Toon posts:

Intel Core 2 duo overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een hp met een intel core 2 duo e 8400 @3.0ghz. nu wil ik graag deze overklokken, maar hoe? (kan niet via software van hp en via de bios) is hiervoor een speciale programma.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:18

TommieW

Numa numa.

Misschien kan je iets doen met het programma SetFSB, maar ik betwijfel het. En áls je 'm een beetje kan overclocken, ga je waarschijnlijk tegen het limiet van je koeling aanlopen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Op welk moederbord zit deze cpu? Dit bepaald in veel gevallen hoe ver je de cpu kan overclocken.
Maar aangezien de bios er geen ondersteuning voor heeft zal je hem waarschijnlijk niet overclocken.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
De vraag is waarom je wilt overklokken.... Heb je performance problemen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is een HP . Over het algemeen betekend dit geen overklok mogelijkheden.
Het is een oude HP. Dat betekend dat je het eigenlijk helemaal kan vergeten.
scenix_ schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 06:59:
De vraag is waarom je wilt overklokken.... ?
Ik heb de ts 3 keer overgelezen, maar dat is toch echt de vraag niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Reepje op 19-06-2013 09:12 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:58

auto660

1991 240 GL Brick

Koop wat geleidende inkt en leef je uit!
http://www.overclock.net/t/341123/intel-bsel-vid-mod-guide
Alleen de plaatjes zijn kapot maar die kun je terug vinden met google afbeeldingen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

Nemesizz

Untouchable

BSEL is een optie, maar ik denk dat je dan tegen problemen loopt met de andere onderdelen.

Veel moederborden met overklok opties hebben dividers, zodat je je geheugen, PCI/PCI-e (oudere PC's AGP) niet teveel overklokt of zelfs vast kon zetten zodat het systeem stabiel bleef.

Zelf heb ik ook wel eens geprobeert OEM PC's over te klokken, maar daar kom je meestal niet ver om boven genoemde reden. Metname dingen zoals PCI, PCI-e (of AGP) raken heel snel instabiel als ze buiten hun specs komen (en dat krijg je met die OEM bakken). Veel geheugen houdt er ook niet van om buiten de specs te lopen (ook hier geen dividers).

Daarnaast zijn de VRM's rondom je CPU vaak niet berekend op overklokken. Binnen specs wil het wel, maar zo gauw ze meer moeten leveren dan 'normaal' heb je de kans dat je ze doorbrand.

Dus is schat de kans echt minimaal in dat je succesvol een stabiele overklok krijgt met zo'n HP.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Op zich allemaal waar.

Jammer alleen dat Barend1 ongeveer 6 forumposts heeft. Allemaal topicstarts, nooit feedback op de input.

Verwijderd

Topicstarter
thibai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:48:
Op welk moederbord zit deze cpu? Dit bepaald in veel gevallen hoe ver je de cpu kan overclocken.
Maar aangezien de bios er geen ondersteuning voor heeft zal je hem waarschijnlijk niet overclocken.
Ik heb een HP dc5800 micro tower met een foxconn moederbord. meer info kan ik niet over het moederbord vinden.
Maar volgens mij kan ik niet (zoals ik opmaakt uit de bovenstaande reacties) een oem computer overklokken ivm te slecht koeling enz.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 07:32 ]

Pagina: 1