Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hello lads,

Mijn telefoonabonnement loopt binnen een maandje of twee af, waardoor ik me aan het oriënteren ben op wat vernieuwing. Ik gebruik op dit moment een Galaxy S2, waar ik op zich nog wel tevreden over ben. Alleen heeft de accu zijn beste tijd gehad en dan druk ik het nog zacht uit. En begint hij, zeker als ik een beetje wil multitasken, wat te haperen.
Nu zou ik er nog wel een tijdje mee kunnen doen, alleen vraag ik me af hoe snel ik echt tegen beperkingen aan ga lopen, want als bijvoorbeeld het opstarten van een app te lang gaat duren, wordt de lol snel minder. Met de accu kan ik het meestal wel managen om zelden tot nooit met een lege telefoon te zitten, maar het is wel iets extra's waar ik rekening mee moet houden en dat vind ik behoorlijk irritant.

Daarom zit ik dus een beetje te tobben wat ik ga doen. Of ik hou deze telefoon nog een tijdje, abonnement omzetten naar sim only en als het me echt te traag word, om dan een losse telefoon te halen. Of nu verlengen en daarbij dan natuurlijk gelijk een nieuw toestel nemen. Hoofdreden voor deze beslissingen is natuurlijk de portemonnee, waarbij ik best bereid ben wat extra's te betalen voor een veel betere telefoon, maar de prijs/kwaliteit verhouding moet daarbij wel goed blijven.

Allereerst de (eventuele) nieuwe telefoon, pas als ik weet welk toestel ik wil hebben kan ik pas goed een vergelijking maken tussen sim-only en een abonnement.

De voornaamste reden dat ik nog redelijk tevreden ben met mijn S2 is het formaat. Hij ligt lekker in de hand, terwijl ik met nieuwere telefoons problemen heb om ze lekker in een hand beet te pakken en alles nog fatsoenlijk te kunnen bedienen. Ik heb geen grote handen, waardoor bijvoorbeeld een S3 al niet lekker meer in de hand ligt. Daarom een scherm van het liefst 4,3'' of max 4,5''. Of hij moet (bijna) geen randen hebben natuurlijk. 1080p is geen must, maar kwalitatief een beetje goed scherm zou wel fijn zijn.

Heel belangrijk punt is de accu. Deze moet zo goed mogelijk zijn, ik wil er eigenlijk zo min mogelijk rekening mee moeten houden, want dat ben ik wel een beetje zat.

Daarnaast hoeven de processor en gpu niet het neusje van de zalm te zijn, ik gebruik mijn telefoon toch voornamelijk voor zaken als whatsapp, social media, mail en browsen. Maar als ik dan toch een keer een spelletje wil spelen, moet dit wel mogelijk zijn. En hij moet gewoon vlot aanvoelen, gewoon vlot door de menu's heen en snel van app kunnen wisselen. Multitasken doe ik redelijk vaak. En hij moet natuurlijk ook niet na een half jaar ineens te traag worden..

De camera moet 'goed' zijn. Deze hoeft ook niet state of the art te zijn, maar ik wil toch wel iets betere plaatjes kunnen schieten dan mijn huidige telefoon doet.

En een SD-kaart slot (of een heel groot ingebouwd geheugen) is ook wel handig. Aangezien ik hem ook vaak gebruik voor

Verder heb ik niet echt specifieke eisen. Met mijn eigen research kwam ik bij een Sony Xperia SP en een HTC One S. Waar ik de Sony dan iets te prijzig vond ivm de HTC. Waar de HTC dan weer een SD-kaart slot mist. Maar ik heb bij beide niet het gevoel dat het de telefoon is die ik zoek..

Qua prijs zou ik graag iets lager komen te zitten dan de 35 euro die nu t-mobile nu elke maand van me jat, of een sim-only van bijvoorbeeld 20 euro. Dan zou ik dus, als ik er van uit ga dat ik niet hoef bij te betalen voor het toestel, 60 euro winst pakken als ik voor 300 euro een telefoon haal.

Ik heb per maand 150 minuten nodig en twijfel een beetje tussen 500 en 1000 MB. Ligt ook een beetje aan de verdere voorwaarden van de provider. Als het alleen langzamer word ik 500 niet zo erg, moet ik gaan bij betalen is dat niet de bedoeling. Sms'en doe ik hooguit twee keer per kwartaal.

Maargoed, het verhaal begint een beetje aan de lange kant te worden. Wat ik aan jullie wil vragen is of jullie toevallig nog een leuke deal ergens hebben gezien en misschien een toestel weten die goed aan mijn eisenpakket aansluit. Ik zou het daarbij niet erg vinden om een tijdje te wachten, maar het liefst ook weer niet te lang natuurlijk. :P

Ik kijk uit naar jullie reacties! :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:09

-tom-562

Oliesjeik

TVP, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb dezelfde telefoon en voldoet eigenlijk nog prima, op idd de accu na. Camera is goed, snelheid is ook nog goed. Ik ben gadgetfreak maar ik vind de huidige trend van mega grote telefoons maar niks, een SGS2 is wel een beetje de max kwa formaat wat ik wil hebben.

Vaak bu'j te bang!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 10:55
Er is altijd de optie om een nieuwe accu te kopen (zou niet al te duur moeten zijn) plus een sim only abonnement? Misschien dat je een factory reset moet doen van de telefoon, of op de een of andere manier te herinstalleren, dan zou alles weer vlot moeten lopen.

Of anders een S3 los kopen met een sim-only (alhoewel je dan net wat groter af bent).

Als je portemonnee het toelaat zou ik wel altijd sim-only plus een los toestel pakken omdat je op termijn meestal goedkoper uit bent. Ik ben hier zelf laatst tegenop gelopen en heb gemerkt dat bij de meeste telefoons die ik gecheckt heb toch wel 100-150 euro op termijn goedkoper uit ben als ik die route neem. De S2 is nog steeds een erg goede telefoon, met een frisse accu erin kun je nog wel wat jaartjes vooruit (afhankelijk van de updates natuurlijk).

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Wat denk je er van je S2 eens te wipen en alle software er af te gooien die je niet gebruikt, dan een nieuwe accu er in, en ik denk dat je weer een lekker responsief toestelletje hebt waar je zeker nog 1 a 2 jaar mee aan kunt.
Verder, neem een SIM only die je per maand kunt opzeggen, en dan kun je altijd verder kijken als je een nieuw toestel nodig hebt wat je dan gaat doen.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
swhnld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:56:
Wat denk je er van je S2 eens te wipen en alle software er af te gooien die je niet gebruikt, dan een nieuwe accu er in, en ik denk dat je weer een lekker responsief toestelletje hebt waar je zeker nog 1 a 2 jaar mee aan kunt.
Verder, neem een SIM only die je per maand kunt opzeggen, en dan kun je altijd verder kijken als je een nieuw toestel nodig hebt wat je dan gaat doen.
Goede tip lijkt mij.
Ik weet niet waar je woont, maar je zou ook de 20e naar Almere kunnen gaan voor de opening van de T-Mobile shop aldaar. Dan een S4 of Xperia Z nemen, die verzegeld weer verkopen en dan het toestel van je keuze kopen.

Ik heb ook een aanbieding gezien van een Xperia T met een abo van 21,25 per maand voor twee jaar met 750 GB per maand snel internet, vervolgens onbeperkt traag internet, 200 belminuten, geen sms. Misschen is dit wat voor je, hoewel ik denk dat dit toestel misschien nog wat groot voor je is.

Anders is het wellicht ook een optie om een Xiaomi Mi2s te bestellen in China. Uitstekend toestel, snel, mooi scherm, behoorlijke accu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Die Xiaomi telefoons zien er leuk uit! Voldoet bijna aan al mijn eisen, alleen kan ik geen goede en representatieve accutests vinden. Er is er hier een getest, maar had graag gezien dat dat de Mi2S was geweest, de Mi2 is dan toch een stapje terug. En heb ik weinig trek om met custom-roms aan de slag te gaan, waar die MIUI me op het eerste gezicht niet heel erg aanspreekt. Aan de andere kant gebruik ik dat ding voornamelijk voor basic dingen...

Verder zijn er rond die prijs nog wel meer leuke dingen te krijgen, al heb ik nog steeds niet het idee dat mijn toekomstige telefoon er tussen zit. Ik vond alleen dat ze een nog Mi3 op de planning hebben staan, die ook weer groter gaat worden. En ik kan me nog vaag herinneren dat er een fabrikant (Motorola gok ik) had gezegd zich te gaan focussen op wat kleinere telefoons. Is er iemand die hier wat meer van weet? Of van andere toestellen die er aan zitten te komen die mij zouden kunnen bekoren? Kan hier helaas weinig concreets over vinden.

Ik heb overigens mijn abonnement al omgezet naar een sim-only. Zijn de maandelijkse kosten opeens gehalveerd, heerlijk!
Pagina: 1