Zou eerst even afwachten op reviews van die laptop. Overigens zou ik niet een SSD of extra RAM configureren, zeker Sony staat erom bekend dat als je dat op hun site doet, dat je dan woekerprijzen betaalt. Je kunt beter zelf los RAM geheugen en een SSD kopen en die erin zetten.
Heb even in de pricewatch gekeken, maar daar staan alleen nogal dure laptops, of ultrabooks die kleiner dan 15,6" zijn. Als je je eis touchscreen opgeeft dan kun je ook voor een Dell 15R SE gaan, of eventueel Asus N56 (heeft wat betere accuduur en bouwkwaliteit, maar ook duurder). De Dell kun je met kortingen voor rond de €600 krijgen. Zet je er zelf deze in:
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Daar zet je dus Windows en je programma's op, en de HDD kun je dan verplaatsen naar de plek van de DVD speler. De DVD speler vervalt dan dus. Je HDD moet dan in een caddy (google naar het typenummer van de laptop die je koopt en zet er hdd caddy achter, dan komen er vanzelf caddy's tevoorschijn).
Wil je wel touchscreen zou ik wachten tot de meeste laptops met Intel Haswell processors er zijn, ik denk dat daar wel meer goede laptops met 1080p en touchscreen tussen zitten.