Ik heb toevallig sinds gister de huawei y300 in mijn bezit, ik vind het een geweldige telefoon (tot nu toe). (Voorheen had ik de Samsung galaxy gio)
Pluspunten:
- Ik vind het design persoonlijk erg mooi, (mooier dan op afbeeldingen) het ziet er een beetje premium uit in mijn ogen. Een vriend van mij heeft toevallig de desire c, maar ik vind de huawei veel mooier :-)
- De Huawei wordt nog 20 euro goedkoper met de cashback actie (t/m30 juni) en met de 3x3 smartdeal krijg je o.a. 3 jaar garantie.
http://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendY300/ en
https://www.huawei-smartservice.nl/
- ook camera aan de voorkant, kan handig zijn voor videobellen
- ips-scherm, voor betere kijkhoeken en tegen het zonlicht (nog niet echt getest maar schijnt wel oke te zijn). En sowieso een hogere resolutie dan de desire c.
- Vele malen sneller dan desire c (op papier), 1Ghz dual core tov 600mhz, ik vind hem ook veel sneller werken dan mijn galaxy gio waar ik een hekel aan begon te krijgen vanwege de snelheid (of beter traagheid)
- Inderdaad wat je zegt, nieuwere versie android maar de besturing wordt met nieuwere versies over het algemeen alleen maar vergemakkelijkt, ook geloof ik dat er geen immense verschillen zijn omdat het maar 1 versie verschilt
- Het viel me op dat hij heel snel opstart
- De t-mobile versie (goedkoper, vanaf 120 euro geloof ik) schijnt weldegelijk simlockvrij te zijn, maar ik heb die niet omdat ik per se een volledig zwart exemplaar (150 euro) wilde, die van t-mobile heeft een witte achterkant als ik het goed heb.
Minpunten:
- Eigen skin van Huawei kan een nadeel voor je zijn, het zal misschien iets langzamer werken maar vind het tot nu toe snel genoeg, en apps komen allemaal op je bureaublad om het zomaar te zeggen, wel kun je mapjes maken door apps op elkaar te plaatsen.
- van de 4gb opslaggeheugen maar 1gb beschikbaar voor apps op te zetten (best veel voorgeinstalleerde apps, maar rooten is natuurlijk een optie). Weet niet hoe dit op de desire c is. Wel is het natuurlijk mogelijk om het geheugen uit te breiden met een SD-kaart.
- Ik vertrouw het klepje achter niet zo, voelt niet heel stevig aan en je moet hard drukken om hem dicht te krijgen.
Ik ben harstikke blij met mijn huawei, je krijgt zeker veel voor wat je betaalt ik zal hem dan ook iedereen aanraden