Toon posts:

Desktop Game PC - Videokaart en CPU [AMD vs Intel/Nvidia]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik twijfelde tussen een nieuwe high-end game PC en de next-gen consoles. Maar ik denk dat ik voor de game PC ga.

Het probleem is dat ik heb gelezen dat zowel de PS4 als de XbOne gebruik maken van een AMD CPU/GPU (integrated GPU als ik me niet vergis). En begon ik te twijfelen tussen de merken AMD, Intel en Nvidia.

Ik vroeg me eigen af of:
Doordat alle komende games geoptimaliseerd worden voor de AMD hardware van de next-gen consoles het in de nabije toekomst beter is om voor AMD Hardware te gaan. (beter dan nu in ieder geval)?

Want ik zat zelf te denken aan een NVidia 770 met Intel haswell 4570k. Maar heb geen zin om volgend jaar zowat alle games beter te zien draaien op AMD hardware.

Bedankt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

AMD zou volgens mij rond november ongeveer met een nieuwe reeks uitkomen, dus de voorsprong die nvidia nu heeft zijn ze dan waarschijnlijk wel kwijt en is de boel weer vergelijkbaar.

Ik betwijfel of pc games echt geoptimaliseerd zullen gaan worden.

People as things, that’s where it starts.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Hou er maar rekening mee dat dat met die onderdelen niet gaat gebeuren. In de consoles komt een flink ondergeklokte octocore gebaseerd op de bulldozer/steamroller architectuur van AMD. De volwaardige processoren uit deze serie worden door intel al ruimschoots bijgehouden (en ook overtroefd zo nu en dan), dus je hebt niets om bang voor te zijn. De desktopprocessoren draaien op +3 GHz, terwijl die in de consoles waarschijnlijk rond de 1,6 GHz gaan tikken. Ook de grafische units in de consoles zijn flink trager dan een GTX 770. Daar hoef je ook niet bang voor te zijn.

Kortom: koop gewoon lekker dat wat je van plan was te kopen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
Liveshort schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:12:
Hou er maar rekening mee dat dat met die onderdelen niet gaat gebeuren. In de consoles komt een flink ondergeklokte octocore gebaseerd op de bulldozer/steamroller architectuur van AMD. De volwaardige processoren uit deze serie worden door intel al ruimschoots bijgehouden (en ook overtroefd zo nu en dan), dus je hebt niets om bang voor te zijn. De desktopprocessoren draaien op +3 GHz, terwijl die in de consoles waarschijnlijk rond de 1,6 GHz gaan tikken. Ook de grafische units in de consoles zijn flink trager dan een GTX 770. Daar hoef je ook niet bang voor te zijn.

Kortom: koop gewoon lekker dat wat je van plan was te kopen.
Ik snap dat de 770 / Haswell combi stukken beter is dan "next-gen" consoles.

Maar wat ik bedoel is omdat, zoals je zelf zegt: "In de consoles komt een flink ondergeklokte octocore gebaseerd op de bulldozer/steamroller architectuur van AMD." ik het idee kreeg dat juist omdat de next-gen consoles gebasseerd zijn op de bulldozer/streamroller architectuur van AMD het in 2014 beter is om een desktop AMD Octocore van ~4.0Ghz te hebben dan een Intel Haswell. (In games dan)