Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• patty2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 21:19
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb een budget van ongeveer 300 euro.
ik heb een paar wensen voor mijn nieuwe telefoon namelijk:

- minimaal 4,3 inch
- schermresolutie 720 p of hoger
- minimaal 8 megapixel camera
- resolutie video-opname 720 p of hoger
- 1 GHz processor
- werkgeheugen 1 GB
- opslaggeheugen 4 GB of meer

Ik heb nu een Sony Ericsson Xperia ray, ik vind het een fijn compact toestel, maar met typen vind ik het toch irritant. Het is altijd een fijn toestel geweest totdat ik hem in het water heb gelegd. Ik heb mijn telefoon pas een jaar en vind het toch jammer om een nieuwe te kopen, maar het is niet anders.

Ik heb al een paar telefoons op het oog bijvoorbeeld de Sony Xperia T, LG Optimus 4X HD, HTC One S, Sony Xperia L of de Samsung ATIV S 16GB. Ik weet dat de Xperia L niet aan al mijn wensen voldoet en dat de Ativ geen android heeft. Mijn vraag is, welke het beste is? of zijn er nog andere telefoons die ik over het hoofd heb gezien?

[ Voor 8% gewijzigd door patty2 op 18-06-2013 20:05 ]

• Zigros
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 14:49
Als je iets meer te besteden hebt kan je nog voor een Galaxy SIII gaan, zijn dacht ik nu rond de 360 euro. Prima telefoon! komt ook nog prima mee met de redelijk high end stuff.

• patty2
Zigros schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:12:
Als je iets meer te besteden hebt kan je nog voor een Galaxy SIII gaan, zijn dacht ik nu rond de 360 euro. Prima telefoon! komt ook nog prima mee met de redelijk high end stuff.
Ik heb geen 60 euro meer te besteden, wel 20 euro meer.
Als ik meer te besteden had dan was het zeker een optie maar omdat ik mijn telefoon pas een jaar heb en dat mijn ouders vinden dat ik niet teveel mag uitgeven kan dat helaas niet.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
patty2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:18:
[...]

Ik heb geen 60 euro meer te besteden, wel 20 euro meer.
Als ik meer te besteden had dan was het zeker een optie maar omdat ik mijn telefoon pas een jaar heb en dat mijn ouders vinden dat ik niet teveel mag uitgeven kan dat helaas niet.
De Xiaomi Mi2S.

• patty2
Misschien vergeten te melden, ik weet dat deze soort telefoons goed zijn maar ik mag geen Aziatische of Chinese telefoons kopen ;) .

• Momus
patty2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:38:
[...]

Misschien vergeten te melden, ik weet dat deze soort telefoons goed zijn maar ik mag geen Aziatische of Chinese telefoons kopen ;) .
Dan heb je een probleem, want daar komt nagenoeg elke telefoon vandaan.

• patty2
Ik heb deze telefoon ook al laten zien, maar ze willen liever dat ik eerst voor een ander merk kijk, zoals samsung, sony of HTC. Mijn ouders en ik weten niet als de telefoon van goede kwaliteit is, ik wil mijn volgende telefoon een paar jaar gebruiken.

• patty2
Momus schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:55:
[...]

Dan heb je een probleem, want daar komt nagenoeg elke telefoon vandaan.
Ja als je het zo bekijkt ;), maar ik bedoel de merken als zopo of Xiaomi die mag ik niet maar de merken als samsung, HTC, Sony en LG mag ik wel.

• Momus
patty2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:00:
[...]

Ja als je het zo bekijkt ;), maar ik bedoel de merken als zopo of Xiaomi die mag ik niet maar de merken als samsung, HTC, Sony en LG mag ik wel.
Van wie niet en waarom niet?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:01:
[...]

Van wie niet en waarom niet?
Zijn ouders, omdat die geen zin hebben in gedoe of een kapotte telefoon of nog steeds in de waan leven dat alles uit Azie troep is.

• patty2
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:03:
[...]

Zijn ouders, omdat die geen zin hebben in gedoe of een kapotte telefoon of nog steeds in de waan leven dat alles uit Azie troep is.
Ja zo kan je dat beschrijven ja ;) Maar ik weet zelf ook niet wat voor kwaliteit ze leveren maar van mijn ouders mag het inderdaad niet.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je een G615 koop kun je hem registeren en gebruik maken van de 3x3 deal. Tevens maken jij of je ouders ook (indirect) gebruik van Huawei aangezien KPN, Vodafone, T-Mobile gebruiken maken van apparatuur van Huawei.

Review
Voor €250

• Momus
patty2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:05:
[...]

Ja zo kan je dat beschrijven ja ;) Maar ik weet zelf ook niet wat voor kwaliteit ze leveren maar van mijn ouders mag het inderdaad niet.
Met een Xiaomi haal je meer kwaliteit dan met de meeste telefoons die jij opnoemt.

• patty2
benbaba schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:09:
Als je een G615 koop kun je hem registeren en gebruik maken van de 3x3 deal. Tevens maken jij of je ouders ook (indirect) gebruik van Huawei aangezien KPN, Vodafone, T-Mobile gebruiken maken van apparatuur van Huawei.

Review
Voor €250
Bedankt voor de tip :) , ik zal het zeker melden misschien dat ik het dan toch mag kopen ;)
Ik weet trouwens niet hoelang deze actie bezig is, maar alleen de eerste 100.000 klanten die zich er voor aan melden krijgen het.

[ Voor 8% gewijzigd door patty2 op 18-06-2013 20:18 ]

• patty2
Momus schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:11:
[...]

Met een Xiaomi haal je meer kwaliteit dan met de meeste telefoons die jij opnoemt.
Zijn er ook een winkels die deze telefoons in Nederland verkopen, of moet ik die dan via een Aziatische website bestellen?

Verwijderd

Het enige wat nog ontbreekt is kritisch te zijn over batterijduur. Bij Xiaomi kan garanties het probleem vormen?

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 16:46 ]

• Sigis
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb zelf goede ervaringen met de Optimus 4X HD en de One S. Beiden zijn mijns inziens goede toestellen en ze zijn vooral qua prijs-kwaliteit heel goed. De Ativ S is denk ik op dit gebied ook heel goed.

• patty2
Sigis schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:38:
Ik heb zelf goede ervaringen met de Optimus 4X HD en de One S. Beiden zijn mijns inziens goede toestellen en ze zijn vooral qua prijs-kwaliteit heel goed. De Ativ S is denk ik op dit gebied ook heel goed.
Maar hoe zit het met de accuduur van de LG? want ik heb veel gehoord dat LG daar niet zo goed in was.
Maar dat was wel een paar jaar geleden ;) ik weet eigenlijk helemaal niet meer hoe goed LG is.

• Sigis
De OptImus G heeft juist een uitstekende accu. Die van de 4X HD is redelijk. De One S heeft een hele goede accu (of eigenlijk is het een heel efficiënt toestel).

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Optimus 4x HD is het beste wat je zo kan kopen (op aziatische telefoons na).
En hij heeft een prima accu duur net als elke smarptohone iedere 1 a 2 dagen opladen dus, en lekker snel ook het is een quad-core met een HD scherm van 4,7 inch.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

patty2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:57:
[...]

Ik heb deze telefoon ook al laten zien, maar ze willen liever dat ik eerst voor een ander merk kijk, zoals samsung, sony of HTC. Mijn ouders en ik weten niet als de telefoon van goede kwaliteit is, ik wil mijn volgende telefoon een paar jaar gebruiken.
Ouders beetje bijscholen/opvoeden. ;)

Ik heb toevallig zelf pas een Huawei smartphone aangeschaft.
In 2010, Huawei recorded profit of 23.8 billion CNY (3.7 billion USD). Its products and services have been deployed in more than 140 countries and it currently serves 45 of the world's 50 largest telecoms operators.
Wikipedia: Huawei

En vandaag nog:
nieuws: Huawei presenteert dunste smartphone tot nu toe
nieuws: Huawei wil Nokia overnemen

Niet echt een onbeduidend flutbedrijfje dus.

• Sigis
Huawei en ZTE strijden op dit moment met HTC, LG en Sony om de derde plaats op de internationale smartphonemarkt.

Samsung en LG zijn Koreaans, HTC Taiwanees, Sony Japans. In de top van de smartphonemarkt zijn alleen Apple en Nokia niet Aziatisch. Apple's worden dan ook nog vooral door Foxconn gemaakt, een Chinees bedrijf.

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Zelf heb ik een HTC One S, deze bevalt prima. Als je deze neemt, neem dan wel de grijze variant. Ik heb de zwarte en daarbij loopt de lak er echt vanaf. Htc zegt dat ze dit hebben opgelost bij nieuwere leveringen, maar als ik meerdere berichten op fora moet geloven viel dat nog wel tegen.
De grijze behuizing is op een andere manier gemaakt en heeft hier geen last van. Wel is de grijze wat gladder, het stroeve van mijn eigen zwarte vind ik persoonlijk fijner.
Ik weet het verschil, omdat een vriend de grijze variant heeft.

Een klein minpuntje, je kan er geen micro sd in doen en de laatste tijd begint die 16gb wel wat krap te worden.

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 09:57
Kijk ook eens naar de Xperia SP, telefoon met prima specs voor ongeveer €350. Is pas net uit, heeft veel betere specs dan bijvoorbeeld de HTC One S. Grote batterij, hele rappe GPU en stevige behuizing. Minder is de WiFi ontvangst, schermkijkhoek en de camera lijkt nog een update nodig te hebben

• Sigis
luappul schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:54:
Kijk ook eens naar de Xperia SP, telefoon met prima specs voor ongeveer €350. Is pas net uit, heeft veel betere specs dan bijvoorbeeld de HTC One S. Grote batterij, hele rappe GPU en stevige behuizing. Minder is de WiFi ontvangst, schermkijkhoek en de camera lijkt nog een update nodig te hebben
Veel betere specs? Alleen de GPU inderdaad en de schermresolutie, waaerdoor de One S ook weer niet zo'n krachtige GPU nodig heeft. De accuduur van de One S is volgens mij een stuk beter, de camera presteert minder, de kijkhoek is veel slechter, contrast is een stuk minder, er zijn issues met Wi-Fi en hij kost een stuk meer. Daarnaast voelt hij minder compact aan en ligt hij minder lekker in de hand imo. De SP is een goed toestel, maar ik zie niet waarom je er behoorlijk meer voor zou moeten betalen.

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 09:57
Sigis schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 02:44:
[...]

Veel betere specs? Alleen de GPU inderdaad en de schermresolutie, waaerdoor de One S ook weer niet zo'n krachtige GPU nodig heeft. De accuduur van de One S is volgens mij een stuk beter, de camera presteert minder, de kijkhoek is veel slechter, contrast is een stuk minder, er zijn issues met Wi-Fi en hij kost een stuk meer. Daarnaast voelt hij minder compact aan en ligt hij minder lekker in de hand imo. De SP is een goed toestel, maar ik zie niet waarom je er behoorlijk meer voor zou moeten betalen.
Die punten die jij noemt zie ik toch iets anders. WiFi bereik is niet geweldig, maar als je een goed werkend toestel hebt is het ook geen probleem (er zijn genoeg toestellen die het slechter doen). Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat de accuduur van de One S beter is dan die van de Xperia SP (is ook afhankelijk van gebruik door LCD vs. AMOLED). De camera van de SP is echt niet slechter dan die van de One S. Hij is idd iets minder compact maar heeft daartegenover wel weer een grotere scherm en veel meer funties (NFC, 4G, camerabutton, grote notificatie-LED balk).

Als je de toestellen naast elkaar legt:
  • De SP heeft een veel grotere accucapaciteit (2370mAh vs. 1650mAh), de accuduur van de SP is prima (zeker als je stamina-mode gebruikt)
  • De SP kan een micro-SD kaart slikken
  • De SP heeft een hogere schermresolutie (daar tegenover staat een minder contrast en kijkhoek, maar ik zou de hogere resolutie belangrijker vinden)
  • De SP heeft een groter scherm (zelf bepalen of je dit een meerwaarde vindt, de SP is iets dikker maar verder bijna gelijke afmetingen)
  • De SP heeft een nieuwere Android versie, en voorlopig ook gewoon updates
  • De GPU is voor Android heel belangrijk, dus die snellere GPU heeft een grote meerwaarde
  • NFC (nog niet veel gebruikt maar voor toekomst kan dit een meerwaarde zijn)
  • De SP kan op 4G-netwerken
  • De SP heeft een dedicated camera button
  • De camera van de One S was al minder dan de Xperia S, ook zeker minder dan de camera van de Xperia SP
  • De SP heeft een grote LED-balk voor notificaties. Of dit een voordeel is moet iedereen zelf bepalen, hij is wel heel goed te customizen
Toch een heel lijstje met punten waarop de One S en de Xperia SP verschillen, en waarop de SP het beter doet (al zijn er een aantal die afhangen van persoonlijke voorkeur). Vooral de nieuwere Android-versie, grotere accu, 4G-compatabiliteit en snellere GPU zouden voor mij een goede reden zijn om voor de SP te gaan en die €50 extra te betalen. Ik zou zeker niet voor een toestel van een jaar oud kiezen, dan zou ik wachten op de HTC M4 (al kan dit nog even gaan duren).

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Gewoon even in gesprek met je ouders en zeg,
Waarom mag ik geen Chinees, al koop ik een Apple dan komen alsnog alle onderdelen uit China. Ik heb garantie bij de plek waar ik hem koop niet in China.
Jullie indrogneren mij met eenzijdige gedachten die gebaseerd zijn op jullie ervaring. Ik als mens wil graag mijn eigen mening vormen en mijn eigen ervaringen opdoen zodoende zal ik een goed doordachte volwassen persoon worden in mijn ontwikkeling tot directeur ;)

On topic: Nokia 520 ?

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
caanova1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:21:
Waarom mag ik geen Chinees, al koop ik een Apple dan komen alsnog alle onderdelen uit China. Ik heb garantie bij de plek waar ik hem koop niet in China.
Jullie indrogneren mij met eenzijdige gedachten die gebaseerd zijn op jullie ervaring. Ik als mens wil graag mijn eigen mening vormen en mijn eigen ervaringen opdoen zodoende zal ik een goed doordachte volwassen persoon worden in mijn ontwikkeling tot directeur ;)

dat probeert de 11-jarige hier ook, alleen vergeet hij één ding: wie betaalt bepaalt :D 8)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Sigis
luappul schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:11:
[...]

Die punten die jij noemt zie ik toch iets anders. WiFi bereik is niet geweldig, maar als je een goed werkend toestel hebt is het ook geen probleem (er zijn genoeg toestellen die het slechter doen). Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat de accuduur van de One S beter is dan die van de Xperia SP (is ook afhankelijk van gebruik door LCD vs. AMOLED). De camera van de SP is echt niet slechter dan die van de One S. Hij is idd iets minder compact maar heeft daartegenover wel weer een grotere scherm en veel meer funties (NFC, 4G, camerabutton, grote notificatie-LED balk).

Als je de toestellen naast elkaar legt:
  • De SP heeft een veel grotere accucapaciteit (2370mAh vs. 1650mAh), de accuduur van de SP is prima (zeker als je stamina-mode gebruikt)
  • De SP kan een micro-SD kaart slikken
  • De SP heeft een hogere schermresolutie (daar tegenover staat een minder contrast en kijkhoek, maar ik zou de hogere resolutie belangrijker vinden)
  • De SP heeft een groter scherm (zelf bepalen of je dit een meerwaarde vindt, de SP is iets dikker maar verder bijna gelijke afmetingen)
  • De SP heeft een nieuwere Android versie, en voorlopig ook gewoon updates
  • De GPU is voor Android heel belangrijk, dus die snellere GPU heeft een grote meerwaarde
  • NFC (nog niet veel gebruikt maar voor toekomst kan dit een meerwaarde zijn)
  • De SP kan op 4G-netwerken
  • De SP heeft een dedicated camera button
  • De camera van de One S was al minder dan de Xperia S, ook zeker minder dan de camera van de Xperia SP
  • De SP heeft een grote LED-balk voor notificaties. Of dit een voordeel is moet iedereen zelf bepalen, hij is wel heel goed te customizen
Toch een heel lijstje met punten waarop de One S en de Xperia SP verschillen, en waarop de SP het beter doet (al zijn er een aantal die afhangen van persoonlijke voorkeur). Vooral de nieuwere Android-versie, grotere accu, 4G-compatabiliteit en snellere GPU zouden voor mij een goede reden zijn om voor de SP te gaan en die €50 extra te betalen. Ik zou zeker niet voor een toestel van een jaar oud kiezen, dan zou ik wachten op de HTC M4 (al kan dit nog even gaan duren).
Kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik. Zoals ik al zei is de SP in mijn ogen een goed toestel. Wat mij betreft ben je een van de grootste pluspunten van de SP vergeten: ik hou van de nieuwe Sony schil, daarom heb ik nu zelf Sony als eerste toestel.

Eerlijk gezegd ben ik niet weg van het scherm van de SP, in ieder geval op basis van de toestellen die ik heb gezien. Het kan zo zijn dat er veel variatie in zit, zoals bij de Xperia Z ook het geval is. Mijn ervaring is dat het contrast en de kijkhoeken heel matig zijn en daardoor de kleuren wat flets.

De One S heeft van alle toestellen die ik heb gebruikt gemiddeld de beste accuduur. Zelfs met veel browsen doet hij het heel goed. De SP heeft inderdaad ook een hele goede accu en het verschil is niet groot en het is inderdaad ook afhankelijk van wat je er mee doet.

Ik heb met de One S nog nooit performance issues gehad, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de One X, S3 en S4. Met de SP echter ook niet en inderdaad is die wat sneller, hoewel ik dat in de praktijk niet echt zo ervaren heb.

De Camera van de SP viel me wat tegen, maar dat kan ook komen door het in mijn ogen matige scherm. Ik heb de foto's alleen op de toestellen vergeleken en niet op een ander goed scherm zoals het eigenlijk hoort. De Camera van de One S vind ik overigens niet minder dan die van de Xperia S, maar die heeft wel een beter scherm.

MicroSD, 4G, NFC, notificatie balk en Camera button kunnen voordelen zijn.

Of je 50 euro meer wilt betalen voor de SP is mijns inziens echt een kwestie van prioriteiten en persoonlijke voorkeur. Mijn mening is wat dat betreft wat gekleurd omdat ik de One S een van de fijnste toestellen vind die ik tot nu toe gebruikt heb en dat gevoel heb ik bij de SP niet.

• patty2
caanova1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:21:

Ik heb al veel liggen zeuren ;) . Nu mag ik wel een Chinees telefoon kopen maar dan moet die wel in Nederland verkrijgbaar zijn. Gelukkig is Huawei in Nederland te verkrijgen maar ik weet niet hoe het met de andere telefoon zit. Maar dan heb ik nog een vraag, kan ik dan beter de LG Optimus 4X HD kopen of de Huawei Ascend G 615?

• Sigis
Zelf zou ik voor de LG Optimus 4X HD gaan daar heb ik hele goede ervaringen mee. Ik denk echter dat de Huawei ook een heel goed toestel is.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
LG 4x HD of een Nokia Lumia zou een goede keuze zijn.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Al gezien dat de Huawei G615 vandaag bij ibood ligt voor 220 euri?

• patty2
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 02:39:
Al gezien dat de Huawei G615 vandaag bij ibood ligt voor 220 euri?
Ik heb het ook gezien ;), maar toch bedankt om het te laten weten.
Ik heb al een nieuwe telefoon gekocht maar ben het vergeten te melden.
Mijn nieuwe telefoon is de LG Optimus 4X HD, ik heb veel plezier van deze telefoon alleen de batterij gaat niet zo lang mee als ik heb verwacht.

Ik wil iedereen nog bedanken die mij mee geholpen heeft om te zoeken naar de beste telefoon voor mij.

Mvg, patty2
Pagina: 1