Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een HTC One S en deze heeft de laatste tijd veel kuren met bellen en een niet werkende microfoon.

Volgens de Vodafone winkel moet ik het toestel resetten.
Zelf heb ik de volgende vragen aangezien de HTC One S geen SD kaart heeft;

-kan je je whatsapp deleten en je media en gesprekken online weer ophalen of moet je deze
overzetten naar de pc en terugzetten wanneer je telefoon gereset is.
-geldt dit ook voor contacten en media

Alvast bedankt,

Ik wil namelijk niet alle gesprekken en contacten willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
Je zou alles waar je met een file browser bij kan op dropbox kunnen zetten. Contacten kan je het beste in je Google account zetten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnboom
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-07-2019
Als ik jou was zou ik handmatig een Back-Up maken van Whatsapp, (Instellingen -> gespreksinstellingen -> Back-up maken). Vervolgens bij je documenten van je telefoon zoeken naar de map Whatsapp en daarvan de back-up op een aparte schijf zetten.
Over de media van Whatsapp, deze gaan voor zover ik weet verloren na een reset. Dus voor de zekerheid even de media op een aparte schijf zetten.
Vervolgens je contacten, als je voor het eerst je mobiel aanzet wordt er geacht te verbinden met een google-account (ivm de Playstore). Op je google-account kun je je contacten back-uppen. Voordat dit is gedaan moet je via de instellingen van je telefoon, je contacten synchroniseren met google (instellingen -> account en synchronisatie)

Als je er dan zeker van bent dat alles wat je veilig wilt stellen veilig is, kan je de rest uitvoeren. Je zou ook voor de zekerheid een totaal back-up kunnen maken van je systeem. Hier zijn verschillende app's voor te vinden.

Succes! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02

marapuru

db.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:52:
Hallo Tweakers,

Ik heb een HTC One S en deze heeft de laatste tijd veel kuren met bellen en een niet werkende microfoon.

Volgens de Vodafone winkel moet ik het toestel resetten.
Zelf heb ik de volgende vragen aangezien de HTC One S geen SD kaart heeft;

-kan je je whatsapp deleten en je media en gesprekken online weer ophalen of moet je deze
overzetten naar de pc en terugzetten wanneer je telefoon gereset is.
-geldt dit ook voor contacten en media

Alvast bedankt,

Ik wil namelijk niet alle gesprekken en contacten willen missen.
Een nogal flinke kick, maar ik ben benieuwd naar je exacte probleem. Ik heb namelijk ook problemen met geluid tijdens bellen. Het lijkt of de telefoon soms in zijn geheel het geluid kwijt raakt (op een willekeurig moment), soms is het miraculeus ineens weer terug. Als tijdens het bellen mijn geluid wegvalt en ik probeer het gesprek te beeindigen, crashed het hele toestel en start deze opnieuw op. Heb jij hier ook last van gehad?

Is het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 11:12
marapuru schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:11:
[...]
Een nogal flinke kick, maar ik ben benieuwd naar je exacte probleem. Ik heb namelijk ook problemen met geluid tijdens bellen. Het lijkt of de telefoon soms in zijn geheel het geluid kwijt raakt (op een willekeurig moment), soms is het miraculeus ineens weer terug. Als tijdens het bellen mijn geluid wegvalt en ik probeer het gesprek te beeindigen, crashed het hele toestel en start deze opnieuw op. Heb jij hier ook last van gehad?

Is het opgelost?
Marapuru, jij inmiddels al een oplossing?
Hier precies hetzelfde issue. Op andere fora vond ik ook al wat mensen met hetzelfde issue.

Na een factory reset leek het even goed te gaan, telefoongesprekken voeren ging weer goed en ook het volume harder en zachter zetten leverde ook de bekende 'bliepjes' op. Helaas, na een dag was het weer terug bij af. Als ik mensen bel of of word gebeld gaat het even goed - tijdsindicatie wisselt - en dan opeens is het geluid weg, mensen horen mij ook niet meer. De speaker aan en uit zetten helpt heel soms.
Het feit dat de factory reset verbetering leek te geven deed me denken dat het niet puur een hardware issue is.
Iemand raadde de app SoundAbout aan maar daar leek het probleem niet mee weg te gaan. Erg irritant dit, zeker omdat ik nu noodgedwongen na een nieuw toestel moet gaan kijken terwijl de One S het verder 100% doet. :|

Hier wellicht de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Trenzer op 08-10-2014 18:27 ]