Hallo,
Sinds kort ben ik opzoek naar een oplossing om wat gemakkelijker gemakkelijker TV te zien.
Momenteel zet ik alles op een externe HDD, breng deze naar de TV, sluit mijn laptop aan en dan kan ik er eindelijk aan beginnen.
Dit is een vrij omslachtige manier en om mijn leven wat gemakkelijker te maken dacht ik een HTPC samen te stellen.
Na wat opzoek werk begon ik mij meer en meer af te vragen wat ik nog allemaal zou kunnen gebruiken.
Een HTPC is heeft de hoogste prioriteit. De HTPC moet Windows draaien en is voornamelijk voor films/series te bekijken, maar ook om af en toe foto's te bekijken, browsen, ... .
Nu heb ik dus 2 mogelijkheden:
Mogelijkheid 1
NAS + HTPC zou alles gemakkelijk maken. Ik kan gemakkelijk een serie bekijken en kan ook overal aan mijn bestanden. Dus geen gesleur met externe en dergelijke.
De NAS
Opmerkingen NAS:
Zelf twijfel ik nog tussen DS213j en DS413j.
Zou ik de DS213 pakken met 2 grote schijven of DS413 met 4 zijn 4 schijven?
Ook vroeg ik mij af of je bij de DS413 best meteen 4 schijven koopt of is het geen probleem om later een extra schijf er bij te steken?
De HTPC
Opmerkingen HTPC:
Dit zijn de basiscomponenten die ik in gedachte had.
Ik heb nog genoeg RAM liggen dus dat is geen probleem.
Het grootste probleem is een geschikte case vinden.
De Epsilon EC-HTPC-1 leek mij wel een geschikte case.
Welke case en moederbord zouden jullie mij aanraden?
Kan ik geen kleinere PSU nemen?
Mogelijkheid 2
Opmerkingen:
Goedkopere opstelling.
Bij deze setup zou ik dan enkel een HTPC hebben en gebruik maken van de Windows File Share optie.
Ook hier niet echt een idee van welk mobo ik het best zou gebruiken (zie steeds die van AsRock dat overhitting problemen heeft).
Ik hoop dat alles zowat duidelijk is van wat mijn bedoeling is.
Sinds kort ben ik opzoek naar een oplossing om wat gemakkelijker gemakkelijker TV te zien.
Momenteel zet ik alles op een externe HDD, breng deze naar de TV, sluit mijn laptop aan en dan kan ik er eindelijk aan beginnen.
Dit is een vrij omslachtige manier en om mijn leven wat gemakkelijker te maken dacht ik een HTPC samen te stellen.
Na wat opzoek werk begon ik mij meer en meer af te vragen wat ik nog allemaal zou kunnen gebruiken.
Een HTPC is heeft de hoogste prioriteit. De HTPC moet Windows draaien en is voornamelijk voor films/series te bekijken, maar ook om af en toe foto's te bekijken, browsen, ... .
Nu heb ik dus 2 mogelijkheden:
Mogelijkheid 1
NAS + HTPC zou alles gemakkelijk maken. Ik kan gemakkelijk een serie bekijken en kan ook overal aan mijn bestanden. Dus geen gesleur met externe en dergelijke.
De NAS
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 4 | Western Digital Red WD20EFRX, 2TB | € 91,- | € 364,- |
| 1 | Synology Disk Station DS413J | € 288,05 | € 288,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 652,05 | |
Opmerkingen NAS:
Zelf twijfel ik nog tussen DS213j en DS413j.
Zou ik de DS213 pakken met 2 grote schijven of DS413 met 4 zijn 4 schijven?
Ook vroeg ik mij af of je bij de DS413 best meteen 4 schijven koopt of is het geen probleem om later een extra schijf er bij te steken?
De HTPC
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 51,45 | € 51,45 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,- | € 30,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 65,70 | € 65,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 185,10 | |
Opmerkingen HTPC:
Dit zijn de basiscomponenten die ik in gedachte had.
Ik heb nog genoeg RAM liggen dus dat is geen probleem.
Het grootste probleem is een geschikte case vinden.
De Epsilon EC-HTPC-1 leek mij wel een geschikte case.
Welke case en moederbord zouden jullie mij aanraden?
Kan ik geen kleinere PSU nemen?
Mogelijkheid 2
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 51,45 | € 51,45 |
| 3 | Western Digital Red WD20EFRX, 2TB | € 91,- | € 273,- |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 67,22 | € 67,22 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,- | € 30,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 65,70 | € 65,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 525,32 | |
Opmerkingen:
Goedkopere opstelling.
Bij deze setup zou ik dan enkel een HTPC hebben en gebruik maken van de Windows File Share optie.
Ook hier niet echt een idee van welk mobo ik het best zou gebruiken (zie steeds die van AsRock dat overhitting problemen heeft).
Ik hoop dat alles zowat duidelijk is van wat mijn bedoeling is.