Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinchan9
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 20:51
Beste tweakers omdat ik aankomende tijd niet zoveel te doen heb dacht ik laat ik eens een mooie kast bouwen voor mijn computer heb al een klein schetsje gemaakt hebben jullie nog tips of dingen waar ik op moet letten ook is mijn vraag of mijn voeding en Cpu Cool opstelling goed is ik heb heel weinig ruimte want ik wil een kleine kast maken hier wat Sketchups het is nog een beginnetje bovenkant moet er nog op weet nog niet wat ik daarvoor wil en ik moet de hardeschijf en dvd ook nog zien te plaatsen :D

foto1
foto2
foto3

[ Voor 6% gewijzigd door chinchan9 op 19-06-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of die opstelling afdoende is hangt natuurlijk voor een deel ook af wat voor hardware je erin hebt zitten. Als je iets simpels hebt dat een paar W verstookt maakt het weinig uit hoe je dingen in elkaar steekt. Zit je echt met hele dikke hardware, dan moet je een stuk meer rekening houden met koeling.

En waarom een DVD plaatsen? Zo'n ding heb je toch amper nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinchan9
inderdaad ik laat de dvd zitten kabel is nu niet eens aangesloten omdat het lelijk is en ik hem toch nooit gebruik

hardeware valt wel mee q6600 3.2 oc en een 7870 Xt

wil het plastiglas een halve centimeter van de case zodat er een opening is

en tussen de cpu kooler en psu intake zit maar anderhalve centimeter maarja alle warme lucht word zo wel meteen de kast uit geblazen

[ Voor 54% gewijzigd door chinchan9 op 19-06-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, dumpen dat ding dan ;)

Ik heb er alleen nog eentje in m'n Tomb Raidermod zitten, omdat ik 'm daar leuk weg kan werken. In alle andere mods heb ik zo'n ding niet meer zitten. Met een paar USBpoorten kan je ook alles doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 23:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinchan9
ga zo maar even bij de multimate kijken wat voor leuke onderdelen ze hebben t moet dus een budget case mod worden :D en t liefst alles zelf maken natuurlijk heb de plankjes al op maat gezaagt wil de achterkant van aluminium en de voorkand dus van plexiglas acryl ben er nog niet over uit wat ik met de zijkanten ga doen mischien iets van mesh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mesh is leuk, alleen zorgt wel voor veel stof. Dus moet je maar eens kijken of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shillen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 11:11
Japius schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:00:
[...]

Ik heb nog wel een tip voor je: interpunctie.
:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinchan9
klopt ja maar ik heb mn kast eigenlijk altijd open staan
af en toe gewoon even schoonmaken :)

zoiets moet het gaan worden
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/zeql5gczl/snap4.png

acryl panels voor en rechter zijde deels onder boven kant en achterkant houte panelen
linker zijde mesh panel

[ Voor 52% gewijzigd door chinchan9 op 19-06-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Erg mooi design! Daar hou ik wel van :)

Houd je wel rekening met voldoende koelingsmogelijkheden? Er kan nu geen lucht door de voorkant naar binnen, of zijn daarvoor die gaatjes onderin? :)

Tevens zou ik de voeding onderin monteren zodat de kabels beter weg te werken zijn /3

[ Voor 18% gewijzigd door Axon op 19-06-2013 19:03 ]

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 11:12

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

De kabels kunnen nu toch ook weggestopt worden als je een kabel schot/ruimte creeërd achter het moederbord. Desnoods draai je de voeding zo dat de kabels naar dat schot toewijzen. :)

Succes met je build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinchan9
heel erg bedankt mensen :D
@ axon de onderkant word denk ik deels acryl of mesh voor lucht toevoer plus nog een extra fann

bij de acryl panels wil ik graag een halve centimeter ruimte zodat de kast niet helemaal dicht is maar het paneel er een stukje vanaf staat

sketch is op maat gemaakt.

cpu fan blaast alle warme lucht rechstreeks door de voeding heen naar buiten mocht dit niet voldoende zijn komt er nog een extra fan achter op de voeding daar is nog een mooie uitsparing voor en mischien nog wel een mooie lucht afvoer z'n gril boven op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Mooi strak design! Succes met je build.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 11:12

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het is alweer een tijdje geleden, krijgen we nog wat te zien? :)
Pagina: 1