Beste Tweakers,
Ben op dit moment een nieuwe gamepc build aan het voorbereiden. Deze gaat gebruikt worden om te gamen, programmeren, etc. Er gaat zowel Win 7/8 als Mac OS X (hackintosh) op draaien. Maar ik zit met een klein probleem in verband met het mobo. Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen 3 mobo's. Qua prijs zitten ze allemaal in de buurt dus dat is geen probleem. Het gaat meer over onderdelen. (Meer hieronder) En welke is het best voor en overclock mee te draaien ( ~4.1 a 4.2 Ghz)
http://www.gigabyte.com/p...?ck=2&pids=4488,4481,4518
* GA-Z87X-D3H
- 6 sata III poorten (echte poorten, geen marvell)
- geen PCIe voedings connector
* GA-Z87X-UD3H
- 8 sata III poorten (6 echte poorten, 2 marvell)
- wel PCIe voedings connector
* GA-Z87X-UD4H
Daarnaast komen de specs van de UD3H en UD4H nagenoeg overeen. En van alle drie vind ik positieve reviews wat het nog moeilijker maakt.
Dus welke zouden jullie keizen.
Andere hardware
Deze ligt nog niet echt vast, maar het zou in deze aard zijn.
- GTX 770
- 2 x 8gb dimm
- Intel i7 4770K
Alvast allemaal bedankt voor jullie hulp,
Kridri
Ben op dit moment een nieuwe gamepc build aan het voorbereiden. Deze gaat gebruikt worden om te gamen, programmeren, etc. Er gaat zowel Win 7/8 als Mac OS X (hackintosh) op draaien. Maar ik zit met een klein probleem in verband met het mobo. Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen 3 mobo's. Qua prijs zitten ze allemaal in de buurt dus dat is geen probleem. Het gaat meer over onderdelen. (Meer hieronder) En welke is het best voor en overclock mee te draaien ( ~4.1 a 4.2 Ghz)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 135,50 | € 135,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | € 178,- | € 178,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 477,- | |
http://www.gigabyte.com/p...?ck=2&pids=4488,4481,4518
* GA-Z87X-D3H
- 6 sata III poorten (echte poorten, geen marvell)
- geen PCIe voedings connector
* GA-Z87X-UD3H
* GA-Z87X-UD4H
Daarnaast komen de specs van de UD3H en UD4H nagenoeg overeen. En van alle drie vind ik positieve reviews wat het nog moeilijker maakt.
Andere hardware
Deze ligt nog niet echt vast, maar het zou in deze aard zijn.
- GTX 770
- 2 x 8gb dimm
- Intel i7 4770K
Alvast allemaal bedankt voor jullie hulp,
Kridri
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn