Toon posts:

Hoge toon uit Macbook Pro retina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedenacht.

Al geruime tijd ervaar ik een vrij hinderlijke toon komende uit mijn Macbook Pro retina. Dit is vooral 's avonds goed te horen als het stil is. Moet zeggen dat ik erg goede oren heb, maar ik irriteer me er wel aan.

Is dit normaal? En welk hardwareonderdeel kan zoiets veroorzaken?

alvast bedankt voor de hulp..

/edit: kom er nu net met stom toeval achter dat het alleen optreedt als hij op de batterij werkt. Als ik de voeding aansluit is het geluid meteen weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Aangezien je een Retina model hebt zit je dus nog binnen je garantieperiode. Zou dus even contact opnemen met Apple en geen risico's nemen ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASNNetworks schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 01:13:
Aangezien je een Retina model hebt zit je dus nog binnen je garantieperiode. Zou dus even contact opnemen met Apple en geen risico's nemen ;)
True..Dan gaane ik even langs bij Apple...

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Das overigens een best wel bekend probleem. Heb er zelf nooit last van gehad, maar wel een keer over gelezen. (geen idee meer waar). Volgens mij is dat idd een fabrieksfout.

EDIT: Gevonden!!: https://discussions.apple.../4056322?start=0&tstart=0

[ Voor 21% gewijzigd door Achilles op 19-06-2013 01:24 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Achilles schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 01:22:
Das overigens een best wel bekend probleem. Heb er zelf nooit last van gehad, maar wel een keer over gelezen. (geen idee meer waar). Volgens mij is dat idd een fabrieksfout.

EDIT: Gevonden!!: https://discussions.apple.../4056322?start=0&tstart=0
Garantiegevalletje dus?

Iemand ervaring hoe Apple hier mee omgaat? Mijn iPhone 5 werd zonder pardon omgeruild om een tamelijk onschuldig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

MacBooks gaan ze niet zomaar vervangen, iPhones tegenwoordig ook niet meer volgens mij.
Grote kans dat het een elektrisch onderdeel is, dus ze zullen het onderdeel waar ie aan vast zit gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 01:39:
[...]

Garantiegevalletje dus?

Iemand ervaring hoe Apple hier mee omgaat? Mijn iPhone 5 werd zonder pardon omgeruild om een tamelijk onschuldig probleem.
Ze zullen je eerst de standaard checks en resets laten uitvoeren. Als dat niet helpt vervangen ze je laptop of je logicboard (dus eigenlijk nog je hele mbpr gezien alles aan elkaar gesoldeerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RnB schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:41:
MacBooks gaan ze niet zomaar vervangen, iPhones tegenwoordig ook niet meer volgens mij.
Grote kans dat het een elektrisch onderdeel is, dus ze zullen het onderdeel waar ie aan vast zit gaan vervangen.
iPhone vorige maand voor de 2e keer vervangen. Doen ze alsof het om een brood gaat. In ieder geval zijn de onderdelen niet te vervangen. De rMBP is een weggooi laptop, alles zit op het moederbord gesoldeerd en zelfs het scherm en accu is vastgelijmd in de behuizing.

Dat wordt dus lastig.

Hier stuitte ik op een draadje met _exact_ mijn probleem. Hoor geluidsfragment van TS. Maar liefst 7 pagina's lang en een hoop verschillende mensen die hier over klagen. Blijkbaar een veelvoorkomend probleem, of waarschijnlijk, altijd voorkomend probleem.

Het zijn niet de fans. In het draadje denkt men dat het of de CPU, GPU of SSD is. Iets met een capacitor die van spanning verandert en dat geluid veroorzaakt. Alleen als de laptop op de accu werkt.

Iedereen heeft vervangende laptops gekregen en bij de meesten was het probleem daar niet mee verholpen. Inmiddels wel bijna een jaar geleden, net na launch dus, misschien is het probleem inmiddels opgelost in hardware updates?

Enfin, hier staat het te lezen:
https://discussions.apple.../4056322?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

iPhone vorige maand voor de 2e keer vervangen. Doen ze alsof het om een brood gaat. In ieder geval zijn de onderdelen niet te vervangen.
Aha, dan is het nog niet ingevoerd. Ik meen me te herinneren ergens een verandering van de reparaties gelezen te hebben, waarin stond dat iPhones niet zomaar meer vervangen moeten worden zoals nu het geval is. Ik heb geen idee wanneer dit dan wordt ingevoerd.
De rMBP is een weggooi laptop, alles zit op het moederbord gesoldeerd en zelfs het scherm en accu is vastgelijmd in de behuizing.
Hoe kom je daar nou weer bij? Het moederbord kunnen ze gewoon eruit halen en vervangen. Daar gaan ze echt geen MacBook voor weggooien. De SSD is trouwens niet gesoldeerd, die kan ook los vervangen worden. Een zogenaamde I/O bord, wat USB ed regelt, kan ook los vervangen worden. Displayproblemen? Gewoon een nieuwe display erop. Dus weggooilaptop? Niet echt.
Als ze je MacBook in zijn geheel vervangen, dan is er gewoon meer aan de hand dan alleen een klein probleem.
Pagina: 1