Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nestorr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05-2017
Hoi beste mensjes van Tweakers,

Ik heb noch niet zo lang een 7.0 Samsung Galaxy tab2. Ik heb de tap overgenomen van een vriendin voor een leuke prijs omdat ze er twee had en ik er daarom maar 1 heb overgenomen, met het voordeel dat de tap noch gloed nieuw is. Ik geniet erg van de tablet en hij is erg handig.

Er is alleen 1 ding wat mij nu echt begint te frustreren. En dat is films kijken via de tablet op me tv. Ik heb namelijk dus ook een tv van Samsung. Dit maakt het mogelijk dat ik een film die ik op me sd kaart heb staan via de wifi kan zien op me beeldbuis. Helaas werkt dit niet altijd. Als ik naar het icoontje ga van video's en ik zoek een film uit om te zien. Zul je eerst de film zien afspelen op je tablet, je kunt aan de rechterkant aan de bovenkant van de tablet een soort share tv icoontje aantikken wat er voor zorgt dat de tablet verbinding maakt met de tv dankzij de wifi.....En hopla de film die nu streamt op je tablet is nu ook te zien op je tv.

Alleen wat mij nu zo frustreert is dat dit icoontje soms gewoon verdwenen is. Ook al sluit ik de video applicatie helemaal af, bij het herstarten is hij noch steeds niet terug. Ook al doe ik me tv uit en zet ik me Tablet uit. Als ik alles weer aan zet is het icoontje noch steeds mysterieus verdwenen. Als ik in het menu van me tv kijk zegt me tv dat hij de tablet ziet bij external devices. Ik heb ook een playstation 3 die om me wifi aangesloten, zorgt die misschien voor conflicten of zo. Tevens heeft mijn Samsung tv ook aansluiting aan internet maar dan wel met ethernet kabel. Vreemd genoeg had ik gisteren dus de situatie dat ik alles dus weer uitzette. En zet alles weer aan ga naar video op me tablet......en ja hoor nu is het icoontje er wel weer. What the fuck is dit van gare bedoeling. Als laatste kan ik me misschien alleen noch indenken dat de app van mx video player( een andere video app), misschien in conflict komt met de reguliere standaard geleverde versie van Samsung. Ik heb geen flauw idee. Maar ben dan ook absoluut niet erg technisch. Of is dit wifi gerelateerd?

Hulp en tips zal ik heel erg op prijs stellen, alvast bedankt iedereen en de groeten van Nes :) :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vooraf: ik gok dat je dit stukkie tekst op je tablet hebt zitten tikken en de spelling autocorrect er tap ipv tab van maakt ;)

En nog is met een G en niet met CH ;)

Anyways, tot zover het taalpurismegebeuren, nu richting oplossing :Y)

Dikke kans dat je dat icoontje pas ziet als de beide apparaten elkaar herkennen in het netwerk. Aangezien ze ongetwijfeld beiden via DHCP lopen, zou het kunnen helpen als je je TV (want die moet door je tablet herkend worden) een vast IP adres geeft. Dan wet je tablet hem iig vrijwel altijd te vinden. Met een beetje mazzel kun je dat bewuste IP adres dan ook vastzetten in je tablet, dat ie daar moet zoeken.

Algemene regel: een vast IP voor een AV apparaat in een netwerk scheelt vaak een hoop ellende :)

Mocht je de boel ik je TV zelf niet vast kunnen zetten, kijk dan of je in de router een IP adres vast kunt reserveren voro je TV resp tablet. De meeste routers kunnen dat namelijk gewoon. Gaat op basis van je MAC-adres, maar ook dat zou je bij je DHCP config in je router terug moeten zien. Immers, met dat adres meldt een apparaat zich bij de router met de vraag om een IP, dus de router weet welk IP bij welk MAC hoort :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)