Hoe kom je in vredesnaam bij die twee uit?
Je vergelijkt hier een racepaard met een bejaarde Brabants trekpaard
De Asus is zonder twijfel beste WiFi-router van het moment mbt throughput. Vooral het feit dat het de beam forming uit de AC-standaard alvast in kan zetten voor N-devices is indrukwekkend, ik haal daarmee >250Mbps op 10m afstand in een ruimte met veel vervuiling in de WiFI (ook in de 5GHz-band waar je moet zitten voor dit soort snelheden). Wel hoor ik issues met stabiliteit en heb ik zelf problemen gevonden met interoperability in de 5GHz band (hij kan alleen in kanalen 36-48, niks daarboven, en autoselectie werkt ook niet

). Het is dus echt een nukkig racepaard dus.
De Draytek... tja... ben nooit fan van die dingen geweest. IMHO overpriced en niet zo featurerijk en stabiel als aangeprezen. Plus beroerde performance voor hun prijs. De Vigor 2920 ken ik niet, dus kan zijn dat m'n vooroordeel hier niet opgaat, maar volgens
www.smallnetbuilder.com kan dat ding max 147Mbps WAN-to-LAN routeren en is de WiFI ook zeer middelmatig. Sowieso is een router zonder 5GHz support anno 2013 wmb een no-no. Enige wat dit ding beter doet dan de Asus is dual-WAN, wat je zo te zien niet nodig hebt, en dan nog zijn er betere alternatieven daarvoor.
Mijn advies: kijk ook eens naar een willekeurige goede router waar je OpenWRT of DD-WRT op kunt zetten. De Netgear WNDR3700 presteert lang niet zo slecht als de Draytek, incl goede 2.4GHz en 5GHz WiFi, >400Mbps WAN-to-LAN en goede Gb switch, is voor minder dan de helft van de prijs van de RT-AC66U te vinden en met OpenWRT erop heb je al je features qua VPN en goede GUI die je maar kunt wensen.