Beste medetweakers,
Ik ben van plan voor de vakantie een nieuw systeem te bouwen. Ik heb uiteraard zelf al componenten uitgezocht maar het kan geen kwaad om te horen wat jullie ervan vinden. Het voornaamste doel is om een goed gebalanceerd systeem te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Dit systeem zal gebruikt worden voor gaming (1080p, high, 60fps, rts en beetje fps), beeldbewerking (photoshop, lightroom), programmeren en studie (office, spss etc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is zo'n 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Scherm, muis, toetsenbord, OS, HDD's en audio heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb de voorkeur voor intel, nvidia en corsair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben van plan te overklokken, ik ga waarschijnlijk geen gebruik maken van sli. Verder hecht ik waarde aan een stil systeem. Qua grootte heb ik het liefst een matx kast.
Dit heb ik tot nu toe samengesteld:
Alvast bedankt voor de moeite!
edit:
Als videokaart zit ik nog te twijfelen tussen een 660 ti, 670 of 770...
Ik ben van plan voor de vakantie een nieuw systeem te bouwen. Ik heb uiteraard zelf al componenten uitgezocht maar het kan geen kwaad om te horen wat jullie ervan vinden. Het voornaamste doel is om een goed gebalanceerd systeem te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Dit systeem zal gebruikt worden voor gaming (1080p, high, 60fps, rts en beetje fps), beeldbewerking (photoshop, lightroom), programmeren en studie (office, spss etc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is zo'n 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Scherm, muis, toetsenbord, OS, HDD's en audio heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb de voorkeur voor intel, nvidia en corsair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben van plan te overklokken, ik ga waarschijnlijk geen gebruik maken van sli. Verder hecht ik waarde aan een stil systeem. Qua grootte heb ik het liefst een matx kast.
Dit heb ik tot nu toe samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,50 | € 208,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87MX-D3H | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Corsair Obsidian 350D | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Corsair Gaming GS600 (2013 edition) | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 197,95 | € 197,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 829,45 | |
Alvast bedankt voor de moeite!
edit:
Als videokaart zit ik nog te twijfelen tussen een 660 ti, 670 of 770...
[ Voor 1% gewijzigd door zwjma op 18-06-2013 23:03 . Reden: GPU vergeten ]