[C++] [Boost:asio] Custom TCP en IP pakket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 22:03
Is het mogelijk om met behulp van Boost:asio een custom TCP en IP pakket te versturen. Kortom de waarde van het TCP en/of IP pakket dienen aangepast te worden (denk aan TTL) en dergelijke. TCP is mogelijk heb ik gelezen, alleen ik lees op https://github.com/kevincon/asio-rawsockets-example dat custom IP niet mogelijk is, maar dat hij het nog niet heeft geprobeerd. Kan een van jullie mij vertellen of iemand het heeft geprobeerd en nog belangrijker of het mogelijk is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Of het met Boost:asio kan, geen idee. Waar het wel mee kan (en waar Boost:asio waarschijnlijk gebruik van maakt) zijn berkeley/BSD sockets:
Wikipedia: Berkeley sockets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Bedankt voor de tip, ik zal is daar naar gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Hou er rekening mee dat raw socket I/O in Windows in ieder geval flink beperkt is sinds XP SP2 om het wat minder makkelijk te maken netwerken en dergelijke aan te vallen. Geen idee hoe dat op Linux zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
@Radiant, daar was ik inderdaad achter gekomen. Op Windows is het wel mogelijk om een raw TCP socket te openen, echter kan er geen data over verstuurd worden. Het blijkt dat het mogelijk is alleen op de server edities. Zover mijn kennis nu rijkt, kan er met behulp van boost::asio wel een raw TCP packet aangemaakt worden, echter kan er geen custom IP header aangemaakt worden. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van windows sockets, moet het volgens mij wel kunnen, echter werkt dit niet op de standaard edities van Windows.

In elk geval bedankt voor de informatie! Hierdoor kon ik wat gerichter gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Radiant schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:42:
Geen idee hoe dat op Linux zit.
Linux houdt je niet tegen. Ik zit nu toevallig zelf handmatig opgebouwde IP/TCP-pakketjes te versturen vanaf Ubuntu (met scapy, een python-library) en dat gaat enorm eenvoudig.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1