Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop , Vaio Fit 15 of Dell Inspiron 15Z

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me een nieuwe laptop 15" aanschaffen , liefst met touchscreen.

Wat denken jullie van de volgende laptops :

-Sony Vaio Fit 15
Touch 15" 1600x900
i5 3337u
256 SSD

of

- Dell Inspiron 15Z
Touch 15" 1366x768
i5 3337u
HD 500 Gb + 32 SSD

Welke raden jullie aan ?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Wat is je budget? Wat wil je verder doen met de laptop? Nog andere voorkeuren? Lees even het beleid en beantwoord de vragen, dan krijg je wat gerichter hulp: LAA beleid

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Sorry , budget is 1000-1100 EUR max , gebruik is meestal gewoon op internet en wat office documenten aanmaken.

• MartijnLoarne
Voor die taken kun je ook wel toe met een goedkopere laptop. Is touchscreen erg belangrijk? De meeste laptops die hier aangeraden worden hebben geen touch, maar wel een 1080p scherm. Dat zou ik ook nemen als ik jou was, met tekstverwerken is wat extra schermruimte wel fijn.
Heb je verder nog voorkeuren voor de accuduur, gewicht, merkvoorkeur, bouwkwaliteit en dergelijke?

Verwijderd

Topicstarter
Accuduur en gewicht zijn niet zo belangrijk. Dell 15Z voor 950 EUR zegt mij wel wat ( kan EPP korting krijgen )
Dacht dat touch screen toch een meerwaarde had voor Windows8.
Is er zo'n verschil tussen een 1600x900 of 1366x768 scherm ?

Horen zeggen dat Dell wel goede na service geeft

• MartijnLoarne
Op dit moment zijn er nog niet zo heel veel laptops met touchscreen die hier vaak aangeraden worden volgens mij. Asus komt binnenkort met de N550 (opvolger van de N56), die heeft wel touchscreen en 1080p. Overigens is 1080p echt wel een aanrader boven 768p en 900p, naast dat er veel meer op het scherm past, is de beeldkwaliteit ook beter bij een 1080p scherm. Met jouw budget is een 1080p wel een must eigenlijk.
Verder heb ik niet zoveel verstand van goede touchscreen laptops, maar ga zoveel mogelijk voor laptops met een -M CPU (dus bijvoorbeeld een i5 3210M), en laat de U CPU's liggen, dat zijn de ULV's (Ultra Low Voltage). Die zijn langzamer, om zuiniger te zijn, maar in de praktijk maakt dat praktisch niks uit ten opzichte van de normale M cpu's.
Dell heeft inderdaad wel goede garantie (3 jaar on-site), maar ik weet niet of dat standaard op alle laptops zit. Als je een Dell koopt bij dell.nl kijk dan naar dit topic om meer kortingen te kunnen krijgen: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Verwijderd

Topicstarter
Indien 1080p zo belangrijk is moet ik dan voor de Vaio Fit 15 gaan ? Kan geconfigureerd worden met een SSD van 256 Gb of niet belangrijk voor mij ? Wel met niet verwijderbare accu ?! Kan ook 10% korting krijgen als leerkracht.

• MartijnLoarne
Zou eerst even afwachten op reviews van die laptop. Overigens zou ik niet een SSD of extra RAM configureren, zeker Sony staat erom bekend dat als je dat op hun site doet, dat je dan woekerprijzen betaalt. Je kunt beter zelf los RAM geheugen en een SSD kopen en die erin zetten.
Heb even in de pricewatch gekeken, maar daar staan alleen nogal dure laptops, of ultrabooks die kleiner dan 15,6" zijn. Als je je eis touchscreen opgeeft dan kun je ook voor een Dell 15R SE gaan, of eventueel Asus N56 (heeft wat betere accuduur en bouwkwaliteit, maar ook duurder). De Dell kun je met kortingen voor rond de €600 krijgen. Zet je er zelf deze in: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Daar zet je dus Windows en je programma's op, en de HDD kun je dan verplaatsen naar de plek van de DVD speler. De DVD speler vervalt dan dus. Je HDD moet dan in een caddy (google naar het typenummer van de laptop die je koopt en zet er hdd caddy achter, dan komen er vanzelf caddy's tevoorschijn).
Wil je wel touchscreen zou ik wachten tot de meeste laptops met Intel Haswell processors er zijn, ik denk dat daar wel meer goede laptops met 1080p en touchscreen tussen zitten.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Vaio Fit 15 had volgens de reviews een korte batterijduur. Voor jou budget zou ik toch iets verwachten dat op alle gebieden relatief goed is.

Ik zou zeker eens goed nadenken over dat touchscreen. Een touchscreen betekent namelijk (altijd?) dat het scherm spiegelend is, en dat vind ik zowel buiten als binnen toch wel irritant. Ik wil namelijk liefst zien wat er m'n pc gebeurd in plaats van een spiegel te hebben. Ook is een touchscreen op een laptop echt niet ergonomisch, vind ik. Met je hand zo over je scherm zitten en dan vette vingers op je scherm etc. Een goed trackpad vind ik dan veel belangrijker. Maarja of je een touchscreen fijn vind of niet is natuurlijk puur persoonlijk.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kijk anders eens naar een ASUS N56! ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Zou inderdaad beter kunnen kijken naar de Asus N56, zet er een ssd in en je bent klaar. Dit is makkelijk te doen voor 1100 euro.
Pagina: 1