Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10-2023
Hallo allemaal al en tijdje ben ik opzoek naar een goede cpu wat betaalbaar is.
ik heb nu zelf het volgende:

2 x Kingston 99U5471-020.A00LF 4g DDR3-1333 (667 Mhz)
2 x Ramaxel Tech. RMR1870EF48E8W1333 2g DDR3-1333 (667 Mhz)
1 x Asrock M3N78D
1 x AMD Athlon II X4 635 Boxed
1 x MSI GeForce GTX 660Ti

Nu mijn vragen als ik over stap naar i5 welke is dan het best ik heb de volgende gevonden:
Intel Core i5 3570K
Intel Core i5 2500K
Misschien nog andere suggesties. (en misschien tips waar ik naar kan kijken zodat ik het zelf op kan lossen, ik heb niet echt en idee waar ik naar moet kijken.)

Maar ik heb ook deze van amd gevonden:
AMD FX-8350 Black Edition.

Ik ben altijd en amd fan geweest maar heb toch gemerkt dat die cpu waarschijnlijk wat minder presenteren in het game want het is alleen maar voor game gericht.
Als ik de overstap maak naar intel wat voor moederbord moet ik dan kijken ik heb niet veel interesse in het overclocken want ik heb geen idee hoe dat moet.(als het niet veel uitmaakt qua geld is het niet erg.)
ook vroeg ik me af als ik overstap naar intel cpu kan ik mijn geheugen dan houden? en naar wat voor moederbord moet ik kijken.

Ik heb hier zo'n 230 euro voor over.

zoals jullie zien ben ik zelf ook aan het uitzoeken wat het beste is alleen weet ik niet precies waar ik naar moet kijken.

Alvast erg bedankt voor jullie input en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Intel procesoren met de toevoeging K zijn overklokbaar. Daar betaal je extra voor. Dus zonder K is een goed idee voor je.

Verder is het me niet duidelijk hoe je nu deze 3 processoren hebt "gevonden". Lijkt me dat je willekeurig 3 processors opnoemt?

Daarom heb ik maar alvast wat processoren voor je "gevonden" die tussen de 125 en 210 euro kosten. De sortering is op populariteit, dus de bovenste is het meest populair. Wil niet zeggen dat het iets voor je is, maar toch, heb je een startpunt. Verder bevat dit lijstje uitsluitend procesor die de afgelopen 12 maanden zijn uitgekomen, want om nu een upgrade te doen en dan een processor te kiezen die ruim 2 jaar geleden is uitgekomen (de i5 2500k), is ook niet echt je van het.

http://tweakers.net/categ...Mn5JlYoWRkZGsC4IGWGRga1AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoex
niet 3 willekeurige cpu opgenoemd, maar de hele tijd naar gezocht wat ik nodig heb. ik heb ook geen flauw idee waar ik naar moet kijken. als ik een i5 neem kan ik het geheugen dan houden? en welke i5 raad jij me dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoex
of welke Amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 13:30
Tip: kijk even in de Desktop Best Buy Guide en kom dan terug met eventuele (gerichte) vragen die je nog hebt.

Het lijkt erop dat een i5-3350P en een ASRock B-75 prima past bij je eisen (betaalbaar, gamen, geheugen meenemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoex
hier was ik naar op zoek hartstikke bedankt het wordt i5-3350P en een ASRock B-75.
Wat ik me wel af vraag als je kijkt naar de snelheid is het 3.1 ghz als je naar een amd kijkt is ligt die al snel erboven, heeft die effect op game? moet je daar wel naar kijken? waar kan ik het beste naar kijken zodat ik het zelf ook kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 13:30
Games zijn zelden cpu limited, dus daar ga je weinig van merken. Daarnaast, Intels zijn in de regel sneller bij gelijke clocksnelheid, dus kloksnelheid vergelijken is alleen handig wanneer de architectuur gelijk is. Bij geoptimaliseerde software zouden de 8 cores van de AMD voordeel kunnen opleveren, maar dan moet je eerder denken aan renderen dan aan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoex
oke toppie dankjewel moet ik hierbij ook nog een aparte cooler hebben?
Pagina: 1