Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoi, gister is mijn Samsung Galaxy Note (1) tijdens het opladen van mijn bureau gevallen. Geen schade - dacht ik - totdat bleek dat hij niet meer wilde opladen, en de accu ondertussen 's nachts was leeggelopen. Het opladen werkt alleen als de connector naar beneden wordt gedrukt (stevig), en zelfs dan krijg ik niet het idee dat de accu er iets op vooruitgaat. In sommige gevallen begint het scherm te flikkeren, waarna hij weer uitvalt.

Nu heb ik mijn accu vandaag bij een andere Note getest, die was prima - afgezien van het feit dat de accu leeg was.

Op dit moment heb ik een klein printplaatje de schuld gegeven van het probleem, totaal niet wetende of het terecht is. Na een tamelijk eenvoudige demontage stuitte ik op dit plaatje. Ik kan helaas niet bewijzen of hij de schuldige van dit probleem is, en om nu €35 uit te geven aan een onderdeel waarvan ik niet eens weet of het kapot is, lijkt me wat raar.

Heeft iemand dit probleem ook ooit eens meegemaakt, of weet iemand toevallig waaraan het zou kunnen liggen? Het toestel zelf draaide zonder problemen, alles werkte zoals het hoorde. Opsturen naar de garantie is daarentegen niet echt een optie, aangezien hij geroot is. Terugzetten van de originele firmware gaat niet, daarvoor heb ik die usb poort namelijk voor nodig :'(

Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
kans is vrij groot dat is iets los is gegaan rond dat print plaatje. Als de connecties van dit onderdeel naar de rest nog allemaal goed zijn, dan zal het wel een soldeerpuntje zijn in dit plaatje.

Op zich ook wel logisch dat er wat kapot gaat, als ie valt met de kabel erin. Als ie verkeerd terecht komt krijg je wel een soort hefboom effect op je connector.

Ik zou het voor die 35 euro wel wagen. Je zou waarschijnlijk al meer aan onderzoekskosten kwijt zijn als je em op stuurt.

Wellicht dat iemand nog tips heeft met betrekking tot doormeten, maar daar kan ik je niet mee helpen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 21:34
Als je geen haast hebt, dan kan je ook kijken of je het niet via ebay kan bestellen. Als ik het op aliexpress de desbetreffende product opzoek dan kost die maar rond de 10 dollar. Ebay zal dan ook ergens rond die prijs liggen, alleen duurt het verzenden rond de 2-6 weken.

Heb zelf ook 4 weken geleden een lcd+digitizer besteld voor een galaxy s i9000 voor 50 euro op ebay en 3 weken later ontvangen . Hier zou je rond de 83 euro inclusief verzendkosten kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Voor 20 euro heb je 't via ebay vanuit Duitsland als je zoekt op GH59-11676A.

Uit china inderdaad nog goedkoper, maar dan zit je inderdaad met die lange verzendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Grote kans dat dat het is ja. Kwaliteit van de Samsung USB aansluiting is om te huilen, gaan erg snel kapot.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
dat valt overigens heel erg mee, als je hiermee naar een kpn xl winkel gaat repareren ze het in 5 minuten als het onderdeel op voorraad is..
hoef je zelf ook niet te klooien..

het rooten is overigens niet een reden om de reparatie in de winkel te weigeren, wanneer deze opgestuurd zou moeten worden is dit natuurlijk wel een struikel blok.

[ Voor 32% gewijzigd door furian88 op 19-06-2013 19:56 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
En het valt toch niet onder garantie :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb van anderen die ander soortige problemen hadden rond deze printplaat dat de goedkope modellen (zeker waarbij het partnummer niet te zien is) dat deze hoogstwaarschijlijk niet uit de fabriek van Samsung komen, en dat deze meestal niet goed functioneren.

Ik denk dat ik het erop ga wagen om in een Nederlandse webshop voor €35 dat printje ga bestellen. Ik heb daar qua 'echtheid' een iets beter gevoel bij. En dan maar hopen...

[EDIT] Hij is ondertussen besteld bij TelecomTelecom.nl, wegens hun iets lagere prijs (we blijven Nederlanders 8) ) en hun kortere levertijd (al zal dit uiteindelijk niet veel verschil uitmaken. Op de afbeeldingen was in ieder geval de juiste revisie gezien (sub-rev. 1.0), en verdere logo's en aansluitingen/componenten zaten op de juiste plaatsen. Ben benieuwd, ik ga sowieso mijn bevindingen hier bijhouden.

[ Voor 30% gewijzigd door mr32 op 20-06-2013 13:08 . Reden: besteld! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:53
Ik heb precies het zelfde, maar bij mij is er toen niks geks mee gebeurd. Hij hield er plots mee op.
Had ook geen garantie, heb hem bij een telecomwinkel laten repareren. (nieuw printplaatje) Leek te werken, gaf aan dat die laadde, maar dat deed die dus niet. Toen maar weer de oude er in laten zetten en met een beetje stoeien laad ik hem elke nacht nog op. Ik weet zeker dat het probleem het printplaatje was, echter denk ik dat hij ook een kapot printplaatje had. Ik ben wel van plan om nog een keer zo'n ding te bestellen en er zelf in te zetten, maar tot nu toe doet die het nog (redelijk) en zolang het zo werkt vind ik het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:15

TommieW

Numa numa.

mr32 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:10:
[...]Opsturen naar de garantie is daarentegen niet echt een optie, aangezien hij geroot is. Terugzetten van de originele firmware gaat niet, daarvoor heb ik die usb poort namelijk voor nodig :'(

Alvast bedankt voor je reactie!
Ik weet dat het te laat is, maar misschien dat iemand anders er nog iets aan heeft:
Met Mobile ODIN kan je als je 'm geroot hebt, zonder USB weer de originele firmware er op zetten. Wel eerst (indien nodig) Triangle Away draaien! :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 06:27

PKN