Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben de eigenaar van een Galaxy Note 2 en dit toestel vertoont sinds enkele weken een defect. Ik heb enkele acties ondernomen om het defect te verhelpen maar vooralsnog hebben deze pogingen niet in het gewenste resultaat geresulteerd. Dit is dan ook meteen de reden dat ik jullie expertise in zou willen schakelen.

Beschrijving probleem
Het probleem deed zich enkele weken geleden voor het eerst voor. Mijn smartphone begon bruin-/geelachtige vlakken over een gedeelte tot de gehele display te tonen. Deze vlakken bestaan uit horizontale lijnen en al knipperend breidt dit vlak zichzelf verticaal uit (begint onder aan het scherm). Zodra ik het display na een rustpauze inschakel, zie ik eenzelfde effect voor een seconde om zich vervolgens soms dan nog te zien herstellen.

De laatste weken heb ik gemerkt dat het probleem enigszins verergert. In het begin kwam het probleem langzaam op. Ik kon bijvoorbeeld een halfuurtje browsen voordat de eerste tekenen van het defect tevoorschijn kwamen. Tegenwoordig zie ik alle kenmerken van het defect binnen vijf minuten terug.

Zelf heb ik het idee dat het probleem in de hardware zit. Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd om een screenshot te maken van de display terwijl alle kenmerken van het defect zichtbaar waren. De screenshot was echter vrij van al deze kenmerken.

Beschrijving toestel
Zoals ik al eerder vermeldde gaat het om een Samsung Galaxy Note II N7100. Het besturingssysteem is uiteraard Android (versie 4.1.2.) en het toestel is bovendien geroot. Het toestel is een beetje gecustomized naar eigen voorkeuren, maar ik heb echter geen custom-made skin geïnstalleerd. Tenslotte is het toestel sim-lock vrij, zit er een micro-sim kaart en een SD-kaart in (Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB).

Ik heb het toestel wel eens laten vallen, maar zover ik kan herinneren heb ik nooit grote ongelukken gehad met dit toestel (zoals het laten vallen van de trap/tijdens het fietsen/in het zwembad, o.i.d.). Ik heb er bovendien ten alle tijden een beschermend hoesje omheen zitten (Rock Book Case Galaxy Note II Dark Blue). Uitgezonderd van een aantal kleine krasjes mankeert het toestel niets.

Ik heb het toestel destijds besteld bij de goedkoopste leverancier. Hier heb ik inmiddels een beetje spijt van, omdat ik er bang voor ben dat de service zeer matig zal zijn. Het toestel was bovendien voor de Poolse markt bedoeld.

Beschrijving ondernomen acties
Toen het probleem zich voordeed, had ik niet de beschikking over voldoende tijd om het probleem op te lossen. Ik kon het toestel bovendien niet missen i.v.m. projecten van school. Hierdoor besloot ik maar om het tijdelijk uit te stellen. Ik heb inmiddels wat gegoogled en wat fora afgestruind naar vergelijkbare problemen, maar heb deze niet kunnen vinden. Ik heb eigenlijk alleen heel basale oplossingen uitgeprobeerd, omdat ik bang was dat ik (alweer) al mijn contactgegevens kwijt zou geraken. Denk aan oplossingen zoals het opnieuw opstarten en het resetten (niet naar fabrieksinstellingen). Ook heb ik het toestel niet kunnen testen met een andere sim-kaart, omdat ik niet de beschikking had over een andere micro-SD-kaart.

Mijn vraag is nu wat denken jullie dat de oorzaken zijn, en kunnen jullie mij een beetje begeleiden bij het doorlopen van het repareertraject? Hierbij hoeven jullie niet mijn hand continu vast te houden, maar enkele tips zou ik erg op prijs stellen!
  • Hebben jullie enige suggesties om dit probleem zelf mee op te lossen?
  • Zo nee, denken jullie dat ik in aanmerking kom voor garantie?
  • Welke concrete handelingen moet ik ondernemen voor het verzenden van het toestel? Blijft het hier alleen bij een back-up maken, unrooten en resetten van de counter? Verlies ik dan geen data?
Bij voorbaat dank voor al jullie moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Het scherm werkt dus wel goed voor enkele minuten voordat het mis begint te gaan?

Ik krijg het gevoel dat dit iets met de accu te maken heeft (hitte) maar ik heb geen idee hoe je dit zonder reserveaccu kunt controleren.

Edit: Ik heb ook ergens gelezen dat het met de lijm aan de binnenkant te maken heeft, maar dat was een andere telefoon (kan alweer door hitte komen). Misschien dat een connector aan de binnenkant het begeven heeft, of op het punt staat dit te doen. Sinds wanneer precies gebeurt het? Weet je zeker dat er toen niets is gebeurd?

[ Voor 42% gewijzigd door Khrome op 19-06-2013 17:00 ]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChromeBallz schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:58:
Het scherm werkt dus wel goed voor enkele minuten voordat het mis begint te gaan?

Ik krijg het gevoel dat dit iets met de accu te maken heeft (hitte) maar ik heb geen idee hoe je dit zonder reserveaccu kunt controleren.

Edit: Ik heb ook ergens gelezen dat het met de lijm aan de binnenkant te maken heeft, maar dat was een andere telefoon (kan alweer door hitte komen). Misschien dat een connector aan de binnenkant het begeven heeft, of op het punt staat dit te doen. Sinds wanneer precies gebeurt het? Weet je zeker dat er toen niets is gebeurd?
Ja en nee. Zoals ik al vertelde, zodra ik het scherm inschakel licht deze altijd een halve seconde geel-/bruinachtig op, voordat deze over gaat op het displayen van het lock-screen (zonder de verkleuring). Maar het klopt dat de display daarna tijdelijk juist wordt weergeven.

De accu werkt verder prima, ook heb ik niets gemerkt dat het toestel warmer zou worden.

Zelf heb ik ook het idee dat er een onderdeeltje niet goed gelijmd is en in de loop der tijd heeft losgelaten. Nu je het zegt had ik het toestel wel dezelfde dag laten vallen. Dit was echter verwaarloosbaar, ik had hem op de rand van de badkuip liggen en hij viel op een stapel van handoeken. Ik denk dat alle kleine ongelukjes in de loop der tijd geleid hebben tot dit probleem.

In ieder geval bedankt voor je input :)

Nu is mijn vraag of ik nog in aanmerking kom voor de garantie. Garantie krijg je normaliter bij normaal gebruik. Zelf ga ik altijd zeer voorzichtig om met mijn eigendommen en zelf ben ik van mening dat een mobiel toch tegen een stootje moet kunnen. Ongelukjes zijn nou eenmaal niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
als er deukjes in het scherm zitten kan je rustig voor garantie langs een kpn XL winkel gaan, deze zullen het toestel bekijken en waarschijnlijk een nieuw scherm voor je bestellen. Als deze aanwezig is wordt hij meteen gerepareerd.

zolang er geen scheuren of echte deuken in het scherm zit heb je gewoon garantie.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Gewoon garantie vragen.Nee heb je, ja kun je krijgen.Niet zelf gaan lopen rommelen.
De Note valt zeker nog binnen de garantie gezien het toestel nog niet zolang op de markt is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 10:53

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:47:
[...]omdat ik bang was dat ik (alweer) al mijn contactgegevens kwijt zou geraken.
Protip: Als je je contacten allemaal op Google zet, raak je ze nooit meer kwijt. ;) En mocht je om wat voor reden dan ook je contacten niet op Google willen zetten, kan je ze alsnog via Kies back-uppen.
  • Hebben jullie enige suggesties om dit probleem zelf mee op te lossen?
  • Zo nee, denken jullie dat ik in aanmerking kom voor garantie?
  • Welke concrete handelingen moet ik ondernemen voor het verzenden van het toestel? Blijft het hier alleen bij een back-up maken, unrooten en resetten van de counter? Verlies ik dan geen data?
Bij voorbaat dank voor al jullie moeite!
1: Je zou zelf een scherm kunnen bestellen op bijvoorbeeld eBay, maar dat is niet echt aan te raden, aangezien je nog garantie hebt.

2: Ik weet vrijwel zeker dat je in aanmerking komt voor garantie!

3: Als ik jou was, zal ik zoals je zelf al zegt een back-up maken, binary counter resetten, unrooten, de firmware opnieuw flashen en een factory reset uitvoeren. Ja, je verliest dan je data, maar waarschijnlijk doet het service center ook een factory reset. Je hebt 'm geroot, Titanium Backup is je vriend!

Ik raad je aan om een ritje te maken naar een Samsung Service Center. Misschien kunnen ze je mobieltje zelf fixen terwijl je daar even aan een kopje koffie lurkt! :D Op het moment dat ze 'm moeten opsturen, moet je wel even goed nadenken. Ik ben mijn mobieltje namelijk ivm een bootloop 4 weken kwijt geweest...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:12:
[...]

Protip: Als je je contacten allemaal op Google zet, raak je ze nooit meer kwijt. ;) En mocht je om wat voor reden dan ook je contacten niet op Google willen zetten, kan je ze alsnog via Kies back-uppen.
Ik ben er zojuist achtergekomen dat mijn contactgegevens gesynchroniseerd zijn met die van mijn hotmail account. Hier hoef ik me dus geen zorgen over te maken. :)
[...]
3: Als ik jou was, zal ik zoals je zelf al zegt een back-up maken, binary counter resetten, unrooten, de firmware opnieuw flashen en een factory reset uitvoeren. Ja, je verliest dan je data, maar waarschijnlijk doet het service center ook een factory reset. Je hebt 'm geroot, Titanium Backup is je vriend!
Bedankt nog voor deze suggestie. Heb zojuist van Titanium Back-up gebruik gemaakt.
[...]
Ik raad je aan om een ritje te maken naar een Samsung Service Center. Misschien kunnen ze je mobieltje zelf fixen terwijl je daar even aan een kopje koffie lurkt! :D Op het moment dat ze 'm moeten opsturen, moet je wel even goed nadenken. Ik ben mijn mobieltje namelijk ivm een bootloop 4 weken kwijt geweest...
Zoals ik het nu begrijp kan ik ongeacht waar ik mijn toestel heb gekocht gewoon naar een willekeurig service-center gaan om mijn toestel kosteloos te laten repareren? Dat zou namelijk verdomde handig zijn! Moet ik daar nog iets speciaals voor doen? Ik neem aan dat een aankoopbewijs voldoet?

En nogmaals bedankt iedereen voor al jullie input. Ben nu bezig met het downloaden van alle benodigde software voor het unrooten van mijn toestel.

Edit: het is allemaal gelukt. Zoals verwacht is het defect nog niet verholpen. Ik ben van plan om morgen even binnen te lopen bij een Samsung Service Center.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een bezoekje gebracht aan een Samsung Service Center. Ze hadden toevallig nog een display op voorraad liggen, waardoor ze het meteen konden repareren. Heb het toestel afgegeven en moest een uurtje later terug komen. Defect opgelost, ben zo blij. Bedankt allen voor jullie hulp _/-\o_ Zonder jullie had ik het toestel gegarandeerd opgestuurd naar de webshop, om het toestel vervolgens super lang te moeten missen zonder enige garantie op een werkelijke oplossing voor het probleem.

Nu heb ik eigenlijk nog één vraagje voordat dit topic gesloten kan worden. Wat is de toegevoegde waarde van Titanium Backup in vergelijking met CWM recovery? Zover ik namelijk kan zien heeft CWM recovery alles herstelt? Of is het voornaamste voordeel dat je met Titanium Backup ook individuele apps kunt herstellen zonder dat je alles doet resetten naar één punt?
Pagina: 1