Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop -800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
Hallo,

mijn huidige laptop (een medion akoya p6612: core 2 duo T5800 + nvidia geforce 9600m gs + 4GB ram) is inmiddels al weer 5 jaar oud. En dat voel je! Daarom is het tijd voor een nieuwe.

Mijn budget is 800 euro. En dat is eigenlijk echt wel het maximum. Ik zou liever rond de 700 euro uitkomen. Dat heeft mijn huidige laptop immers ook ongeveer gekost.

De laptop moet voor een aantal dingen kunnen dienen namelijk:
- Games (fifa, total war rome 2, ...) Mijn huidige pc draait niet te zware games 5 jaar na datum nog (al durft hij al eens uitvallen door oververhitting of een serieuze fps dip te hebben) dat zou ik graag opnieuw uit een nieuwe laptop kunnen halen.
- schoolwerk. Ik neem mijn pc regelmatig mee naar de les. Die lessen duren 3 uur, soms zijn het meerdere lessen achter elkaar maar ik haal uit mijn huidige laptop ook maar 3 uur en een kwart dus ik kan er mee leven om dan 1 van de 2 lessen notities te nemen.
- Hij gaat veel mee gesleept moeten worden. Nu ben ik redelijk wat gewoon maar 17" is dus geen optie dat zit niet lekker in de rugzak!
- wanneer ik niet op verplaatsing ben wordt de laptop aangesloten op een externe monitor (dell UH2312) en toetsenbord + muis.
- muziek software. Ik ben redelijk veel met muziek bezig en dit is een vrij cpu intensieve taak.

wat zou ik dus liefst hebben sterke cpu (i7?) + gpu. Maar dat lijkt mij logisch. Minimum resolutie is 900p, mijn ogen zijn al slecht en ik wil er toch nog degelijk op kunnen werken. Genoeg werkgeheugen, niets zo vervelend als een pc die stokt omdat het geheugen volzit, en ik vermoed dat de nood aan werkgeheugen in de toekomst sterk zal toenemen.

ik heb in het verleden al redelijk wat verschillende pc's gehad. Deze Medion (in 5 jaar tijd zijn 1 keer de componenten doorgebrand maar is mooi binnen de garantie opgelost en nu problemen met GPU oververhitting), een HP elitebook (slechtste laptop die ik ooit gehad heb), een Acer Aspire 9802AWKMI (batterij heeft het begeven, maar was toch al niet echt mobiel), een sony (heb ik niet kapot gekregen!), een futjitsu siemens (was al gedateerd toen ik hem kocht, is toch 4 jaar meegegaan), 2 x toshiba (in de beide de GPU doorgebrand)

Voor de mensen die vinden dat ik veel componenten doorbrand, ik gebruik al een extra koeling!

Ik heb zelf al wat gezocht en voorlopig heeft volgende laptop mijn voorkeur:
http://www.medion.com/be/...=1_3&wt_cc3=Beste-keus-nb

voor mensen die geen zin hebben om de linkt te openen: een medion akoya p6815 met i7-3630QM + nvidia geforce gt650M + full hd + 8GB ram (uitbreidbaar), + 1TB HDD (+ plaats voor een msata SSD te steken) + blue-rayspeler.

Nadelen aan deze pc zijn dat hij aan het maximum van mijn budget zit (800 euro) + windows 8, wat ik al eens heb kunnen testen en mij eigenlijk zwaar tegenviel (maar goed daar kunnen we misschien wel aan wennen).

Suggesties voor nog andere laptops, of aanmerkingen op wat hier boven staat.
Alles is welkom!

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
iets boven budget, maar raad ik sterk aan.

wel een core-i5 maar die is krachtig zat voor gaming. En met een GT740M kun je er ook wel prima op gamen. ook een optie, maar er zullen nog andere komen met laptops ;)

als je jouw budget iets oprekt kun je hem ook nemen met een i7 & 8 GB aan ram. een Full-HD antireflecterend scherm & een externe subwoofer (dat geluid in die laptop is echt goed)

je kan trouwens ook zoeken in de pricewatch, dit is de lijst waar ik op uitkom en enigzins relevant voor je kan zijn

succses! :Y

[ Voor 56% gewijzigd door EXpaND op 19-06-2013 10:11 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
De laptop die Expand aanhaalt is er ook in de i7 versie: pricewatch: Asus N56VB-S4054H
Wel iets boven je budget. De GT740M is geloof ik ongeveer even snel als de GT650M.
Een andere optie kan de Lenovo Y500 zijn, de goedkoopste daarvan heeft een i5 en GT650M. Heeft ook een redelijk goede accuduur. Voordeel van die laptop is ook dat er een vrij mSATA slot in zit, iets wat die Asus volgens mij niet heeft. Aan de Asus doe je ook zeker geen miskoop, maar als het budget strak 800 euro is zou ik voor de Y500 gaan.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
MartijnLoarne schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:14:
De laptop die Expand aanhaalt is er ook in de i7 versie: pricewatch: Asus N56VB-S4054H
Wel iets boven je budget. De GT740M is geloof ik ongeveer even snel als de GT650M.
Een andere optie kan de Lenovo Y500 zijn, de goedkoopste daarvan heeft een i5 en GT650M. Heeft ook een redelijk goede accuduur. Voordeel van die laptop is ook dat er een vrij mSATA slot in zit, iets wat die Asus volgens mij niet heeft. Aan de Asus doe je ook zeker geen miskoop, maar als het budget strak 800 euro is zou ik voor de Y500 gaan.
haha sorry, was je voor met een editje :9

Maar de lenevo is inderdaad ook een optie, vooral als de soms toch wil gaan gamen..want lenevo heeft die Hyperbay, je kan er dus een 2e GT650M in prikken..heb je dus 2 video-kaarten in je laptop. Mooie prestatiewinst ;)

hou er wel rekening mee, als je dat doet..dat niet alle spellen SLI even goet benutten..soms kan de winst 0 zijn..en soms een verdubbeling van je prestatie's..hangt af van hoe goed de studio achter het spel is :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Bavardia
naar de lenovo heb ik ook al gekeken. Maar mijn probleem is dat deze evenveel kost als de medion. Echter doet de medion voor hetzelfde geld een i7 + blue ray. Ik lever dan natuurlijk wel in op een 2de GPU (waar natuurlijk nog veel voor moet bijbetaald worden) en deze voor de rest geen voordelen tegen de medion lijkt te hebben. Maar ik weet niet of ik daar nood aan zou hebben. (aan een 2de gpu)
De Asus is wel een mooi, Ongeveer zelfde specs maar 50/100 euro meer (maar mooier design + batterij beter? en paar leuke extra's)

[ Voor 8% gewijzigd door Bavardia op 19-06-2013 12:11 ]

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Medion is over het algemeen minder goed qua bouwkwaliteit en koeling etc. dan Lenovo en Asus. Hoe dat bij dit specifiek model zit weet ik niet, maar de Lenovo Y500 en Asus N56 zijn sowieso prima laptops die hier heel vaak aangeraden worden.
Als echt een i7 nodig hebt lijkt de Asus mij de beste keuze voor jou, als je toekunt met de i5 dan is de Y500 prima, met als bijkomend voordeel het vrije mSATA slot.
Ik weet niet hoe vaak je de blueray drive gebruikt, maar als je een SSD neemt bij de Asus en je wilt de HDD behouden dan verlies je de optische drive sowieso. Je kunt dan zoiets kopen als je echt een optische drive nodig hebt: pricewatch: LG CP40NG10 (6x, USB 2.0, Zwart, Retail)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Bavardia
over de mindere koeling van medion kan ik uiteraard beamen. Bouwkwaliteit vind ik persoonlijk toch erg goed meevallen (op de muisknop na misschien). Maar ik vraag mij af of dit nog steeds zo is bij medion aangezien ze nu toch weer al een jaar overgenomen zijn door Lenovo?

Verwijderd

Notebookcheck heeft een review: http://www.notebookcheck....059-Notebook.82949.0.html

Helaas hebben we daar geen zak aan. Het belangrijkste, de koeling, is niet getest. De koeling van de variant met GT 640m is slecht/waardeloos. De accuduur is een uur of 3, een goede anderhalf a 2 minder dan de N56.

Ik denk dat je beter kunt gaan voor bewezen kwaliteit in de vorm van pricewatch: Asus N56VB-S4061H. Kost iets meer, maar dan weet je zeker dat je iets krijgt wat goed werkt.
Pagina: 1