(
Maar goed, waarschijnlijk helemaal opgelost dus :D Nog even de paypal funds retour, en ik ben weer helemaal blij _/-\o_

edit: koerier heeft hem opgehaald, en nu wachten op mijn geld
vertel hoe heb je dit gedaan?
heeft de verkoper verteld dat hij het geld terug zal storten of heb je een geschil bij paypal neergelegd?

je bent de iPad nu kwijt en hebt nog geen geld?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan komt nu het spannendste nog -- geen iPad én (nog) geen geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
30 euro retour
Geen iPad
365 euro betaald

Dus 335 euro verlies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

vhal

ಠ_ಠ

Restant zal wel via PP lopen.

Hoop ik voor TS...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Volgende keer dus meer foto's vragen of beter nog, zelf ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:58:
Inderdaad, heeft TS hier wel goed over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:58:
Inderdaad ik had het ook zo niet gedaan simpel optel sommetje :

1) Ipad was niet als geadverteerd.
2) Ipad geleverd met significante schade.
3) Verkoper wil eerst een "Kado" doen ter compensatie.
4) Dan wil de verkoper wat geld terug storten ter compensatie.
5) Opeens mysterieus komt er een koerier hem ophalen.

Ik hoop voor de TS dat het wel los loopt, maar zijn paypal geschil zal hij verliezen immers ipad niet meer in bezit en geen aantoonbaar bewijs, terwijl de verkoper kan overleggen dat hij is verstuurd en aangekomen, wat daarna namelijk gebeurd valt niet onder de paypal voorwaarden. Bovendien kan de TS het fysieke bewijs niet overleggen maar kan de verkoper de foto's online gooien met dat zijn zomaar foto's die online stonden.

Discutabel maar ik hoop echt voor de TS dat het goed komt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een paypal dispute, dus het zal wel ok gaan -hoop ik- Via ebay is de communicatie gegaan over het terugzenden.

Retour kostte niets, de verkoper heeft de koerier gestuurd. Ik heb al zijn (bedrijfs) gegevens, dus als het misgaat kan ik hem wel vinden. Van de retour zending (pakket en inpakken) heb ik uiteraard foto's gemaakt, en hiervan van de koerier een verzend bevestiging gekregen met track en trace. Bij een particulier met zero feedback had ik dit natuurlijk niet gedaan.

Op de foto's leek de ipad prima, ik koop ontzettend veel (tweedehands) via ebay, maar zo slechte omschrijving heb ik nog nooit meegemaakt. Maar de verkoper had een goede reputatie op ebay, hij heeft veel apple producten verkocht.

En ophalen? De afstanden hier zijn wat groter dan in Nederland, even meer dan 500km rijden voor een oude ipad vind ik wat te veel van het goede :D

edit: gisteravond via paypal het geld terug, incl shippingkosten. Probleem opgelost
iedereen bedankt _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 13:16 . Reden: status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:12
Ter info;

Altijd eerst de verkoper de kans geven het op te laten lossen (zoals hier). Anders zal paypal al heel snel zijn handen er vanaf trekken voor wat betreft de kopersbescherming :) (Waar ik overigens niet op zou vertrouwen :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@Automark. Netjes dat verdient toch ook een (deels) positieve review dat hij er zo mee omgaat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ruud schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:31:
Ter info;

Altijd eerst de verkoper de kans geven het op te laten lossen (zoals hier). Anders zal paypal al heel snel zijn handen er vanaf trekken voor wat betreft de kopersbescherming :) (Waar ik overigens niet op zou vertrouwen :X)
Daar heb je groot gelijk in, wat betreft paypal en kopersbescherming, daar heb ik al zoveel negatieve zaken over gelezen. Nee, als men daadwerkelijk alleen paypal als betaal opties geeft, dan loop ik persoonlijk een site verder. Die gok wil niet wagen, met het systeem van Paypal... zeer onbetrouwbaar als het er op aan komt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een aantal iPad's gezien die met minder dan deze schade problemen gaven. Onder andere vastlopers en dat het scherm niet meer wou draaien. Dit ding is echt een paar keer hard gevallen of ergens flink tegen aan gestoten. Apple geeft op deze iPad ook geen garantie als je deze zo zou opsturen.

Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan. Liever een paar flinke krassen dan deze schade.
Pagina: 1