Vodafone abbonement, te weinig data

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Mijn vorige telefoonabonnement liep in januari af dus heb ik vodafone gebeld om mijn abonnement stop te zetten omdat ik elders een voordeliger abonnement kon afsluiten bij t-mobile.
De vodafone medewerker die ik toen aan de lijn had heeft mij vervolgens een Bel+SMS+Web-2 Vaak 42,50 abonnement aangeboden en er liep een tijdelijke aanbieding waarbij ik 4GB internet per maand zou krijgen.
Hier ben ik vervolgens per telefoon mee akkoord gegaan en dit abonnement ging per direct in.

Maar nu blijkt dat ik volgens vodafone maar 500MB heb en heb ik 2 maanden een forse rekeningen omdat ik over mijn limiet heen gegaan.
Toen ik vodafone hierover een mail heb gestuurd kreeg ik het volgende terug:
[i]Geachte heer -----------, Onlangs heeft u contact gehad met onze klantenservice over de databundel bij uw abonnement. U heeft aangegeven dat u bij het Bel Sms Web Vaak 42,50 4GB databundel zou krijgen. Dit is niet aangesloten waardoor er datakosten buiten de bundel berekend worden. U heeft gevraagd om een en ander te laten nakijken en indien nodig te laten corrigeren. U heeft in januari 2013 het contract met het nummer 06--------- verlengd met een Bel Sms Web Vaak 42,50 abonnement. In dit abonnement zit een databundel van 500MB. Er is geen actie geweest waarbij u bij deze abonnementsvorm 3,5GB extra zou krijgen en ik kan ook geen bevestiging daarvan terug vinden. Derhalve is er nu geen correctie doorgevoerd. Mocht u een bevestiging hebben ontvangen waarin staat dat u bij het gekozen abonnement 4GB aan data zou krijgen, dan ontvangen wij deze graag zodat een en ander alsnog aangepast kan worden. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge nformeerd. Met vriendelijke groet, *knip* Vodafone Commercial Operations Get 1 Aftersales
Vervolgens heb ik nog een mail gestuurd met de vraag of het mogelijk was om het gesprek dat ik gevoerd heb met de medewerker te beluisteren.
Daar kreeg ik het volgende op terug:
Geachte heer --------,

Bedankt voor uw reactie.

Er was reeds eerder een verzoek ingediend om het verkoopgesprek op te vragen, echter is deze niet beschikbaar.
In de notities kan ik geen melding terug vinden dat u 3,5GB extra zou krijgen en zoals eerder vermeld is er geen actie geweest waarbij u bij een Bel + Sms + Web Vaak € 42,50 in totaal 4GB zou krijgen.
Bij het door u gekozen abonnement zit een databundel van 500MB.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

*knip*
Op de facturen en bevestigingen die ik heb gehad van vodafone staat nergens vermeld wat mijn datalimiet is dus kan nu niks bewijzen.
Heb ook verder niks ondertekent, ik ben mondeling akkoord gegaan met het abonnement wat mij telefonisch is aangeboden.
Wat kan ik nu doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 27-06-2013 20:08 . Reden: naam VF medewerker weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

IANAL maar ik zou de bewijslast bij hen leggen dat jij dat niet toegezegd hebt gekregen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als alles telefonisch besteld is is dat je contract en moeten ze daar een kopie van hebben van dat gesprek anders is het ongeldig. Als ze het niet meer hebben is er geen overeenkomst en hoef je dus ook niet te betalen.
Nadeel is wel dat ze later alsnog met het gesprek kunnen komen en het stukje met 4 GB er uit hebben geknipt.

[ Voor 20% gewijzigd door Soldaatje op 19-06-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vraag even welk contact center je naar hebt gebeld en of het een in-house callcenter was of geoutsourced (de laatste nemen zeker weten de gesprekken op); wellicht dat je daar nog wat mee kan.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:35

Koppensneller

winterrrrrr

Is er geen 4Gb toegezegd? Dan klopt het precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik vind het wel vreemd dat je over je databundel heen bent gegaan, heb je geen SMS-je gekregen van 75% dataverbruik? Verder kan je op de VF-site wel zien wat je limiet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ach dat sms-je komt vaker niet aan dan wel, in ieder geval pas nadat je al 100% van je bundel hebt verbruikt.

Maar ik zou toch echt nogmaals contact opnemen en de bewijslast idd bij VF neerleggen.

Wat ook kan is een aangetekende klachtenbrief sturen naar Vodafone afdeling SSV Postbus 1500, 6201 BM, Maastricht. Kan wel wat langer duren voordat je bericht terug hebt, ga uit van een dag of 30 maar ze zijn dan verplicht het uit te zoeken en te antwoorden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Koppensneller schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:15:
Is er geen 4Gb toegezegd? Dan klopt het precies ;)
Scherp.. Ja, met 4 'GeeBee'..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ja, dan zou het wel een vorm van misleiding zijn.
Maar laat ze maar komen met het contract cq opgenomen telefoontje anders kan je gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Als ze dat gesprek niet meer hebben dan zou ik betwisten dat je überhaupt een overeenkomst met ze bent aangegaan en ze verzoeken om al het abonnementsgeld terug te storten. Wedden dat de opname van het gesprek dan opeens opduikt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat geeft de Vodafone-website aan, als data, 500MB? Of de Vodafone-app op je smartphone?
Lijkt me ook wel handig om zulke concrete info zwart-op-wit te hebben met zulke kosten en altijd te dubbelchecken...
2 maanden op rij forse rekeningen door overmatig dataverbruik vind ik persoonlijk ook al lichtelijk apart...

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 19-06-2013 20:03 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aangezien de TS geen enkele bevestiging heeft van een nieuw of ander contract - dat had toch wel een belletje moetne doen rinkelen - is er technisch sprake van het doorlopen van het bestaande contract, en hoeft Vodafone niks te bewijzen of zelfs maar aan te tonen.

Het klinkt alsof de medewerker van VF toen glashard heeft zitten liegen, maar het zal verdomd moeilijk zijn te bewijzen of VF te overtuigen dat wat de TS beweert klopt - behalve als hij dat gesprek zelf heeft opgenomen...

[ Voor 7% gewijzigd door tinzarian op 19-06-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Sidenote: Ik kan bevestigen dat de Vaak abonnementen 500 MB hebben; een actie van 4 GB kan ik niet herinneren. Hoeveel ga je over je abonnement heen? Je zou het volgende kunnen proberen:

1: In het vodafone systeem is het mogelijk om een extra bundel van 3 GB aan te vinken (voor 7,50 dacht ik), vraag hiernaar. Ik weet niet of het mogelijk is met jouw abonnement.

2: omzetten naar een Red abonnement, je hebt dan onbeperkt bellen, sms'en en 2 GB internet voor 49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik weet wel dat er een tijdje een actie met een 4GB-bundel is geweest. Zelf heb ik via Friends&Family een vergelijkbaar abonnement met 10GB afgesloten. Even laten werd die actie inderdaad 4GB (en op dit moment is die hele actie weg). Verder heb ik geen idee langs welke andere kanalen dit is aangeboden, maar ze zouden niet kunnen ontkennen dat er de afgelopen tijd nooit 4GB is aangeboden.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde ervaring als jhogervorst, bij het afsluiten van mijn abonnement heb ik gratis 3GB per maande extra gekregen.

Toen ik mijn abonnement afsloot op 17-02-2013 was er dus absoluut een aanbieding waarbij je 3GB data gratis bij je bundel kreeg. Nu heb ik ook mijn abonnement afgesloten via Vodafone Friends&Family en het zou kunnen dat die aanbieding alleen daar gelde. Ik meen mij echter te herinneren dat ik deze aanbieding ook op de normale site voorbij heb zien komen, maar dan zonder de F&F korting. Helemaal zeker weten doe ik dit echter niet.

Overigens heb ik een Bel+SMS+Web Altijd abonnement. In de bevestigingsmail stond het volgende hier over:

'De bundel bestaat uit 200 belminuten, onbeperkt nationaal SMS'en, 4 GB internet op je mobiel en onbeperkt bellen naar Vodafone klanten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:27
Zover ik nog weet was deze actie alleen bij een BSW "altijd" abo en niet bij het "vaak" abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Is het niet mogelijk via die archief site te kijken of er een globale actie was (dus niet een persoonlijke aanbiedingen)?
Internetarchive oid.
Want die maken verschillende images van sites, zodat je ook door de jaren heen kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 14:42
Net even in de archief site gekeken zie link http://web.archive.org/we..._met_toestel/bel_sms_web/
Maar gold inderdaad alleen voor het 'altijd' abonnement tijdelijk 3Gb extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
Ik heb ook in de actieperiode een abbonement afgesloten Vodafone en heb dus 4GB. Echter kan ik mij herrineren dat deze actie alleen mogelijk was bij het Altijd abonnement.

[advocaat-van-de-duivel-modus] Misschien hebben ze in het gesprek inderdaad de Vaak en Altijd qua acties door elkaar gehaald en proberen ze er nu onderuit te komen.

Ik zou als ze je geen gelijk geven inderdaad aangeven dat je geen nieuwe overeenkomst hebt op deze manier en dan kijken naar de beste aanbieding van nu (wel of geen vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Jwlb schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:16:
Ik heb ook in de actieperiode een abbonement afgesloten Vodafone en heb dus 4GB. Echter kan ik mij herrineren dat deze actie alleen mogelijk was bij het Altijd abonnement.

[advocaat-van-de-duivel-modus] Misschien hebben ze in het gesprek inderdaad de Vaak en Altijd qua acties door elkaar gehaald en proberen ze er nu onderuit te komen.

Ik zou als ze je geen gelijk geven inderdaad aangeven dat je geen nieuwe overeenkomst hebt op deze manier en dan kijken naar de beste aanbieding van nu (wel of geen vodafone)
Ik ben er inmiddels ook achter dat alleen bij het altijd abonnement 4GB data zit, alleen ik weet 100% zeker dat ik telefonisch akkoord ben gegaan met 4GB.
Ik heb ook weer contact opgenomen met de vodafone klachtenservice en daar kreeg ik de volgende reactie:
Geachte heer --------

Bedankt voor uw bericht.

Uit controle is gebleken dat het betreffende verkoopgesprek niet beschikbaar is bij onze afdeling verkoop.
U heeft gekozen voor een Bel + Sms + Web Vaak € 42,50 abonnement. Bij dit abonnement zit een databundel van 500MB. De actie waarbij een databundel van 4GB zou zitten (met databundel 3GB extra) betreffen de Altijd en Extreem abonnementen. Deze abonnementsvormen hebben al 1GB en 3GB standaard in de bundel zitten. Bij bijvoorbeeld een Altijd abonnement zit er 1GB in het abonnement en door de actie van 3GB extra zou er een databundel van 4GB ontstaan. Dat is bij u niet het geval.

Daarnaast is de orderbevestiging gecontroleerd. Hierin wordt deze databundel niet genoemd, wat normaliter wel het geval is als deze bij de order inbegrepen zit.
Ook hebben wij geen bericht uwerzijds ontvangen binnen de zichttermijn dat een en ander niet zou kloppen na het ontvangen van deze orderbevestiging.

Ik kan me voorstellen dat een en ander voor verwarring en ongemak heeft gezorgd, maar in dezen kan Vodafone u niet tegemoetkomen in de gemaakte datakosten.

Het spijt me u niet positief te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice
Weet iemand hoe ik dit nu het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
Als je niets getekend hebt is denk ik het enige dat je nog kan doen is betwisten dat je op het aanbod bent ingegaan, mogelijk dat ze dan het telefoon gesprek wel bovenwater moeten halen omdat enkel daar het bewijs in zit dat er een overeenkomst aangegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gewoon blijven betwisten. Eventueel kun je een brief sturen naar iemand van een directie binnen Vodafone. Je hebt een abonnement met 4GB afgesloten, je kon niet vermoeden dat dit niet klopte, dus moet Vodafone de overeenkomst nakomen zoals die is afgesloten. Kan nog wel moeilijk worden bij een bedrijf dat niet integer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dennism schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:56:
Als je niets getekend hebt is denk ik het enige dat je nog kan doen is betwisten dat je op het aanbod bent ingegaan, mogelijk dat ze dan het telefoon gesprek wel bovenwater moeten halen omdat enkel daar het bewijs in zit dat er een overeenkomst aangegaan is.
Kansloos... TS heeft zelf al aangegeven dat hij contact heeft gehad. Je kunt hoogstens de inhoud van het aanbod betwisten, niet of je er wel of niet op bent ingegaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

heb jij inderdaad een order bevestiging gehad? verder bestoken via facebook, twitter en blijven bellen.
Pagina: 1