F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Verwijderd
www.overclockers.com
Hier vindt je 100 reviews over de cel 566 waarvan er 3 niet de 100mhz haalden de anderen wel zij het bijna altijd met aanpassingen , dus niet denken dat je er met standaard koeling default voltage komt want dit is echt niet zo.
Mijn cel 566@850 loopt rocksolid sinds vandaag uitgerust met een goldenorb.
Hier vindt je 100 reviews over de cel 566 waarvan er 3 niet de 100mhz haalden de anderen wel zij het bijna altijd met aanpassingen , dus niet denken dat je er met standaard koeling default voltage komt want dit is echt niet zo.
Mijn cel 566@850 loopt rocksolid sinds vandaag uitgerust met een goldenorb.
Verwijderd
Net een uurtje geleden een Cel II 566 binnen gekregen. Met een koelertje van 14 gulden, met een voltage van 1.65 Volt, vrolijk op 852 MHz. Prime95 niet stabiel, een poosje UT wel. Koeler wordt volgende week vervangen. Waterkoeling (again) of een goede luchtkoeler.
[edit]1.65 ipv 1.75
[edit]1.65 ipv 1.75
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren de beschikking over een Celeron 566 (OEM) Mhz i.c.m. Soyo 6VCA mobo. Omdat het een OEM is zat er geen cooler bij, dus heb ik een merkloos ranzig coolertje gekocht. Met dit ranzige coolertje loopt ie stabiel op 808 Mhz. Als ik over een paar dagen de Golden Orb binnenkrijg dan weet ik zeker dat i.c.m. wat voltagetweaking een snelheid van 850 Mhz mogelijk is.
OK.. Ik ben overtuigd.. De link naar overclockers.com was erg nuttig...
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Verwijderd
Wat ook wel handig is is een mobo met FSB's tussen de 90-100Mhz in... Dan moet een C566 eigenlijk geen problemen opleveren.
processor met 99 fsb heeft een agp speed van 99 mhz en een pci van 49,5 mhz. wil dus niet volgens mij. 100 mhz bus roeleert als je dat haalt bij cel2.
Verwijderd
Bijvoorbeeld een Soyo 6VCA 
Ik was nooit een Soyo-fan (integendeel), maar tot nu toe bevalt dit bordje me uistekend.
Ik was nooit een Soyo-fan (integendeel), maar tot nu toe bevalt dit bordje me uistekend.
Ik heb sinds een week geleden een Celeron II 566 op 850 Mhz lopen. Boot tot 120 Mhz maar blijft na het geven van de energystar hangen. Koelingsprobleem dus. Niet erg want ik heb al een 62 Watt peltier, 2x 60 mm Delta fans en 2x 80 mm Delta fans besteld bij oc-shop. Hij moet naar de Ghz. 
Voorlopig laat ik hem rondjes draaien op 850 Mhz met 1,65 volt.
Overigens denk ik dat er weinig 533's of 566's zijn die niet op 100 Mhz FSB kunnen draaien. De meesten halen tussen de 850 en de Ghz.
Zie voor mijn resultaten: www.quadrifoglio2001.com/Benchmarks
Voorlopig laat ik hem rondjes draaien op 850 Mhz met 1,65 volt.
Overigens denk ik dat er weinig 533's of 566's zijn die niet op 100 Mhz FSB kunnen draaien. De meesten halen tussen de 850 en de Ghz.
Zie voor mijn resultaten: www.quadrifoglio2001.com/Benchmarks
Volgens firingsquad zijn het echte overclockwonders (?) daar zie ik dan dat ze een Cel2-600 met gemak op 900 mhz krijgen, en de 566 gegerandeerd op 850.. is dit dan waar? aangezien vele replies hier net nog op de 850 komen met een 566...
http://www.firingsquad.com/hardware/celeron600oc /
http://www.firingsquad.com/hardware/celeron600oc /
Verwijderd
Voorwaarde voor een stabiele overklok is natuurlijk wel dat je zorgt voor een goede koeling. Als ik met een koelertje van 14 gulden al meer als 40% kan overklokken vind ik dat inderdaad een processor die je kan indelen bij de groep van overclockwonders.
Volgende week wordt die koeler vervangen en ga ik kijken of ik nog hoger kom.
Volgende week wordt die koeler vervangen en ga ik kijken of ik nog hoger kom.
Frits, waar heb je hem gekocht?
Weet iemand of www.hard-ware.nl ze nu al binnen heeft? Die zijn namelijk lekker goedkoop...
Weet iemand of www.hard-ware.nl ze nu al binnen heeft? Die zijn namelijk lekker goedkoop...
Verwijderd
Martijn, ik heb hem gekocht bij die goedkope zaak waar jij het over hebt.
Die van mij is vrijdagmiddag om kwart voor vijf op de bus gegaan en toen had ie er nog een paar liggen. Er is ook nog een partij 533's op weg naar ze toe. Daar zat ik op te wachten, maar dat duurde me te lang vandaar de 566.
Succes, Frits
Succes, Frits
Frits, is dat trouwens de BOXED versie, of gewoon alleen de proc?
Verwijderd
Een tray: dat betekent geen bijgeleverde koeler. Maar die heeft ie ook. Een standaard koelertje kost daar maar 14 gulden.
Verwijderd
En een stukje duurder, terwijl er volgend jaar waarschijnlijk toch al weer een andere inzit. Of doe jij drie jaar met een processor?
Verwijderd
Ik wel ja, mijn vrouw heeft ook een comp en als ik een upgrade doe gaat het oude spul naar mijn vrouw .
Verwijderd
Dat gebeurt bij ons ook, maar er is nog geen CPU die het bij ons in huis drie jaar heeft volgehouden.
Verwijderd
Smokey: Tuurlijk niet, denk eens na.
Kijk eens naar een BP6/BE6/andere mobo's.
Meestal loopt 't idd t/m +- 85FSB met 1/1AGP en 1/2PCI.
Bij de BP6 b.v. loopt t/m FSB91 1/1AGP en 1/2PCI en daarna 2/3AGP en 1/3PCI. Dan levert FSB99 dus 33PCI en 66AGP op
Anders zou FSB99 wel _ERG_ nutteloos zijn (welke PCI kaarten doen het nu bij 49,5Mhz?)
Kijk eens naar een BP6/BE6/andere mobo's.
Meestal loopt 't idd t/m +- 85FSB met 1/1AGP en 1/2PCI.
Bij de BP6 b.v. loopt t/m FSB91 1/1AGP en 1/2PCI en daarna 2/3AGP en 1/3PCI. Dan levert FSB99 dus 33PCI en 66AGP op
Anders zou FSB99 wel _ERG_ nutteloos zijn (welke PCI kaarten doen het nu bij 49,5Mhz?)
Pagina: 1