4 IP camera's buitenshuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDA
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2022
Hallo allemaal,

Mijn ouders hebben, na een inbraakgolf in de omgeving, besloten om de boel met camera's te gaan beveiligen. Nu willen ze mij inschakelen voor advies en installatie. Ik heb hier echter nog weinig ervaring mee dus zou graag van jullie wat tips en antwoorden krijgen!
De ipcamera's hebben ze al besteld, nl de Wanscam JW0011
Afbeeldingslocatie: http://www.wanscam.com/images/jw0011.jpg

De camera's komen op zo'n 30-60mtr van het woonhuis te hangen
Nu vroeg ik me het volgende af:
* Mijn voorkeur gaat uit naar een bedraad netwerk naar buiten leggen i.p.v. wireless of via powerline. Hebben jullie ervaring met de laatste 2 qua stabiliteit en veiligheid o.i.d.?
* Had een korte berekening gemaakt, klopt het dat 4 van deze camera's over een 100Mbit switch kunnen worden qua bandbreedte (geen Gb netwerk helaas)?
* Wat is een goed softwarepakket (evt open-source) waarmee bijv bewegingsdetectie gescheduled kan worden en opslagduur aangepast kan worden?
* Verder nog tips/trucs van ervaringsdeskundigen? :*) _/-\o_

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 14:22

oZy

wat wil je gaan bewaken als je de camera's 60 meter van het huis af hangt? :? En wifi lijkt me ook vrij kansloos op die afstand... 100Mbit moet wel kunnen maar dan schroef je beter de framerate wat omlaag.

Ik heb ervaring met Axis camera's en tooling. Je kunt evt. hun site gebruiken (de designer vooral) om wat info op te doen over het effect van resolutie/compressie/framerate etc: http://www.axis.com/products/video/design_tool/v2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Hrm.....30-60 meter van het huis, dan heb je problemen:
- De IR LED's halen maximaal 20 meter
- Op de hoogste resolutie van 640x480 zie je op die afstand niets scherp genoeg om mensen te kunnen duiden
- Wifi haalt dat waarschijnlijk niet tenzij je een aantal extra AP's buiten hangt
- 30-60 meter afstand geeft behoorlijk grote gaten tussen wat de vier camera's zien. Je zal waarschijnlijk vrij lage dekking hebben.

In plaats van alle camera's op grote afstand richting het huis te laten staan (daarom denk ik 30-60mtr) kan je ze ook aan de muur van het huis hangen en langs het huis laten kijken. Grotere kans om iets te zien.

Je kan de camera's naar een ftp servertje uploaden die alles opslaat en dingen die buiten de schedule vallen verwijderd.

Tevens zou je eventueel kunnen kijken naar het programma ZoneMinder.

[ Voor 17% gewijzigd door sariel op 18-06-2013 16:06 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera's genereren ECHT geen 25 Mbps PER STUK! Het is een VGA (640 x 480 met 25 fps).

Dus die 100 Mbps kan makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:55

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Mijn ervaring met dit soort low-budgetcamera's is dat je de vermelde framerate nooit gaat halen. Denk eerder aan <10fps en zodra je wifi gebruikt zakt het helemaal in. De bandbreedte die dit nodig heeft is dus ook verwaarloosbaar op 100mbps. Verder is 60 meter een behoorlijke afstand. Die IR-ledjes zijn dan nutteloos en wellicht moet je er een ander lensje op zetten om een specifieke locatie goed te zien en niet slechts een wazig groot overzicht. Ik heb camera's bedraad aangesloten en de voeding over de ongebruikte UTP-aders laten lopen.

Wat betreft software is er ontzettend veel troep te vinden. Ik heb lang van SupervisionCam gebruik gemaakt. Het wordt niet meer ondersteund, ziet er niet uit en heeft zijn eigenaardigheden maar heeft een goede bewegingsdetectie met masker en prerecording.
Een stuk beter is Go1984.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-07 00:19
Het beste wat je kan doen is om gewoon een camera-recorder aan te schaffen. Daar zijn die dingen speciaal voor en zo duur zijn ze niet. Denk aan Hikvision of D@hua, deze zijn perfect daarvoor.

Je prikt de recorder aan je netwerk en met de software (die echt eenvoudig is om te bedienen) kijk je terug, neem je snapshots, ftp je files, email etc. etc.

Kijk hier eens een zie wat je wil en kan: http://osec.nl/content/view/288/
Om live beelden te zien op je mobile device.. dat hebben ze daar ook. ( http://osec.nl/content/view/280/ )

En wat de betreft de nightvision: je zal echt moeten bijverlichten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDA
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2022
Alvast bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik had me misschien qua localisatie van de camera's beter moeten verwoorden:
* slechts 1 camera wordt op het huis gericht/gehangen om de ingang in de gaten te houden
* de andere 3 zijn voor bewaking van de garage en bijgebouwen welke dus verder van het huis liggen.
De afstand die ik aangaf had ik voornamelijk genoemd i.v.m. wifi-bereik e.d. Dus had zelf al door dat ik niet hoefde te verwachten dat ik haarscherp beeld zou krijgen 24/7 op afstanden.
Pagina: 1