Akefietje verkoop geheugen V&A tweakers, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 14:01
Hoi!

Allereerst kon ik niet echt een goede categorie vinden waar dit zou thuis horen, maar omdat het over het verkoop van geheugen gaat ben ik hier terecht gekomen. :)

Ik zit met mijn handen in het haar en vraag hierbij graag jullie advies. Al vele malen heb ik spullen via V&A verkocht en gekocht. Nooit iets te klagen gehad, tot de verkoop van mijn Corsair Dominator GT CMG4GX3M2B1600C7 setje.

Ik ben met een tweaker overeengekomen dat hij het geheugensetje over zou nemen. Vooraf dat hij op de post ging heb ik deze getest en goed verpakt (niet direct in originele doos, maar daar een aparte door om heen met airzakjes) en uiteraard de geheugenmodules in een apart anti statisch zakje verstuurd (wel in dezelfde doos uiteraard ;)). Het geld zou die zelfde dag worden overgemaakt. Helaas moest ik echter vier dagen wachten, wat eigenlijk niet zo lang hoeft te duren tegenwoordig. Vooral als ik kijk naar de vorige zes verkopen die ik heb gedaan. Maar ach kan een keer gebeuren, maar het jammere is dat hij niet reageerde op de mijn berichten met de vraag welke bank hij had en of hij het al had overgemaakt. Helemaal niets, totdat ik het bericht kreeg dat het één van de twee modules het niet deed.

Heel vervelend natuurlijk en direct gevraagd of het niet misschien aan het mobo kon liggen ivm de timings. Dit zou niet het geval zijn en daarom heb ik aangeboden om hem schadeloos te stellen als hij het setje retour zou doen en er bij mij ook uitkwam dat één van de twee geheugen modules kapot is. Dinsdags heb ik het adres gegeven waar hij het naartoe kon sturen met de vraag of hij een track and trace code wilde sturen wanneer deze op de post was gegaan.
Woensdag, geen reactie
Donderdag, dan maar gevraagd of hij het op de post had gedaan. Helaas vergeten, zou zo snel mogelijk gebeuren
Vrijdag, niets
Zaterdag, wederom gevraagd of het op de post is gegaan, geen reactie.
Zondag, geen reactie
Maandag, een reactie dat zijn moeder het op de post zou doen.
Dinsdag, geen pakketje en geen track en trace code en wederom gevraagd om de track and trace code. Reactie dat het wel langer zou duren om dat hij achteraf woont.
Woensdag, pakketje binnen.

Pakte het pakketje uit de brievenbus, en het bleek dat de geheugenmodules in direct in een klein doosje te zijn verzonden. Direct opengemaakt en wat blijkt:
- geen originele doos meer;
- het setje is niet compleet er missen schroefjes en ringetjes van de fan;
- het geheugen zit in een kartonnetje verpakt, ZONDER anti statisch zakje en zonder verdere bescherming van airzakjes en of op vul materiaal.

Het spijt me maar dan ga ik sterk twijfelen of ik dan nog iemand schadeloos ga stellen die zo onbehoorlijk met spullen omgaat. Vooral als ik van mezelf weet dat ik 100% eerlijk tweedehands spullen verkoop die ik eerst voor de volle 100% test, 100% compleet zijn en meer dan goed verstuurd worden. Wie zegt mij dan dat de geheugenmodule niet kapot is gegaan door een onzorgvuldige handeling bij het installeren, statische elektrischiteit is funest. Of dat allebei de geheugen modules nu kapot zijn door de post.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt en daarom jullie advies over hoe ik nu verder moet handelen. Zoals ik al zei zit ik er sterk over te denken om het pakktje retour afzender te doen en het geld niet terug over te maken, maar het voelt zo slecht. Kunnen en willen jullie mij van advies voorzien? Bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Bravo_X op 19-06-2013 16:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 17:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Precies de reden waarom je bij mij enkel garantie tot de deur krijgt en ik pas iets verstuur als ik het geld binnen heb. Net zoals de meesten dat hier hanteren. Dan kun je in ieder geval als koper volledig leunen op de V&A Feedback van de verkoper.
Als een koper dat risico niet wil lopen komt hij/zij maar langs. Tip voor de volgende keer misschien? :)

Aan de handelswijze van jouw koper kan ik al vanaf het begin opmaken dat hij niet veel goeds in de zin had.

Had je nu überhaupt eigenlijk geld gehad van de koper? Uit je verhaal lijkt namelijk van niet. Mocht dat wel het geval zijn, kijk dan zelf even of de modules nog functioneren.

[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-06-2013 16:24 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 16:44
Zelf lijkt mij dit een geval dat de koper onzorgvuldig met de spullen is omgegaan (doordat er schroefjes missen en de belabberde manier van opnieuw inpakken. De kans is groot dat de tweaker thuis ook niet netjes met de spullen is omgegaan waardoor het niet meer werkt.

Ik zeg, geef de verkoper de mogelijkheid om tegen verzendkosten het geheugen terug te krijgen of dat hij het geheugen op komt halen, maar zou zeker het geld niet terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:41
De koper is weliswaar niet netjes met de spullen omgegaan maar dat wil nog niet zeggen dat hij schuldig is aan het slopen van het geheugen. Wellicht heeft hij niets kapot gemaakt maar is het tijdens de verzending gebeurt.
Je kan dus niet zomaar stellen dat hij de schuldige is (ook al is het vermoeden wel aanwezig).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Bedankt voor jullie reacties.

@MeAngry, bedankt voor de tip, maar het niet verzenden van mijn aangeboden spullen beperkt mij erg in de verkoop mogelijkheden. Dan neem je deze problemen inderdaad op de koop toe.

@Jeroen797 en ChojinZ, jullie geven direct mijn twee tegenstrijdige gedachten aan. Hierdoor twijfel ik ook enorm. Zou het een idee zijn om de 'schade' dan maar te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Geld teruggeven, setje RMA doen. Heeft toch levenslang garantie en Corsair is erg galant qua RMA.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 17:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bravo_X schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:25:
Bedankt voor jullie reacties.

@MeAngry, bedankt voor de tip, maar het niet verzenden van mijn aangeboden spullen beperkt mij erg in de verkoop mogelijkheden. Dan neem je deze problemen inderdaad op de koop toe.

[...]
Ik hoor dat vaker, maar maak je dan echt mee dat mensen niet vooraf willen betalen? Want ik heb daar zelf eigenlijk nooit problemen mee. Misschien heeft dat ook te maken met mijn positieve V&A feedback en lange lidmaatschap, dat weet ik niet.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:42
ik vind je wel erg goed willen overkomen. Jij hebt de spullen zoals afgesproken verstuurd, hij wilde ze niet controleren bij het ophalen. Ik zou er heel simpel in staan, werkend verstuurd, behoorlijk verpakt. Werkt het toch niet? Jammer joh, dat is het risico dat je neemt. Omgekeerd werkt het bij mij hetzelfde als ik het laat opsturen. Is het nou niet behoorlijk verpakt dan kan ik wel lastig gaan doen... :X

[ Voor 29% gewijzigd door consolefreak op 19-06-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou de schade zelf niet delen. Het gaat werkend bij jou weg, hij geeft aan dat het defect is en een flinke tijd later krijg je een product terug dat onzorgvuldig is opgeborgen en flinke schade vertoont. Lijkt mij niet kloppen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 16:44
Ook als er onderdelen (schoefjes) missen? Als dat daar geen probleem is, dan zou dit de makkelijkste en beste oplossing zijn. Maar ik heb een vermoede dat zij in dit geval geen garantie zullen geven omdat er aan gerommeld is (heb geen ervaring met Corsair, maar dat is mijn ervaring met andere bedrijven en garantie).

Als de verkoper ook gewoon alles netjes retour had gestuurd zoals jij het ook aan heb hebt verstuurd dan zou het anders zijn vind ik persoonlijk, maar dit lijkt mij een gevalletje nalatigheid van de koper.

EDIT: ben het dus met Consolefreak en Tsurany eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen797 op 19-06-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:55
Imprezzion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:28:
Geld teruggeven, setje RMA doen. Heeft toch levenslang garantie en Corsair is erg galant qua RMA.
Ik zou dit dan aan de kopende partij over laten, ik zou als verkopende partij niet garant staan voor de schade die zij wellicht toe hebben gebracht aan de artikelen door onzorgvuldigheid.

Ik ben overigens van mening dat garantie tot aan de deur met tweede hands producten alleen mogelijk is als dit bij de verkoop is aangegeven. Als dit niet het geval is mag je er als kopende partij vanuit gaan dat de gekochte artikelen werken bij aankomst en dat als dit niet het geval is de verkopende partij aansprakelijk te stellen is. Volgens mij is de wet daarin gelijk voor tweedehands ten opzichte van nieuwe producten.

Ik zou het pakketje terugsturen zoals je het nu hebt gehad van de kopende partij, wellicht die verzendkosten nog voor eigen rekening nemen als blijk van welwillendheid en aangeven dat ze kunnen proberen RMA via Corsair te regelen maar dat jij niet garant staat voor de eventuele schade die zij hebben aangebracht door onzorgvuldigheid etc.

[ Voor 51% gewijzigd door Thysiej op 19-06-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit hoort niet in PMG, maar in V&A feedback :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Sorry! Kan/wil je hem verplaatsen? thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Ik zou het setje RMA kunnen sturen, maar dan is het maar inderdaad de vraag hoe coulant Corsair is en trek ik het risico helemaal naar mij toe. Plus komt daar nog eens bij dat ik ondertussen drie keer verzendkosten moet gaan betalen a 6,75 wat het bijna niet meer waard is.
Wat ik inderdaad wel kan doen is het setje terug sturen (hij betaalt de verzendkosten) en hem het setje naar Corsair laten sturen. Ik zal het voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Verrassend genoeg werken beiden modules in mijn systeem... Ik heb ze afzonderlijk van elkaar getest via de windows memory diagnostics en er een video van gemaakt. Heel vreemd allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedrag terugstorten minus verzendkosten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou het bedrag niet (volledig) terugstorten als je hem half gesloopt terug krijgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Nee dat ben ik dan inderdaad niet van plan. De geheugen modules doen het gewoon en na de volgende letterlijke reactie ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee:
"Ik geef toe dat ik nadat het bij mij met een latje gewoon niet wou werken ik er niet meer super zuinig op ben geweest dat van dat schroefje en ringetje spijt me zeer dat ben ik vergeten had het erg druk...

nu heb ik tog een vraag aan jou denk je mischien dat ik nog nooit een stukje hardware in me handen gehad heb? ga er altijd uiterst zorgvuldig mee om netjes polsbandje om etc maar op het moment dat je erachter kom dat het niet functioneerd ga jij er dan nog wel zorgvuldig mee om ik denk het niet je zou net zoals mij denken het is immers tog al niet goed waarom zou ik nog de moeite nemen?"

Sowieso was één van de latjes nog goed na zijn tests dus om zo met (to be) andermans spullen om te springen, gaan mijn nekharen van overeind staan. De enige mogelijkheid die ik nog zie is dat hij het hele setje terug neemt. Ik ben niet van plan om er bij in te schieten (missende onderdelen) omdat het in zijn systeem niet werkt en omdat hij er zo onzorgvuldig mee om is gesprongen.
Als het compleet was geweest had ik het wel gedaan.

Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Bravo_X op 19-06-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het setje nog een keer verzenden is PostNL spekken.
Je hebt het weer werkend terug en als koper ervoor zorgt dat schroefjes ook weer bij het geheugen komen dan is het toch klaar? Aankoopbedrag terug storten en verzendkosten die je gemaakt hebt zijn voor rekening van deze wat lakse koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aankoopbedrag terug storten is onzin. De koper koopt een product, bij hem werkt het niet, hij sloopt het nog verder, stuurt het terug en wilt dan zijn geld terug. Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Na die reactie zou ik het geheugen gewoon terug sturen in een bubbelenvelop zonder postzegel en afzender erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:14:
Aankoopbedrag terug storten is onzin. De koper koopt een product, bij hem werkt het niet, hij sloopt het nog verder, stuurt het terug en wilt dan zijn geld terug. Het moet niet gekker worden.
Bij verkoper werkt het nog dus echt gesloopt is het geheugen niet.
Verder wil je toch geen gezeur met zo'n figuur om wat Euro's en schroefjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:20:
[...]

Bij verkoper werkt het nog dus echt gesloopt is het geheugen niet.
Verder wil je toch geen gezeur met zo'n figuur om wat Euro's en schroefjes?
Ik zou niet bukken voor iemand die niet eens normaal kan communiceren, laat staan normaal kan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:29:
[...]

Ik zou niet bukken voor iemand die niet eens normaal kan communiceren, laat staan normaal kan handelen.
Dat heeft niets met bukken te maken maar de eer aan jezelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:31:
Dat heeft niets met bukken te maken maar de eer aan jezelf houden.
De eer aan jezelf houden door het de koper maar naar z'n zin te maken ondanks zijn vele fouten? Dat heeft wat mij betreft niks met eer te maken, dat is gewoon bukken. Ik zou het geheugen houden en 25% van het bedrag terugstorten aangezien de koper zeker voor waardedaling heeft gezorgd. Is de koper het daar niet mee eens mag hij 10 euro overmaken en wordt het geheugen weer opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de inmiddels ex koper vriendelijk verzoeken om de ontbrekende spullen alsnog op te sturen.
Daarna boek je dan aankoopbedrag terug. Spullen kwijt dan is koeler waardeloos en trek je daar bedrag voor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me een duidelijk verhaal. Je hebt afgesproken, dat je de modules zou terugnemen ,mits 1 van de twee ook daadwerkelijk een defect vertoonde. Uit je eigen onderzoek, blijkt nu, dat de modules gewoon naar behoren functioneren. De beste oplossing is gewoon, de geheugen modules terugsturen in de staat, zoals je zelf hebt verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
mystie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:02:
Lijkt me een duidelijk verhaal. Je hebt afgesproken, dat je de modules zou terugnemen ,mits 1 van de twee ook daadwerkelijk een defect vertoonde. Uit je eigen onderzoek, blijkt nu, dat de modules gewoon naar behoren functioneren. De beste oplossing is gewoon, de geheugen modules terugsturen in de staat, zoals je zelf hebt verkregen.
En dan in een bubbelenvelop zonder postzegels. Bravo_X is een beste vent. Dit van hem verwachten, na het ruineren van de spullen ook nog verwachten het betaalde geld terug te krijgen?? Ik zeg: slopen is kopen. het vertrouwen van de verkoper beschadigen.... maar laat dit voor de verkoper idd een wijze les zijn: niet iedereen is zo eerlijk als TS.

Ohja, bovendien was de deal: bij thuis werkend geheugen: dan gaat de handel weer retour: niks kapot!. Hij had misschien betere research kunnen doen of het wel of niet ging werken in zijn systeem. Oke, dat je het terugneemt als het niet werkt vind ik opzich een hele nette service. Maar dan niet in een staat waarin het geheugen zo goed als waardeloos is: (lees: niet meer verkoopbaar en zover toegetakelt dat de levenslange garantie verloren is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Reken maar dat als je het nu weer naar de "koper" opstuurt, het nooit aan zal komen en
gaat het gezeur nog langer duren.

Ik zal vragen naar de missende onderdeeltjes, als die binnen zijn 100% minus vzk.
Krijg je dit niet of geen reaktie 40 tm 60% minus vzk

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Zoals Cheshire aangeeft heb ik de niet meer te verkopen cooler en de door mij betaalde verzendkosten in mindering gebracht. Uiteindelijk bleef alleen het geld voor de twee geheugenmodules over, ongeveer 25 euro. Ondanks dat ik in eerste instantie mee eens was om gewoon de geheugen modules terug te sturen, ging het na een aantal dagen een beetje knagen. Ik probeer altijd redelijk te zijn (ondanks dat andere mensen dat soms niet zijn) en vandaar dat ik uiteindelijk toch voor de tussenweg heb gekozen.
Hij heeft mijn voorstel geaccepteerd en gaf aan dat hij de missende schroefjes nog zou opsturen. Die zullen wel ergens bij een TNT kantoor zijn blijven hangen, want deze zijn na ruim een week nog niet aangekomen. Gelukkig had ik dit al wel verwacht, dus voor mij is hiermee het probleem eindelijk opgelost. Ik heb nog wel even het verhaal dunnetjes ui te doeken gedaan in zijn V&A score ;-)

Allemaal bedankt voor jullie reacties en jullie gedachten bij deze situatie.

[ Voor 2% gewijzigd door Bravo_X op 07-07-2013 15:19 . Reden: typo ]

Pagina: 1