Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Zatoox
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-03-2021
Dag tweakers,

Heel simpel ik wil weten welke videokaart beter is waarmee ik meer FPS haal in de nieuwste games zoals Arma3. Ik zit te twijfelen tussen twee goede videokaarten 1 van AMD en de ander van NVIDIA

Dit zijn ze;

Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 with Boost

Of

XpertVision Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

De GeForce is ook een stuk duurder als ik voor de GeForce zou moeten kiezen dan moet ik mijn SSD kaart achterwegen laten. Zou ik de Sapphire nemen zou ik ook een SSD in kunnen bouwen.

Hopelijk heb ik jullie genoeg informatie gegeven

Mvg,

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
De 770 is inderdaad 10-20% sneller, maar een SSD is onmisbaar als je een super snelle pc wilt hebben.

Dus pak gewoon die Sapphire HD7950 (overclock hem een stuk misschien) en koop een SSD er bij. Al je games kun je dan prima op ultra spelen op een resolutie van 1920x1080.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Zatoox
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-03-2021
Nightquest77 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:01:
De 770 is inderdaad 10-20% sneller, maar een SSD is onmisbaar als je een super snelle pc wilt hebben.

Dus pak gewoon die Sapphire HD7950 (overclock hem een stuk misschien) en koop een SSD er bij. Al je games kun je dan prima op ultra spelen op een resolutie van 1920x1080.
Bedankt voor je reactie,

Wat is er eigenlijk bekend over de Sapphire VAPOR-X HD7950 OC in vergelijking met de Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 with Boost?? Lijkt mij dat hier niet veel verschil tussen zit maar toch in de VAPOR 20 euro duurder?

Groetjes,

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
Ben het niet geheel eens met de stelling van Nightquest dat een SSD onmisbaar is. Je PC voelt inderdaad wel een stuk sneller, start sneller op etc. Maar doet voor je FPS bijna niets (enkele uitzonderingen zoals Diablo 3 de eerste 5 minuten daargelaten). Heb zelf ook nog steeds vrienden die een ssd geinig vinden maar liever een duurdere videokaart grijpen, en dus ook nog geen ssd hebben.

Denk dat je je dus vooral de vraag moet stellen wat je belangrijker vindt, de extra fps die een 770 biedt of dat je ook de algehele snelle responsiveness van een SSD wilt hebben.

For the record: ben het er wel mee eens dat een SSD errug fijn is om mee te werken :)

Verwijderd

Ik ga mee in Oraijon zijn verhaal. Een SSD voelt lekker aan tijdens bijvoorbeeld opstarten van ... maar tijdens het gamen heeft het amper vat op je prestaties ... Daar zou ik gaan voor een snellere videokaart. Een 770 gaat de hele ervaring van je games veranderen in de positieve zin. Dat zal een SSD niet doen ...

Als je even crue kijkt zijn die extra secondjes langer wachten tijdens bvb het booten het niet waard tov een betere speelervaring. }:O

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SSD zou de gevoelsmatige snelheid van je pc omhoog gooien, ik gebruik nogsteeds alleen maar HDD's, dus, ik heb geen eerstehands ervaringen.

Persoonlijk lijkt mij de HD7950 + SSD de beste combi.

Arma 3 leunt toch vooral op cpu.

People as things, that’s where it starts.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Voor puur gamen: Kies de snellere video kaart. Laad tijden in sommige games kunnen overigs wel door een ssd verbeteren. De meeste games zijn geoptimaliseerd wetend dat een harddisk snel een bottleneck zou vormen en laden zoveel mogelijk dus in het geheugen bij het starten van het spel/map zodat ze de harddisk niet hoeven raadplegen tijdens de gameplay.

Wil je naast gamen ook andere dingen met je pc doen waarbij je niet lang wilt wachten op het starten van applicaties of doorzoeken van bestanden, kies voor de SSD.

SSD's worden wel steeds goedkoper dus je zou ook kunnen overwegen later alsnog een SSD upgrade te doen wanneer je hier weer budget voor hebt (en er daadwerkelijk behoefte aan hebt natuurlijk :P ).

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Mooi videokaart

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 19:17 ]

Pagina: 1