Stille Haswell Office PC (uitbreidbaar voor video bewerking)

Pagina: 1
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 19:38

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Dit is mijn eerste adviesvraag; schiet me niet meteen af. :P

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Stil kunnen werken in Office en in Chrome, foto's bewerken en sorteren.
in een later stadium met de toevoeging van een ded. grafische kaart Video bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 750 excl. dedicated videokaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen misschien een 1 TB HDD en een WiFi kaartje.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb obv. BBG's en andere adviezen het volgende samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 174,99€ 174,99
1MSI H87-G41 PC Mate€ 84,50€ 84,50
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 88,90€ 88,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,23€ 26,23
1Fractal Design Silent R2, 140mm€ 12,50€ 12,50
1Logitech Wireless Keyboard K270€ 17,95€ 17,95
1Logitech G300 Gaming Mouse€ 24,99€ 24,99
2Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 49,40€ 98,80
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,30€ 39,30
1Samsung 840 series 120GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,11

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merkvoorkeur niet. Ik zou wel een Asus Mobo willen maar weet niet of dit wat is? - :)
pricewatch: Asus Z87-K

MSI H87-G41 PC Mate icm. Intel Core i5 4570 Boxed

Past deze combinatie goed, zodat je wel de Intel® HD Graphics 4600 hebt maar niet kan overklokken? (dat gaan mijn schoonouders echt niet doen). En ook niet 160 / 180 euro voor een mobo hoeft uit te geven?

Logitech Wireless Keyboard K270
Dit toetsenbord heeft een knop om de PC aan te zetten, iemand hier ervaring mee?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ja, ze hebben een paar eisen...
1. Stil zijn bij normaal gebruik
2. Aan kunnen zetten dmv. toetsenbord (of iets anders dan de powerknop ivm. PC achter kast) *
3. De mogelijkheid hebben om een Nvidea kaart erin te zetten als ze willen videobewerken.
4. Goed om 5 jaar vooruit te kunnen

Toch maar een weblog?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Die knop om je PC aan te zetten gaat niet werken, hij werkt alleen om je PC uit of in slaapstand te zetten. Daarnaast kun je beter gewoon een bedraad toetsenbord kopen, dat scheelt je weer ellende met batterijen en dergelijke.

Moederbord is prima, alhoewel ik denk dat je met B85 ook wel af kunt, het scheelt je een aantal SATA-600 poorten en nog wat kleine dingetjes, maar niets wereldschokkends.

(Voor een eventuele videokaart is je voeding waarschijnlijk te zwak (dat hangt een beetje van de videokaart af). Alles met meer dan 1 6/8-pinsconnector is eigenlijk al te veel voor deze voeding.)

En dan die muis: Denk je dat je schoonouders al die knoppen gaan gebruiken? Ik denk het niet namelijk.

Als laatste neem ik aan dat je snapt dat een i5 4570 behoorlijk overkill is voor alleen wat office hier en daar. Voor videobewerken is ie echter wel weer handig en ik denk persoonlijk dat ie daarvoor op zichzelf ook wel snel genoeg voor is, daar heb je niet per sé een aparte videokaart voor nodig denk ik. Als je die bij voorbaat laat zitten kun je namelijk weer een iets zuinigere/stillere voeding kopen. Deze processor is snel zat voor dit soort praktijken. Een spelletje wil ook nog wel lukken op de IGP, zolang het maar niet een van de nieuwere spellen is en je de settings niet te hoog zet. Laat die videokaart dus lekker zitten.

Stil zal het systeem zeker zijn.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:36
die knop om je pc aan te zetten zal zeker wel werken, maar elke andere knop op t toetsenbord ook als je keyboard wake aan hebt staan in je bios ;)

android since G1.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 19:38

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
@Coredalae: dat aanzetten middels toetsenbord kan dít MSI mobo dus wel, ongeacht het type toetstenbord?
Liveshort schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:55:

Moederbord is prima, alhoewel ik denk dat je met B85 ook wel af kunt, het scheelt je een aantal SATA-600 poorten en nog wat kleine dingetjes, maar niets wereldschokkends.

En dan die muis: Denk je dat je schoonouders al die knoppen gaan gebruiken? Ik denk het niet namelijk.
Thanks; Even een paar vragen:
- Zo'n B85 mobo wil ik ook wel nemen, maar dan is deze kast volgens mij overkill. (ik zie alleen maar Micro ATX moederborden)?
- Kan ik beter voor een pricewatch: Fractal Design Define Mini gaan?
- De muis :) Tja; ze hadden het bij mij gezien met vorige/volgende en copy/paste en vonden dat: "wel verdomd handig!" :P

Algemene vraag: start dit windows een beetje snel op? Windows 8 heeft volgens mij pas fast UEFI boot toch?

Toch maar een weblog?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik weet niet of dat booiten gaat werken, juist omdat het een draadloos toetsenbord is en je moederbord moet dat signaal natuurlijk wel snappen. Ik zou er rekening mee houden dat het waarschijnlijk niet werkt met een draadloos toetsenbord.

Micro-ATX is sowieso wel een pré eigenlijk. Hoe kleiner hoe beter in dit geval. Micro-ATX biedt nog voldoende ruimte voor fatsoenlijke koeling, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat betreft het booiten van Windows 8: Met Fast-boot aan kun je rekening houden met 15-20 seconden max op een SSD.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-03 21:17
Ik zie dat je 4 x 4 GB DDR3-1866 CL9 gekozen hebt. Is het niet slimmer om dat 2 x 8 GB DDR3-1600 CL8 geheugen te nemen? Dat is vrijwel even duur, iets sneller (de Intel processor limiteert de geheugenkloksnelheid tot 1600 MHz) en geeft meer ruimte voor een eventuele geheugenuitbreiding in de toekomst. Als je een AMD systeempje had dan overigens wel.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:11
tomic schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:42:
in een later stadium met de toevoeging van een ded. grafische kaart Video bewerken.
Je zal geen dedicated videokaart nodig hebben voor je videobewerking. De basale bewerkingen die er waarschijnlijk op worden uitgevoerd gaan naar de CPU. De videokaart zal dan niet of nauwelijks worden gebruikt, tenzij de gebruikte software het ondersteunt. Het is interessanter om dan eventueel naar een sterkere processor te kijken, i.p.v. een aparte videokaart. De onboard videokaart is meer dan capabel genoeg voor de weergave van HD.
Pagina: 1